MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Specjaliści z certyfikatem... lojalności

(wak)
Potencjałem pracownika jest nie tylko wiedza, ale i doświadczenie, nabyte w miejscu pracy.
Potencjałem pracownika jest nie tylko wiedza, ale i doświadczenie, nabyte w miejscu pracy. fot. Archiwum
Pracodawcy mają problem. Zatrudnią młodego pracownika, ten przyuczy się do zawodu, zdobędzie doświadczenie i kwalifikacje, po czym odejdzie do innej firmy. Na lepsze warunki. Dlatego przy zatrudnianiu coraz bardziej liczy się lojalność.

Kogo dziś poszukują pracodawcy? Osoby z ogólnym wykształceniem czy też specjalistów o tzw. wąskich kwalifikacjach? Czy mają to być osoby doświadczone czy też dopiero zaczynające pracę?

Na te pytania dyrektor Zachodniej Izby Przemysłowo - Handlowej Stanisław Owczarek odpowiada: - Najbardziej poszukiwani są pracownicy w zawodach technicznych. I jednak bardziej wyspecjalizowani. Jeśli mają zawód ogólny, to po przyjęciu do pracy konieczne są przekwalifikowania. A na to niekiedy pracodawca nie ma pieniędzy lub czasu. Dlatego woli zatrudniać osoby bardziej doświadczone. Adaptacja nowego pracownika w firmie trwa niekiedy kilka miesięcy - dodaje Owczarek.

Menadżer oddziału spółki Rondstad z Gorzowa Wlkp. zajmującej się naborem do pracy Bogusław Michalak twierdzi, że dla pracodawców najważniejsza jest lojalność. A także chęć związania się z firmą na dłuższy okres. - To najważniejsze kryterium. Często okazuje się, że przyjęty i przez kilka miesięcy szkolony pracownik odchodzi. Dlatego lojalność jest tak ważna - dodaje Michalak.

A wykształcenie, specjalistyczne czy bardziej ogólne? - Jednak firmy częściej poszukują specjalistów i to doświadczonych - wyjaśnia nasz rozmówca. Przyczyn takiego stanu jest kilka. Po pierwsze, firma nie ma czasu na przekwalifikowanie. Po drugie, szkolony pracownik jest mało wydajny a ponadto nie mniej ważna jest jakość pracy.

Michalak podaje przykład lakiernika: - Wiele warsztatów szuka ludzi w tym zawodzie. Ale każdy chce doświadczonego lakiernika. Po prostu żaden zakład nie może sobie pozwolić, by naprawiane auto klienta służyło do nauki.

Szefowa firmy Audit z Gorzowa, która zajmuje się doradztwem personalnym Wioletta Panasiuk - Strzyżewska wyjaśnia, że szefowie firm i spółek coraz bardziej cenią swoich wieloletnich pracowników, oferują im też lepsze warunki i awanse.
W takich sytuacjach można mówić o swoistej premii za lojalność.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska