Nabór na wolne stanowiska prowadzą m.in. urząd wojewódzki, inspektorat weterynarii, inspektorat farmaceutyczny kuratorium oświaty i archiwum państwowe. Cywilnych pracowników chce zatrudnić także policja i straż graniczna.
Chcesz pracować w urzędzie, musisz spełnić te warunki
Wszyscy kandydaci do pracy w urzędach muszą spełniać kilka podstawowych wymagań:
- mieć polskie obywatelstwo
- korzystać z pełni praw publicznych,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią.
Osoba ubiegająca się o pracę nie może być skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wideo: Brakuje fachowców, nauczycieli, kierowców i lekarzy
Jak odbywa się nabór do pracy w urzędach?
W ogłoszeniu o naborze podane są wymagania związane ze stanowiskiem pracy. Określony jest również zakres zadań wykonywanych na tym stanowisku, wymagane dokumenty oraz termin i miejsce ich składania. Aby przejść do kolejnego etapu naboru, trzeba spełnić wszystkie wymagania niezbędne. Osoby, które spełniają wymagania dodatkowe, mają większe szanse na zatrudnienie.
Etapy naboru do pracy w urzędach:
- Po upływie terminu na składanie ofert urząd sprawdza, którzy kandydaci spełniają wymagania formalne.
- Osoby spełniające wymagania formalne przechodzą do kolejnego etapu.
- Urzędy określają liczbę etapów naborów. W ramach poszczególnych naborów stosują różne metody i techniki oceny kandydatów.
- Po ostatnim etapie powstaje lista nie więcej niż pięciu osób, które spełniają wszystkie wymagania niezbędne oraz w największym stopniu wymagania dodatkowe.
- O tym, kto zostanie zatrudniony, decyduje dyrektor generalny urzędu.
Sprawdź, w których lubuskich urzędach czeka praca:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?