1/9
Sezon wakacyjny w Polsce powoli dobiega końca. To okres...
fot. Pixabay.com

Sezon wakacyjny w Polsce powoli dobiega końca. To okres dużych wyzwań dla pracowników handlu, turystyki czy gastronomii pracujących z klientami.

Sprzedawcy, kasjerzy, pracownicy recepcji czy gastronomii nie mają łatwego życia. Jak to wygląda? Prezentujemy w dalszej części galerii.

2/9
Duże emocje. Nie zawsze dobre...
fot. Pixabay.com

Duże emocje. Nie zawsze dobre

Praca z klientami to pod wieloma względami jeden z najbardziej wymagających obszarów świata zawodowego. Czas wakacyjnych wyjazdów to obok świątecznego szału zakupowo-turystycznego drugi okres, w którym pracownicy zajmujący się obsługą klienta przeżywają szczególną próbę. Stając na pierwszej linii kontaktu z firmą, mierzą się oni z często nieprzewidzianymi pytaniami dotyczącymi usług czy produktów, ludzkimi emocjami i oczekiwaniami różnorodnych osób.

3/9
Mają bezpośredni kontakt z klientem...
fot. Pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne

Mają bezpośredni kontakt z klientem

Chcąc jeszcze lepiej poznać doświadczenia, wyzwania i oczekiwania zawodowe tej grupy, zespół Pracuj.pl przeprowadził badanie wśród 528 specjalistów zajmujących się bezpośrednim kontaktem z klientami, m.in. sprzedawców, kasjerów, pracowników recepcji i sekretariatów czy też osób zatrudnionych w gastronomii.

Ich odpowiedzi są szczególnie ciekawe w kontekście inflacji i mających miejsce obecnie zmian gospodarczych. Pracownicy obsługi klienta muszą bowiem z jednej strony mierzyć się z reakcjami Polaków na rosnące ceny usług czy produktów, a z drugiej ze zmieniającą się siłą nabywczą własnej pensji.

4/9
Potrzebna cierpliowość...
fot. Pixabay.com

Potrzebna cierpliowość

Bezpośrednia praca z klientami, choć stereotypowo uważana za mniej prestiżowe zajęcie, wymaga od pracownika posiadania różnorodnych specyficznych umiejętności. Szczególną rolę odgrywają w niej zwłaszcza kompetencje miękkie. Potwierdzają to wyniki badania Pracuj.pl.

Ponad 2/3 badanych przyznaje, że wśród kluczowych cech w ich fachu znajdują się cierpliwość wobec klientów oraz opanowanie w trudnych sytuacjach. To cechy, które szczególnie wyróżniają się na tle innych. Na trzecim miejscu znalazła się kreatywność w nieprzewidzianych sytuacjach (31%).

Wśród ważnych cech osób pracujących bezpośrednio z klientami stosunkowo często wskazywane były także te związane z emocjami i odpowiednim usposobieniem. Obok bardzo często wymienianej cierpliwości, część respondentów wskazała jako kluczowe także empatię (30%) oraz pogodny charakter pracownika (21%).

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Gorzowski Festiwal Nauki. Było smoothie na rowerze i mnóstwo innych atrakcji!

Gorzowski Festiwal Nauki. Było smoothie na rowerze i mnóstwo innych atrakcji!

Egzamin ósmoklasisty z języków obcych. Jak było w SP 15 w Zielonej Górze?

Egzamin ósmoklasisty z języków obcych. Jak było w SP 15 w Zielonej Górze?

Domy w cenie mieszkania w Lubuskiem. Do tego kawałek ziemi i zabudowania gospodarcze

Domy w cenie mieszkania w Lubuskiem. Do tego kawałek ziemi i zabudowania gospodarcze

Zobacz również

W Żaganiu uczniowie klasy policyjnej na wspólnej akcji z policjantami ruchu drogowego

W Żaganiu uczniowie klasy policyjnej na wspólnej akcji z policjantami ruchu drogowego

Tak świętowali strażacy z Żar. Były medale i odznaczenia

Tak świętowali strażacy z Żar. Były medale i odznaczenia