Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zapatrzony w golfa

CZESŁAW WACHNIK
Zapatrzony w golfa
Zapatrzony w golfa CZESŁAW WACHNIK
W najbliższą sobotę w salonach Volkswagena pojawi się nowe polo. Od poprzednika większe, lepiej wyposażone i w podobnej cenie.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, iż w najtańszej wersji basis z silnikiem 55-konnym auto będzie kosztowało 36.990 zł. Z mocniejszym motorem 65-konnym trzeba będzie zapłacić 39.990 tys. zł. Wiemy też, że w podstawowej wersji znajdzie się regulacja (w dwóch płaszczyznach), cztery poduszki powietrzne, szyby termoizolacyjne. W najbogatszej highline będą nawet kurtyny, 4 poduszki powietrzne, ABS z ESP, klimatyzacja, GPS i wiele innych nowinek technicznych.

Zapatrzony w golfa

Polo IV w wersji 3 i 5 drzwiowej, mimo sporego podobieństwa do poprzedniej wersji jest pojazdem zupełnie nowym. Z przodu przypomina nieco lupo, natomiast z tyłu większego brata czyli golfa. Powstało na nowej płycie podłogowej (jeździ już na niej fabia) o rozstawie osi 246 cm. Jest też dłuższe i szersze. Dzięki temu w środku jest naprawdę sporo miejsca. Nawet więcej niż w golfie II. Bagażnik ma 270 litrów pojemności (o 25 litrów więcej niż w poprzedniej wersji). Po rozłożeniu foteli rośnie do 1.030 litrów.
Poprawiono też znacznie standard podróżowania a także bezpieczeństwo jazdy. Natomiast skuteczność ochrony przed uderzeniami czołowymi i bocznymi wzrosła o około 50 procent. Kokpit jest wprawdzie typowo niemiecki, ale może się podobać. Ponadto jest bardzo czytelny. Jak w golfie są tu dwa duże zegary (prędkościomierz i obrotomierz) oraz dwa małe. Na środku mamy typową kolumnę, na której zgromadzono wszystkie przełączniki, radio i klimatyzację (oczywiście o ile jest). Kierownica jest poręczna czteroramienna, natomiast drążek zmiany biegów znacznie krótszy niż w autach konkurencji. Wnętrze jest typowym klonem golfa.
W polo IV siedzi się wygodnie, także na tylnej kanapie. Zwiększony rozstaw osi sprawił, że miejsca tam jest pod dostatkiem. Oczywiście dla dwóch a nie trzech osób. Mimo, ze polo jest rejestrowane jako auto pięcioosobowe.

Silników aż siedem

Polo pojawi się aż z siedmioma - do wyboru - silnikami. Najmniejszy 1,2 litra trzycylindrowy ma moc 55 KM i pozwala na jazdę z prędkością do 150 km/h a setkę auto osiąga po 17,5 s. Nie są to zapewne wyniki porażające, ale zupełnie wystarczające dla zmotoryzowanych jeżdżących po mieście a także preferujących rozsądną prędkość. Silnik ten legitymuje się zużyciem paliwa poniżej 6 litrów na 100 km. Inne motory to: 1,2 litra 16V o mocy 65 KM, 1,4 16V o mocy 75 KM lub 100 KM. Są też trzy diesle: Bardzo nowoczesny 1,4 TDI o mocy 75 KM, 1,9 SDI o mocy 64 KM oraz 1,9 TDI o mocy 100 KM. Na 100 km zużywają poniżej 5 litrów oleju napędowego.
Grzegorz Mikuła ze świebodzińskiego KIM-a, którego zapytaliśmy o porównanie cen nowego polo do cen wersji poprzedniej powiedział nam: - To może nawet zaskakiwać, ale nowe polo, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę wyposażenie jest oferowane w podobnej cenie, co model poprzedni. To powinno przyczynić się do sukcesu rynkowego tego sympatycznego autka. Nie tylko ładnego, ale pojemnego i bardzo komfortowego.
Jak będzie naprawdę przekonamy się niebawem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska