Czekamy na odpowiedzi z Multibanku, bo też jest podawany wśród tych, które teraz blokują karty i je wymieniają. Jak dotąd nie było zgłoszeń, że ktoś stracił pieniądze z konta. Ilu osób dotyczy zagrożenie?
Z PKO BP mamy informacje, że kilkuset, a Pekao SA nie chce ujawnić tych informacji. - Nie jest to jednak poważna sprawa i duża skala - komentuje Arkadiusz Mierzwa, rzecznik prasowy Pekao SA.
Czytaj też: Dane kart kredytowych klientów kilku banków wyciekły prawdopodobnie w Hiszpanii
Dlaczego banki prowadzą taką akcję? Organizacja wydająca karty zawiadomiła je, że doszło do kradzieży danych z agencji pośredniczącej w operacjach finansowych między bankami a np. sklepami. Zagrożone są pieniądze klientów, którzy od stycznia do września tego roku posługiwali się kartami w Hiszpanii.
- Nie zdradzę, jakiej grupy klientów u nas to dotyczy - mówi Mierzwa. - Reagujemy na ostrzeżenie. Nasi klienci przy okazji skorzystają na tej wymianie, bo dostaną bezpłatnie nowsze karty.
Rzecznik Pekao SA zaznacza oczywiście, że jeśli ktoś zauważy podejrzane operacje na swoim koncie, których naprawdę nie zrobił, powinien natychmiast złożyć reklamację w oddziale banku.
Czekamy na informacje z Multibanku.
Czytaj też: Oszuści internetowi próbowali wyłudzić dane klientów banku BZ WBK
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?