Bank zamknięty. Podziękowano klientom za lata współpracy
Mieszkańcy Czerwieńska na początku października zobaczyli na drzwiach swojego banku kartkę z informacją o jego zamknięciu. Odczytali też podziękowania za lata współpracy.
– Teraz w tym grajdole, w Czerwieńsku nie ma niczego. To był ostatni bank. Starsi ludzie mogli na miejscu robić zlecenia przelewów swoich pieniędzy na czynsz, energię i inne media. Mogli też wybierać pieniądze z kasy – opowiada pan Paweł. – Bankomatu po wybuchu już nie zainstalowali. Jest jeden market, w którego kasie można wybrać pieniądze, ale ten dość daleko przy drodze w kierunku Nietkowa. Jest jedno miejsce, w którym można robić opłaty, ale tam nie wypłaci się pieniędzy.
Pan Paweł wyjaśnia, że nie we wszystkich lokalnych sklepikach można płacić kartą.
– Aby starszy człowiek z Czerwieńska mógł mieć jakieś pieniądze przy sobie, musi jechać do Zielonej Góry, kogoś zaangażować, bo autobusów jest bardzo mało. To jest ograniczenie wolności człowieka, który do tej pory mógł liczyć na siebie i sam załatwiać swoje sprawy finansowe, a teraz musi prosić o pomoc – mówi nasz Czytelnik. – Ktoś nas namawia, żeby założyć sobie konto, wydaje nam kartę, uruchamia placówkę, a teraz zamyka.
Pan Paweł zgłosił się do władz gminy, sugerował, że mieszkańcy to wyborcy, którzy teraz mają ograniczoną wolność, ale nie doczekał się odpowiedzi. Też skierowaliśmy pytania w tej sprawie do urzędu gminy.
Wybuchy bankomatów w Czerwieńsku:
Pieniądze klientów. Bank wyjaśnia
Z pytaniami o powody decyzji o zamknięciu i możliwości ponownego otwarcia agencji, zwróciliśmy się również do banku PKP BP.
– 6 października została zamknięta agencja PKO Banku Polskiego w Czerwieńsku, o czym informowaliśmy klientów komunikatem na drzwiach agencji odpowiednio wcześniej – odpowiedziała Małgorzata Witkowska, specjalista w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej PKO Bank Polski. – Obecnie nie pracujemy nad przywróceniem agencji. Najbliższe oddziały PKO Banku Polskiego, do których zapraszamy klientów, znajdują się w Zielonej Górze.
Przedstawicielka banku wyjaśniła, że klienci banku mogą korzystać z usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO, która umożliwia płacenie online rachunków, można również korzystać z aplikacji mobilnej IKO instalowanej w telefonie.
– Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę – podaje zalety bankowości elektronicznej Małgorzata Witkowska. – Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy, kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych, może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
– Wszyscy będą kiedyś starzy, ciekawe, jak wtedy odnajdą się w takiej sytuacji, jak starsi ludzie w Czerwieńsku – zastanawia się nasz Czytelnik, któremu przedstawiliśmy otrzymaną odpowiedź.
Czytaj też:
- Cukier i ocet wróciły do sklepów, co z masłem, chlebem i mlekiem. Co jeszcze podrożeje i warto kupić nim zniknie z półek?
- Te osoby dostaną dopłaty na dzieci, prąd, gaz, węgiel i do kredytu. Mamy aktualne zasady i kwoty
- 500 plus dla seniora po zmianach. Sprawdź jak złożyć wniosek, by otrzymywać to świadczenie co miesiąc. Poznaj wszystkie zasady
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?