Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogą S-3 do Szczecina pojedziemy już latem 2010 r.

Stefan Cieśla
W okolicach Trzcinnej, na styku woj. lubuskiego i zachodniopomorskiego, drogowcy z Berger Bau wylewają już pierwsze warstwy asfaltu. - Dzienna porcja układanego asfaltu wynosi 1500 ton - informuje brygadzista Janusz Szkaradek.
W okolicach Trzcinnej, na styku woj. lubuskiego i zachodniopomorskiego, drogowcy z Berger Bau wylewają już pierwsze warstwy asfaltu. - Dzienna porcja układanego asfaltu wynosi 1500 ton - informuje brygadzista Janusz Szkaradek. Fot. Krzysztof Tomicz
Niespełna stukilometrową trasę S-3 z Gorzowa do Szczecina podzielono na trzy odcinki. Między Gorzowem a Renicami drogę buduje niemiecka firma Berger-Bau.

Jezdnia gruba na 75 cm

- Do zbudowania mamy 27,7 km jezdni i 27 obiektów inżynieryjnych, jak wiadukty drogowe, przejścia dla zwierząt i przepusty dla rzek. Zrobimy to za ok. 500 mln zł - informuje Marek Sadowski, kierownik budowy. Roboty zaczęły się w styczniu minionego roku. Na budowie pracuje ok. 350 drogowców różnych specjalności.

Po wycince hektarów lasu, pas jezdni jest już wytyczony na całej długości. W dwóch miejscach nowa trasa przejdzie górą nad starą ,,trójką''. Roboty ziemne są już w większości zakończone. Nie jest tylko ruszony odcinek na opłotkach Gorzowa, gdzie na pasie przyszłej jezdni stoją jeszcze zabudowania gospodarskie.

- Lokatorzy dość długo opierali się przeprowadzce. Zbudowaliśmy im dom w sąsiedztwie i w czerwcu mają się tam przeprowadzić - informuje Sadowski. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie po 3,5 m szerokości, po 2,5 m pasa awaryjnego i 4 - metrowej szerokości pas rozdzielający jezdnie. Podbudowa ze żwiru i tłucznia ma grubość 47 cm, na nią przyjdą trzy warstwy asfaltu, o łącznej grubości 28 cm. Razem 75 cm.
- Podbudowę mamy usypaną już na 80 proc. trasy, zaczęliśmy też wylewanie pierwszych warstw asfaltu. Spośród obiektów inżynieryjnych roboty trwają na 25. Węzły zjazdowe i wjazdowe na naszym odcinku będą tylko dwa, w Gorzowie i w okolicach Myśliborza - zapowiada kierownik. Ponieważ czynny już od 2007 r. odcinek trasy, stanowiący obwodnicę Gorzowa, jest jednojezdniowy, przed Gorzowem nowa ,,trójka'' też będzie zwężona do jednej jezdni.

Pojedziemy za rok

Najwcześniej, bo jeszcze jesienią 2007 r., rozpoczęła się budowa odcinka trasy S-3 między Myśliborzem i Pyrzycami. Trwa także budowa odcinka między Pyrzycami i węzłem Klucze pod Szczecinem, gdzie nowa ,,trójka'' dojdzie do biegnącej z Niemiec autostrady A-6. - Nasz odcinek miał być pierwotnie gotowy na styczeń 2010 r., ale z powodu opóźnień w przejęciu placu budowy, skończymy go w lipcu przyszłego roku - zapowiada Sadowski.

Grzegorz Dziedzina, rzecznik dyrekcji dróg w Szczecinie, która jest inwestorem nowej ,,trójki'' w woj. zachodniopomorskim zapewnia, że latem 2010 r. pojedziemy nią na całej długości między Renicami i Szczecinem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska