Frączek: Usługi assistance są najbardziej sexy na rynku

Redakcja

Wideo

76 proc. posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych jest świadomych czym są usługi assistance. Najbardziej pożądaną formą pomocy jest assistance medyczne.

Rośnie świadomość

Liczba badanych osób, która deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance wynosi ponad 13,6 mln i wzrosła aż o 1,1 mln w stosunku do wyniku z 2016 roku- wynika z badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów Mondial Assistance.

- 76 proc. ankietowanych wie co to są usługi assistance i wie z czym to się kojarzy. To wzrost o 11 proc. w stosunku do poprzedniego roku, a w statystyce takie przyrosty określa się jako bardzo istotne. Jednak wiedza nie przekłada się na korzystanie z tego typu usług- tłumaczy w rozmowie z AIP Tomasz Frączek, Prezes Zarządu Mondial Assistance. - W zeszłym roku skorzystało z nich 2,5 mln osób, to stabilny wynik w porównaniu do danych z zeszłego roku- dodaje.

Assistance to wygoda

Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (51 proc.), bankowych (18 proc.). Natomiast bardzo wyraźnie wzrosło wykorzystanie świadczeń asystenckich wśród tych, którzy w ciągu roku skorzystali z assistance dodawanego przez banki i przez ubezpieczycieli – wzrost o ponad 151 tysięcy osób.

– W minionym roku 93 proc. mieszkańców miast posiadało jakiś produkt finansowy (ubezpieczeniowy lub bankowy). Na uwagę zasługuje fakt, że osoby, które dzięki posiadanemu produktowi mają dostęp do usług pomocowych, korzystają z nich coraz chętniej. Średnia częstość wykorzystania usług pomocowych dla klientów bankowych wyniosła ponad 3 interwencje. Może to świadczyć o bardzo dobrych dotychczasowych doświadczeniach – dodaje ekspert.

Assistance medyczne najbardziej atrakcyjne

W 2017 roku największą wartość dla Polaków miało assistance medyczne, np. domowa wizyta lekarska (85 proc., wzrost o 5 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się samochodowe, np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (82 proc. spadek o 2 p.p.), a na trzecim turystyczne/podróżne, np. wizyta lekarska za granicą lub zgubiony bagaż (68 proc., wzrost o 2 p.p.).

– Usługi assistance o największej wartości według płci to wśród kobiet assistance medyczne (84 proc.), a wśród mężczyzn samochodowe (88 proc.). Badani wskazują, że w ramach posiadanego ubezpieczenia najchętniej skorzystaliby z dostępu do badań specjalistycznych, np. tomografii (64 proc.), domowej wizyty lekarza (58 proc.), rehabilitacji po wypadku lub chorobie (56 proc.), a także z usługi holowania pojazdu (49 proc.). Postrzeganie wartości poszczególnych usług assistance różni się w zależności od płci jednak obie grupy zdecydowanie twierdzą, że są to usługi przydatne dla każdego (83 proc. kobiet i 77 proc. mężczyzn) oraz ważne dla osób zapracowanych (80 proc. kobiet oraz 67 proc. mężczyzn) – mówi Frączek.

Wśród badanych osób największe obawy wzbudza utrata zdrowia w wyniku poważnej choroby (75 proc.) jak i wypadku (73 proc.). Mimo, że respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem zdarzenia te występują dość rzadko. W 2017 roku najczęściej dochodziło do awarii domowych. Aż 14 proc. (ponad 2,5 mln) zdarzeń losowych dotyczyło właśnie awarii w domu. Oznacza to, że ten rodzaj usług będzie coraz bardziej pożądany.

Materiał oryginalny: Frączek: Usługi assistance są najbardziej sexy na rynku - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie