Jak informuje Presserwis licząca 24 strony gazeta będzie oferowała informacje z wybranych światowych tytułów prasowych. Wydawca "Niiu" podpisał umowę z 500 dostawcami informacji - z m.in. z takimi tuzami jak "Bild", "Handelsblatt", "The New York Times", "Komsomolskaja Prawda". Jednak źródła wiadomości to także portale i media społecznościowe. Spersonalizowana prasa to tak naprawdę prasa szyta na miarę. Prenumerator może jej zawartość zmieniać nawet codziennie (do godz. 14.00).
Wystarczy, że kilkanaście godzin wcześniej zawiadomi - poprzez specjalna platformę online - wydawcę o swoich czytelniczych apetytach. Gazeta znajdzie się w skrzynkach pocztowych prenumeratorów od poniedziałku do soboty o godz. 8.00 rano. Jej cena wcale nie będzie oszałamiająco wysoka - 1,80 euro, a dla studentów 1,20 euro. Właśnie na tę ostatnią grupę czytelników wydawca liczy najbardziej. Twórcy gazety, studenci ekonomii Hendrik Tiedemann i Wanja Soren Oberhof , szacują, że opłacalność przedsięwzięciu zapewni 5 tys. odbiorców. Jeżeli pomysł się przyjmie wydawcy po Berlinie mają zamiar "uderzyć" na inne duże miasta.
Jak chcą niektórzy to przyszłość prasy, a raczej przekazu informacji. Dziś nie ma już czasu ani na wertowanie gazet, ani na przeglądanie wielu internetowych stron. Zresztą w internecie dzieje się już tak dawno i przeglądarki oferują swoje własne serwisy. Jednak każdy potencjalny odbiorca, czytelnik, szuka czegoś innego stad tak trudno dobrać pożądane treści. Stąd gazeta szyta na miarę każdego czytelnika.
"Niiu" to pierwsza taka gazeta, chociaż... Coraz popularniejszym prezentem są zindywidualizowane gazety, gdzie można na pierwszą stronę, ze zdjęciem, zamówić podobiznę solenizanta lub jubilata. Ale to już całkiem inna historia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?