Nasza Loteria

Koronawirus w Polsce. Biedronka i Tesco wprowadzają kolejne zmiany dla klientów. Tym razem w trosce o seniorów

Paweł Wańczko
Paweł Wańczko
W związku z rozprzestrzeniająca się pandemią koronawirusa w Polsce, Biedronka i Tesco wprowadzają kolejne zmiany w funkcjonowaniu sklepów. Tym razem mają one ułatwić zakupy seniorom, którzy są grupą najbardziej zagrożoną w przypadku zakażenia koronawirusem COVID-19.
W związku z rozprzestrzeniająca się pandemią koronawirusa w Polsce, Biedronka i Tesco wprowadzają kolejne zmiany w funkcjonowaniu sklepów. Tym razem mają one ułatwić zakupy seniorom, którzy są grupą najbardziej zagrożoną w przypadku zakażenia koronawirusem COVID-19. 123RF
W związku z rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa w Polsce, sieci sklepów Biedronka oraz Tesco wprowadzają kolejne zmiany w funkcjonowaniu sklepów. Tym razem mają one ułatwić zakupy seniorom, którzy są grupą najbardziej zagrożoną w przypadku zakażenia koronawirusem COVID-19.

Koronawirus w Polsce: zmiany w sklepach Biedronka

Biedronka ogłosiła już zmiany dla pracowników oraz wszystkich klientów w związku z aktualną sytuacją w kraju. Tym razem podyktowane są bezpieczeństwem osób w wieku 65+.

Wolontariusze pomogą potrzebującym seniorom
Obecnie najważniejsze jest zapewnienie seniorom pomocy w codziennych czynnościach tak, by unikali zatłoczonych miejsc. Jednak nie każda osoba starsza ma rodzinę, która wesprze ją np. w zrobieniu zakupów. Dlatego od wtorku, 24 marca, w sklepach sieci Biedronka zostaną umieszczone specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia proste formularze.

Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce. Obie grupy mogą też się zgłosić za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta sieci Biedronka dzwoniąc pod numer 22 205 33 00. Wolontariusze mogą się także zarejestrować poprzez formularz na www.biedronka.pl.

W ten sposób Biedronka stanie się łącznikiem między potrzebującymi seniorami i osobami, które mieszkają w ich sąsiedztwie i chcą nieść pomoc. Sieć planuje również współpracę z innymi organizacjami, które są gotowe pomagać seniorom w zakupach, tak by jak najwięcej osób miało zapewnioną tę możliwość.

Aby umożliwić seniorowi płatność za zakupy dopiero w momencie ich dostarczenia, Biedronka oferuje także możliwość skorzystania ze specjalnej karty programu „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Wszyscy seniorzy, którzy mają aktywną kartę Moja Biedronka, mają możliwość otrzymania także karty „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Przekażą ją następnie wolontariuszowi, który będzie nią płacić za ich zakupy w Biedronce. Senior dokonuje płatności za zakupy w momencie dostawy, a wolontariusz wpłaca otrzymaną od niego kwotę – za pierwsze i kolejne zakupy – z powrotem na kartę w dowolnym sklepie Biedronka.

Zobacz też: Jak nie marnować jedzenia

Senior w Biedronce z pierwszeństwem
Sieć Biedronka dla bezpieczeństwa klientów już wcześniej wprowadziła limity osób, które mogą jednocześnie przebywać w sklepach – limity są związane z wielkością danej placówki.

Teraz dodatkowo osoby starsze w pierwszej godzinie funkcjonowania sklepu, będą mogły wejść do niego jako pierwsze.

Wszystko po to, by przebywały w sklepie jak najkrócej i były przez to jak najmniej narażone na zachorowanie.

Biedronka wzmacnia też zalecenia dotyczące priorytetowej obsługi seniorów przy kasie – na prośbę seniora pozostali klienci będą proszeni o przepuszczenie osoby starszej w kolejce.

- Seniorzy są szczególni narażeni na konsekwencje koronawirusa i zaleca się im, by unikali miejsc pełnych ludzi. W zakupach powinni ich więc wspierać bliscy, sąsiedzi lub właśnie wolontariusze. Dlatego chcemy pomóc łączyć osoby gotowe nieść pomoc z potrzebującymi seniorami. Jeśli jednak starsza osoba zdecyduje się przyjść do Biedronki, zapraszamy ją w pierwszej godzinie funkcjonowania placówki – skorzysta wtedy z pierwszeństwa wejścia do sklepu. To ważne, byśmy wszyscy w tej nowej sytuacji zatroszczyli się o osoby starsze. Wykażmy się wrażliwością i wyrozumiałością, pomóżmy im w codziennych czynnościach takich jak zakupy – tłumaczy Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki, wspierającej seniorów.

Koronawirus w Polsce: zmiany w sklepach Tesco

Również od wtorku, 24 marca, we wszystkich sklepach Tesco w Polsce codziennie będą obowiązywały specjalne godziny na zakupy, przeznaczone dla seniorów.

Będą to godziny od 9 do 10 rano.

Tesco apeluje do wszystkich klientów o poszanowanie godzin dla seniorów i pozostanie w tym czasie w domach, a zrobienie zakupów o innej porze dnia. Formalnie sklepy pozostaną otwarte dla wszystkich również między 9 a 10, jednak sieć namawia młodszych klientów do wykazania się empatią i zrozumieniem oraz ustąpieniem pierwszeństwa osobom starszym w wyznaczonym czasie.

- Jesteśmy w pełni skoncentrowani na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym pracownikom i klientom. Wiemy też, że wśród naszych klientów są osoby wymagające od nas wszystkich szczególnej uwagi - mówi cytowana w komunikacie Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji w Tesco. - Wprowadzając specjalną godzinę każdego dnia chcemy umożliwić im zrobienie niezbędnych zakupów i zapewnić komfort oraz bezpieczny dostęp do potrzebnych produktów. Wierzymy, że nasi klienci wesprą nasze działania i ustąpią pierwszeństwa osobom starszym - dodaje.

- Od początku pandemii koronawirusa eksperci podkreślają, że najbardziej narażoną grupą na zarażenie są osoby starsze, dlatego w tych trudnych chwilach wsparcie seniorów jest szczególnie istotne. Bardzo często osoby starsze nie mają bliskich, które mogłyby im pomóc i muszą same zadbać o żywność. Wychodząc, za każdym razem narażają się na zakażenie stojąc w tłumie lub w kolejkach. Dzięki specjalnym godzinom będą mogli poczuć się bezpieczniej i spokojnie zrobić zakupy – podkreśla Bartosz Kulisz z Caritas Polska.

KORONAWIRUS W POLSCE. RAPORT MINUTA PO MINUCIE

Zobacz też: Koronawirus - uwaga na oszustów

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Gazety Lubuskiej i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym problemem w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska