Koronawirus w Polsce: zmiany w sklepach Biedronka
Biedronka ogłosiła już zmiany dla pracowników oraz wszystkich klientów w związku z aktualną sytuacją w kraju. Tym razem podyktowane są bezpieczeństwem osób w wieku 65+.
Wolontariusze pomogą potrzebującym seniorom
Obecnie najważniejsze jest zapewnienie seniorom pomocy w codziennych czynnościach tak, by unikali zatłoczonych miejsc. Jednak nie każda osoba starsza ma rodzinę, która wesprze ją np. w zrobieniu zakupów. Dlatego od wtorku, 24 marca, w sklepach sieci Biedronka zostaną umieszczone specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia proste formularze.
Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce. Obie grupy mogą też się zgłosić za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta sieci Biedronka dzwoniąc pod numer 22 205 33 00. Wolontariusze mogą się także zarejestrować poprzez formularz na www.biedronka.pl.
W ten sposób Biedronka stanie się łącznikiem między potrzebującymi seniorami i osobami, które mieszkają w ich sąsiedztwie i chcą nieść pomoc. Sieć planuje również współpracę z innymi organizacjami, które są gotowe pomagać seniorom w zakupach, tak by jak najwięcej osób miało zapewnioną tę możliwość.
Aby umożliwić seniorowi płatność za zakupy dopiero w momencie ich dostarczenia, Biedronka oferuje także możliwość skorzystania ze specjalnej karty programu „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Wszyscy seniorzy, którzy mają aktywną kartę Moja Biedronka, mają możliwość otrzymania także karty „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Przekażą ją następnie wolontariuszowi, który będzie nią płacić za ich zakupy w Biedronce. Senior dokonuje płatności za zakupy w momencie dostawy, a wolontariusz wpłaca otrzymaną od niego kwotę – za pierwsze i kolejne zakupy – z powrotem na kartę w dowolnym sklepie Biedronka.
Zobacz też: Jak nie marnować jedzenia
Senior w Biedronce z pierwszeństwem
Sieć Biedronka dla bezpieczeństwa klientów już wcześniej wprowadziła limity osób, które mogą jednocześnie przebywać w sklepach – limity są związane z wielkością danej placówki.
Teraz dodatkowo osoby starsze w pierwszej godzinie funkcjonowania sklepu, będą mogły wejść do niego jako pierwsze.
Wszystko po to, by przebywały w sklepie jak najkrócej i były przez to jak najmniej narażone na zachorowanie.
Biedronka wzmacnia też zalecenia dotyczące priorytetowej obsługi seniorów przy kasie – na prośbę seniora pozostali klienci będą proszeni o przepuszczenie osoby starszej w kolejce.
- Seniorzy są szczególni narażeni na konsekwencje koronawirusa i zaleca się im, by unikali miejsc pełnych ludzi. W zakupach powinni ich więc wspierać bliscy, sąsiedzi lub właśnie wolontariusze. Dlatego chcemy pomóc łączyć osoby gotowe nieść pomoc z potrzebującymi seniorami. Jeśli jednak starsza osoba zdecyduje się przyjść do Biedronki, zapraszamy ją w pierwszej godzinie funkcjonowania placówki – skorzysta wtedy z pierwszeństwa wejścia do sklepu. To ważne, byśmy wszyscy w tej nowej sytuacji zatroszczyli się o osoby starsze. Wykażmy się wrażliwością i wyrozumiałością, pomóżmy im w codziennych czynnościach takich jak zakupy – tłumaczy Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki, wspierającej seniorów.
Koronawirus w Polsce: zmiany w sklepach Tesco
Również od wtorku, 24 marca, we wszystkich sklepach Tesco w Polsce codziennie będą obowiązywały specjalne godziny na zakupy, przeznaczone dla seniorów.
Będą to godziny od 9 do 10 rano.
Tesco apeluje do wszystkich klientów o poszanowanie godzin dla seniorów i pozostanie w tym czasie w domach, a zrobienie zakupów o innej porze dnia. Formalnie sklepy pozostaną otwarte dla wszystkich również między 9 a 10, jednak sieć namawia młodszych klientów do wykazania się empatią i zrozumieniem oraz ustąpieniem pierwszeństwa osobom starszym w wyznaczonym czasie.
- Jesteśmy w pełni skoncentrowani na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym pracownikom i klientom. Wiemy też, że wśród naszych klientów są osoby wymagające od nas wszystkich szczególnej uwagi - mówi cytowana w komunikacie Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji w Tesco. - Wprowadzając specjalną godzinę każdego dnia chcemy umożliwić im zrobienie niezbędnych zakupów i zapewnić komfort oraz bezpieczny dostęp do potrzebnych produktów. Wierzymy, że nasi klienci wesprą nasze działania i ustąpią pierwszeństwa osobom starszym - dodaje.
- Od początku pandemii koronawirusa eksperci podkreślają, że najbardziej narażoną grupą na zarażenie są osoby starsze, dlatego w tych trudnych chwilach wsparcie seniorów jest szczególnie istotne. Bardzo często osoby starsze nie mają bliskich, które mogłyby im pomóc i muszą same zadbać o żywność. Wychodząc, za każdym razem narażają się na zakażenie stojąc w tłumie lub w kolejkach. Dzięki specjalnym godzinom będą mogli poczuć się bezpieczniej i spokojnie zrobić zakupy – podkreśla Bartosz Kulisz z Caritas Polska.
KORONAWIRUS W POLSCE. RAPORT MINUTA PO MINUCIE
Zobacz też: Koronawirus - uwaga na oszustów
🔔🔔🔔
Pobierz bezpłatną aplikację Gazety Lubuskiej i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.
Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym problemem w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?