Nissan Qashqai I - samochód osobowy typu crossover (segment C). Oficjalna prezentacja modelu miała miejsce podczas Paris Motor Show 2006. Sprzedawany także jako Nissan Dualis (Japonia, Australia) oraz CCUV (Chiny).
Najczęstsze awarie:
- Korozja nadkola, drobna korozja nadwozia.
- Awarie podnośników szyb.
- Szybkie zużycie klocków hamulcowych.
- Zużycie stabilizatorów, niska trwałość sworzni wahaczy.
Zobacz również: Polacy kupują samochody na potęgę. "Powinniśmy dążyć do zmniejszenia wieku statystycznego auta"
Škoda Octavia II – samochód osobowy klasyfikowany w segmencie niższej klasy średniej. Poddany liftingowi w 2009 roku. Zastąpiony przez trzecią, produkowaną do teraz generację pojazdu w 2013 roku.
Najczęstsze awarie:
- Korozja układu wydechowego.
- Pojedyncze problemy z elektroniką.
- Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, problemy z rozrządem w silnikach 1,6 l.
- Awaryjny układ hamulcowy.
BMW Seria 5 E60 – następca modelu E39. Samochód osobowy z segmentu E (wyższa klasa średnia). Produkowany w Niemczech, sprzedany w nakładzie niemal 8 milionów egzemplarzy.
Najczęstsze awarie:
- Korozja tylnego zawieszenia.
- Awarie elektroniki, awarie czujników układu chłodzenia.
- Awarie łańcucha rozrządu w silnikach Diesla 2,0 N47, awarie turbosprężarki, awarie pompy paliwa.
- Szybkie zużycie wahaczy i tulei zawieszenia, awarie tylnych sprężyn, korozja tylnego zawieszenia.
Zobacz również: Polacy kupują samochody na potęgę. "Powinniśmy dążyć do zmniejszenia wieku statystycznego auta"
Ford Fiesta VII – samochód osobowy zaliczany do segmentu aut małych. Pierwsza oficjalna prezentacja pojazdu miała miejsce w 2007 roku podczas IAA we Frankfurcie. W 2012 roku model przeszedł face lifting.
Najczęstsze awarie:
- Korozja układu wydechowego.
- Pojedyncze problemy z elektroniką.
- Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, awaryjny układ hamulcowy.
- Zużycie amortyzatorów, korozja tylnego zawieszenia.