KOSTRZYN NAD ODRĄ. Kolej wyjaśnia przyczyny niebezpiecznego zdarzenia na przejeździe przy ul. Sikorskiego. Zaalarmował nas o tym Czytelnik

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Wiemy dlaczego rogatki na ul. Sikorskiego zamykały się i podnosiły, by ostatecznie zamknąć się chwilę przed nadjeżdżającym pociągiem. Powodem był jeden szlaban, który nie chciał opaść.

Przypomnijmy, opisywana przez GL sytuacja miała miejsce w środę, 25 września. Nasz Czytelnik był świadkiem niebezpiecznej sytuacji na ul. Sikorskiego w Kostrzynie nad Odrą. Rogatki na przejeździe kolejowym zamykały się i otwierały. – W końcu zamknęły się kilka sekund przed przejazdem pociągu – mówi nasz Czytelnik. Tego samego dnia wysłaliśmy do kolei prośbę o informację, dlatego rogatki przy ul. Sikorskiego opadały i podnosiły się, dezorientując kierowców. Sytuację opisywaliśmy tutaj: Rogatki zamknęły się kilka sekund przed przejazdem pociągu. Kierowcy byli zdezorientowani

Urządzenia na przejeździe kolejowo-drogowym w ul. Sikorskiego w Kostrzynie nad Odrą działają prawidłowo. Sygnalizację i rogatki na tym przejeździe obsługuje dyżurny ruchu

„Urządzenia na przejeździe kolejowo-drogowym w ul. Sikorskiego w Kostrzynie nad Odrą działają prawidłowo. Sygnalizację i rogatki na tym przejeździe obsługuje dyżurny ruchu. W środę, 25 września ok. godz. 10:00, zgodnie z procedurami dyżurny włączył wszystkie urządzenia z odpowiednim wyprzedzeniem przed przejazdem pociągu. Mimo to, jeden z czterech szlabanów nie opadł. Dyżurny natychmiast otworzył więc wszystkie rogatki i niezwłocznie, ponownie je zamknął. Urządzenia zadziałały wówczas poprawnie, szlabany zostały zamknięte. Dokładnie wyjaśniamy przyczyny tego zdarzenia, do którego doszło po raz pierwszy” – czytamy w odpowiedzi, przesłanej nam przez Radosław Śledzińskiego z zespołu prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W swojej odpowiedzi kolej zwraca uwagę, że kierowcy, którzy przejechali przez przejazd mimo włączonej sygnalizacji świetlnej, narazili się na śmiertelne niebezpieczeństwo. „ Czerwone, migające światło – zgodnie z przepisami o ruchu drogowym – bezwzględnie zabrania wjazdu na skrzyżowanie torów z drogą. Ignorowanie tego zakazu jest jednym z najczęstszych błędów kierowców, który prowadzi do wypadków. Jednocześnie kierowcy powinni także zachować szczególną ostrożność za każdym razem, gdy zbliżają się do przejazdu. Najlepiej jest się zatrzymać i upewnić, czy z żadnej strony nie nadjeżdża pociąg” – czytamy w piśmie od PKP PLK. Na zachowanie kierowców zwracali nam też uwagę kolejarze, którzy przeczytali materiał GL. – Jeśli ktoś przejechał przez skrzyżowanie gdy podniosły się rogatki, a nie zgasło czerwone światło, to postąpił bardzo nierozsądnie. Zasada jest prosta: światło miga, to nie wjeżdżamy na tory. Gdyby każdy tego przestrzegał, to na przejazdach nie dochodziłoby do wypadków – mówi jeden z kostrzyńskich pracowników kolei.

PKP PLK przypomina, że bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych od połowy 2018r. zwiększa Żółta Naklejka PLK. Są nią oznaczone wszystkie przejazdy w Polsce. Naklejki znajdują się na słupkach rogatek lub na wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja i zawierają indywidualny numer przejazdu, numer alarmowy 112 oraz numery techniczne. Z informacji umieszczonych na naklejkach należy korzystać w przypadku stwierdzenia zagrożenia lub nieprawidłowego działania rogatek albo sygnalizacji świetlnej. - Do tej pory z #ŻółtaNaklejkaPLK skorzystano już ponad 2500 razy, w blisko 150 przypadkach wstrzymano ruch pociągów, a w kolejnych 190 sytuacjach wprowadzono ograniczenie prędkości – tłumaczy R. Śledziński.

Zobacz też wideo: Kostrzyn nad Odrą. Niebezpieczne wyprzedzanie na przejściu dla pieszych i skrzyżowaniu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Patologia

DK22 przejazd kolejowy-drogowy często ma połamane drągi to pewnie przez tych mądrali w samochodach

K
Kto tu bardziej zawinił

To nie pierwszy raz kiedy kierowcy na przejeździe kolejowego-drogowym ignorują czerwone światło które zmusza do kategorycznego zatrzymania się przed przejazdem potem pretensje do obsługi rogatek

E
Ela

Osobiście byłam świadkiem dwa razy jak ten przejazd szwankował. Albo nie zamykały się szlabany albo zamknęły się na parę sekund przed pociągiem. Ruch na drodze jest duży i skoro szlabany obsługuje człowiek to należy tym bardziej uważać zanim wjedzie się na przejazd bo popełniony błąd może okazać się katastrofalny w skutkach

G
Gość

to nie pierwsze takie zdarzenie na tym przejeździe kolejowym taka sytuacja miała miejsce w dniu 18.07.2019 ale po wielokrotnych próbach jeden szlaban został w pozycji otwartej od strony miasta a pozostałe , pociąg przejechał w tej sytuacji z ograniczoną prędkością {myślałem że to chwilowa awaria}

G
Gość

O zatrzymaniu się przed przejazdem decydują światła. A te często ignorują kierowcy. Rogatki to tylko "dekoracja".

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3