Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kronopol zmienia logo i buduje potężny magazyn

Lucyna Makowska 68 363 44 60 [email protected]
- Maciej Karnicki, prezes spółki Kronopol po raz pierwszy zaprezentował nowe, ujednolicone logo koncernu SWISS KRONO GROUP  podczas tradycyjnego noworocznego koncertu spółki, który odbył się 8 stycznia w kościele pw. NSPJ w Żarach.
- Maciej Karnicki, prezes spółki Kronopol po raz pierwszy zaprezentował nowe, ujednolicone logo koncernu SWISS KRONO GROUP podczas tradycyjnego noworocznego koncertu spółki, który odbył się 8 stycznia w kościele pw. NSPJ w Żarach. Mariusz Kapała
Kronopol - światowy lider branży płyt drewnopodobnych inwestuje w nowy obiekt. Magazyn powstanie w ramach Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, ma kosztować 30 mln zł.

W październiku zeszłego roku spółka rozpoczęła budowę nowego magazynu automatycznego do składowania paneli podłogowych.

Całą inwestycję, czyli magazyn wraz z towarzyszącą infrastrukturą, wykona na zlecenie Kronopolu firma Mecalux. Całkowity jej koszt wyniesie około 30 mln złotych.

- Budowa automatycznego magazynu ma dla nas bardzo duże znaczenie. Dziś dobra logistyka jest gwarantem sprawnego serwisu i uzyskania przewagi rynkowej. Nowa inwestycja pozwoli nam na usprawnienie procesu logistycznego - powiedział Piotr Kaczmarek, członek zarządu, dyrektor ds. logistyki.

Finał w trzecim kwartale

Oddanie magazynu do użytkowania planowane jest na III kwartał 2016 roku. Inwestycja umożliwi nam przechowywanie w magazynie około 2,9 mln mkw. gotowego produktu, co równa się ponad 20 tys. miejscom paletowych - wylicza Tomasz Szymański, kierownik działu logistyki. - Poza korzyściami zmaksymalizowania dostępnej przestrzeni i przechowywania większej liczby paneli, inwestycja niesie za sobą wiele innych zalet. Są wśród nich: pełna automatyzacja pracy za pomocą komputera sterującego, przyspieszenie załadunku i rozładunku samochodów i magazynu, wyeliminowanie poszukiwania towaru oraz jego uszkodzeń, powodowanych przez wózki widłowe pracujące na tradycyjnym magazynie. To wszystko pozwoli firmie na usprawnienie pracy i zwiększenie potencjału magazynowego.

Pełna automatyzacja

Magazyn będzie się składał z dwóch części. W pierwszej - wysokiej, składowane będą palety.

- Rozbudowa pozwoli nam na układanie ich na półkach za pośrednictwem czterech automatycznych układnic paletowych, pracujących w technologii o podwójnej głębokości składowania przy wykorzystaniu wideł teleskopowych. W drugiej – niskiej, znajdzie się system przenośników rolkowych i łańcuchowych. Pozwolą one na załadunek palet do magazynu, a także ich wyładunek. Czynność ta będzie się odbywała za pomocą sześciu linii, z których każda pomieści 27 palet -dodaje T. Szymański.

W warstwie nośnej nowego magazynu zamontowano aż 825 pali nośnych  na głębokości 9 m

Linia załadunkowa zostanie wyposażona w stanowisko kontroli rozmiarów, jakości i wagi palet. Dodatkowo, zainstalowana zostanie również „wyrównywarka” palet, co zapobiegnie się ich przechylaniu. Wydajność takiego urządzenia to obsłużenie 65 palet na godzinę.

W pierwszej fazie projektu w październiku rozpoczęto prace ziemne, które trwały aż do końca 2015 roku. Wszystko dlatego, że w ziemi zamocowano i osadzono na warstwie nośnej aż 825 pali nośnych, wbijając je na głębokość 9 metrów.

Wysoki niczym dziesięciopiętrowiec

Sama konstrukcja magazynu robi ogromne wrażenie, ponieważ podstawa mierzy aż 90 metrów długości, 33 metry szerokości i 31 metrów wysokości. Wysokość magazynu będzie odpowiadała rozmiarom 10-piętrowego budynku-  opowiada T. Szymański.

Jarosław Masina szef marketingu firmy przyznaje, że budowa magazynu nie zwiększy miejsc pracy w Kronopolu.

Nowe logo ujednolici spółki  koncernu

Swiss Krono

Spółka, jako część holdingu Swiss Krono Group, będzie występować pod nowym logotypem Swiss Krono

 

-Jesteśmy  częścią szwajcarskiego holdingu Swiss Krono - tłumaczy.  Holding posiada 11 zakładów w ośmiu krajach. Jednym z nich jest właśnie nasza spółka. Do tej pory wszystkie lokalizacje prezentowały się pod własnymi nazwami firmowymi -wyjaśnia  J. Masina.- Od stycznia rozpoczęliśmy prezentowanie naszej marki w sposób jednolity dla wszystkich spółek koncernu- SWISS KRONO GROUP. Międzynarodowa marka to przyszłość firmy.

Premiera jej prezentacji w Polsce miała miejsce 8 stycznia, podczas koncertu noworocznego spółki  w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Żarach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska