Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubuskie. Kiedy zakończy się modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek? Zobacz, jak przebiegają prace!

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Wideo
od 16 lat
- To trwa i trwa, a człowiek musi się przesiadać na autobus, by znowu wsiąść do pociągu. Masakra jakaś! Ile to jeszcze potrwa, bo to dziwne, żeby w XXI wieku tyle czasu remont trwał. Jakoś powoli on postępuje. Przecież dziś są takie możliwości, żeby szybciej to skończyć - denerwują się pasażerowie, którzy podróżują z Zielonej Góry w stronę Poznania i dalej. Chodzi o modernizację odcinka kolejowego Zielona Góra – Czerwieńsk – Zbąszynek.

O tej kolejowej modernizacji odcinka Zielona Góra - Czerwieńsk - Zbąszynek pisaliśmy już wielokrotnie. Nic dziwnego remont trwa już bardzo długo, a podróżni się denerwują i nie mogą doczekać końca. Choć od początku inwestycji było wiadomo, że szybko się ona nie zakończy.

Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.

Lubuskie. Kiedy zakończy się modernizacja linii kolejowej Cz...

Modernizacja odcinka Czerwieńsk - Zbąszynek

To ważny dla południowej części województwa lubuskiego odcinek kolejowy. I nie chodzi tylko o dojazdy do pracy, lekarza, na zakupy do sąsiednich miejscowości, ale także dalej – do Poznania czy Warszawy.

- Ręce opadają z tą jazdą. Samolotem bardziej opłaca się latać. Albo ze Świebodzina koleją podróżować. I to ma być miasto wojewódzkie, odcięte od świata? - denerwuje się pan Tomasz. - Kiedy wreszcie pojedziemy z Zielonej Góry normalnie jak ludzie?

O to, jak toczą się prace remontowe na linii Czerwieńsk - Zbąszynek pyta wielu naszych Czytelników. My zaś zapytaliśmy o to
Radosława Śledzińskiego z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

- Prace w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap” sukcesywnie postępują. Zamontowano nowe podkłady i uzupełniono podsypkę na niemal całej, ok. 43 km, trasie.
Obecnie remontowane są przepusty i przejazdy kolejowo-drogowe. Wymianę nawierzchni zakończono m.in. na skrzyżowaniach w Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku. Na stacjach Babimost i Sulechów przebudowywane są tory - mówi Radosław Śledziński.

Prace obejmują perony. Na gotowej konstrukcji nowych, wyższych platform układana jest nawierzchnia.

Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.
Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r. Leszek Kalinowski

Zakończenie projektu przewiduje się do końca roku

- A kiedy będziemy mogli wreszcie jeździć normalnie do Poznania czy do Warszawy? - pytają zielonogórzanie. I nie tylko oni. Także w Sulechowie czy w Babimoście oczekują z niecierpliwością końca remontu. I bacznie obserwują to, co dzieje się na peronach w tych miejscowościach.

Wznowienie ruchu między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem planowane jest po zakończeniu zasadniczych prac, w trzecim kwartale tego roku. Zakończenie projektu przewidywane jest do końca bieżącego roku.

- W ocenie zamawiającego na tempo prac wpłynęło zbyt małe zaangażowanie wykonawcy przy realizacji zadania, co uniemożliwiło terminowe przeprowadzenie robót wskazanych w harmonogramie - mówi Radosław Śledziński. - Prace utrudniły przypadki kradzieży sieci trakcyjnej – obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia placu budowy spoczywa na wykonawcy. W bieżących kontaktach PLK wskazują wykonawcy konieczność optymalizacji robót i wywiązywanie się z terminów.

Zobacz też - gdzie powstaną nowe przystanki kolejowe w ramach ministerialnego programu:

Zwiększy się prędkość pociągów na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek

Efektem inwestycji będzie zapewnienie sprawnych podróży i lepszego dostępu do kolei. Zwiększy się prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z 80 do 120 km/h. Możliwe będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów regionalnych na ww. odcinku do ok. 30 min – to o ok. 6 min krócej niż przed modernizacją. Poziom bezpieczeństwa podniesie przebudowa blisko 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Podróżni w Babimoście i Sulechowie zyskają lepszy dostęp do kolei z nowych peronów m.in. z pochylniami, wiatami i jasnym oświetleniem. Prace za ok. 106 mln zł są realizowane z udziałem środków z RPO Województwa Lubuskiego.

Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.
Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r. Leszek Kalinowski

Zobacz też, jak remontowane są mosty kolejowe:

Dworzec w Babimoście został oddany do użytku w 1900 roku. Do dziś służy mieszkańcom miasta i regionu.

Lubuskie: Remonty dworców kolejowych. A co się stanie z mies...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska