W niedzielę, 7 października 2018 r., Lubuskie Towarzystwo Kulturalne w Świdnicy przedstawiło w zielonogórskim kościele pw. Najświętszego Zbawiciela swój kolejny projekt z cyklu Magna Opera Sacra.
Tym razem – po oratorium Mesjasz Haendla, Pasji wg św. Jana i Wielkiej Mszy h-moll Bacha – usłyszeliśmy Requiem d-moll KV 626 Wolfganga Amadeusza Mozarta, ale w wersji współczesnego brytyjskiego muzykologa i matematyka Richarda Maundera.
Zanim zabrzmiało Requiem, Katarzyna Drogosz zagrała na pianoforte Fantazję c-moll KV 475, a później usłyszeliśmy Kwartet fortepianowy g-moll KV 478. Te utwory Mozarta – jak mówił zresztą na początku koncertu prezes Lubuskiego Towarzystwa Kulturalnego i dyrektor artystyczny cyklu prof. UZ dr hab. Bartłomiej Stankowiak – miały nas odpowiednio nastroić, wyciszyć, przygotować do odbioru największego dzieła tego wieczoru.
I tak się zapewne stało. Msza żałobna z 1791 roku oczarowała kilkuset słuchaczy obecnych w niedzielny wieczór w zielonogórskim kościele pw. Najświętszego Zbawiciela. A wystąpili: Marzena Michałowska – sopran, Bogumiła Tarasiewicz – mezzosopran, Karol Kozłowski – tenor, Maciej Straburzyński – bas, Chór kameralny Uniwersytetu Zielonogórskiego „Cantus humanus”, orkiestra Arte dei Suonatori (grała na kopiach instrumentów z epoki!).
Dyrygował prof. UZ dr hab. Bartłomiej Stankowiak.
To był niesamowity koncert!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?