Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mazda 6 lekko odmłodzona

(wak)
Z zewnątrz mazda 6 to próba połączenia stylu sportowego, by nie powiedzieć drapieżnego z image dostojnej limuzyny
Z zewnątrz mazda 6 to próba połączenia stylu sportowego, by nie powiedzieć drapieżnego z image dostojnej limuzyny Fot. Mazda
Najprawdopodobniej jeszcze w maju w salonach pojawi się mazda 6 po liftingu. My mieliśmy okazję obejrzenia tego auta na targach motoryzacyjnych w Lipsku. Wniosek jest jeden, mazda 6 to groźny przeciwnik.

Mazda 6 to naturalny konkurent takich innych ,,japończyków'' jak toyota avensis czy honda accord. Mazda 6 jako następca legendarnej i cenionej także w Polsce mazdy 626 pojawiła się w 2002 roku, od razu w trzech rodzajach nadwozia, sedan, 5-drzwiowy i kombi. Druga generacja ,,szóstki'' trafiła do Polski w 2008 roku, niebawem będziemy mieli do czynienia z mazdą 6 po liftingu.

Zmiany nie są duże, można mówić raczej o próbie dostosowania auta do obecnych tendencji w linii nadwozia. A także chęci dalszej rywalizacji z mocną konkurencją. Opel ma nowa insygnię, accord jest po liftingu, podobnie jak avensis, toteż Mazda nie mogła dłużej czekać. Z zewnątrz zauważymy nową, chyba bardziej sportową, by nie powiedzieć drapieżną kratkę wlotu powietrza, nowe, bardziej ,,lekkie'' reflektory oraz inne światła tylne.

Efekt, podobnie jak insygnia, mazda 6 nic nie tracąc ze swej dostojności jako auto komfortowe, by nie powiedzieć luksusowe, stała się jednocześnie samochodem o zacięciu sportowym. Co oznacza ukłon w kierunku klientów młodszych, ale już dysponujących odpowiednim portfelem. Jeśli chodzi o wnętrze to tu zmiany są mało widoczne, poprawiono drobiazgi, które wcześniej denerwowały kierujących. Producent zapewnia też, że będą lepsze materiały. Istotne są natomiast zmiany w zawieszeniu. Dla niektórych obecna mazda 6 jest zbyt twarda. To się teraz zmieni. Wprowadzono też kilka funkcji związanych z bezpieczeństwem, chociażby mamy przednie reflektory adaptacyjne czy wspomaganie ruszania na wzniesieniu.

Mazda 6 po liftingu będzie dostępna zarówno w wersji sedan, kombi jak też 5-drzwiowej. Do wyboru będzie sześć silników, trzy diesle i trzy benzynowe. Te benzynowe to 1,8 litra o mocy 120 KM, 2,0 litra o mocy 155 KM oraz 2,5 litra o mocy 170 KM. Natomiast diesle mają pojemność 2,2 litra ale moc 129, 163 lub 180 KM.

I ceny? Mazda 6 nie jest autem tanim. Podobnie zresztą jak jej najwięksi rywale. W najtańszej wersji z silnikiem 120 KM kosztuje od 83.900 zł. Jednak 120 KM to zbyt mało, dlatego lepszym rozwiązaniem jest silnik o mocy 155 KM. To już wydatek od 91.900 zł. Natomiast z pozostałymi jednostkami napędowymi mazda 6 kosztuje powyżej 100 tys. zł. Ale chętni się znajdą. Mazda powoli przebija się na polskim rynku i udanie rywalizuje z zadomowionymi w Polsce markami rodem z Japonii.

TABELA

Mazda z silnikiem 1,8 litra benzyna
* moc 120 KM
* moment obrotowy 165 Nm
* prędkość maksymalna 196 km/godz.
* przyspieszenie do 100 km/godz. 11,4 sekundy
* średnie zużycie benzyny 6,4 litra na 100 km
* pojemność bagażnika 519/1.702 litrów
* długość/szerokość 475,5/179,5 cm
* rozstaw osi 272,2 cm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska