Mazda 6 lekko odmłodzona

(wak)
Z zewnątrz mazda 6 to próba połączenia stylu sportowego, by nie powiedzieć drapieżnego z image dostojnej limuzyny
Z zewnątrz mazda 6 to próba połączenia stylu sportowego, by nie powiedzieć drapieżnego z image dostojnej limuzyny Fot. Mazda
Udostępnij:
Najprawdopodobniej jeszcze w maju w salonach pojawi się mazda 6 po liftingu. My mieliśmy okazję obejrzenia tego auta na targach motoryzacyjnych w Lipsku. Wniosek jest jeden, mazda 6 to groźny przeciwnik.

Mazda 6 to naturalny konkurent takich innych ,,japończyków'' jak toyota avensis czy honda accord. Mazda 6 jako następca legendarnej i cenionej także w Polsce mazdy 626 pojawiła się w 2002 roku, od razu w trzech rodzajach nadwozia, sedan, 5-drzwiowy i kombi. Druga generacja ,,szóstki'' trafiła do Polski w 2008 roku, niebawem będziemy mieli do czynienia z mazdą 6 po liftingu.

Zmiany nie są duże, można mówić raczej o próbie dostosowania auta do obecnych tendencji w linii nadwozia. A także chęci dalszej rywalizacji z mocną konkurencją. Opel ma nowa insygnię, accord jest po liftingu, podobnie jak avensis, toteż Mazda nie mogła dłużej czekać. Z zewnątrz zauważymy nową, chyba bardziej sportową, by nie powiedzieć drapieżną kratkę wlotu powietrza, nowe, bardziej ,,lekkie'' reflektory oraz inne światła tylne.

Efekt, podobnie jak insygnia, mazda 6 nic nie tracąc ze swej dostojności jako auto komfortowe, by nie powiedzieć luksusowe, stała się jednocześnie samochodem o zacięciu sportowym. Co oznacza ukłon w kierunku klientów młodszych, ale już dysponujących odpowiednim portfelem. Jeśli chodzi o wnętrze to tu zmiany są mało widoczne, poprawiono drobiazgi, które wcześniej denerwowały kierujących. Producent zapewnia też, że będą lepsze materiały. Istotne są natomiast zmiany w zawieszeniu. Dla niektórych obecna mazda 6 jest zbyt twarda. To się teraz zmieni. Wprowadzono też kilka funkcji związanych z bezpieczeństwem, chociażby mamy przednie reflektory adaptacyjne czy wspomaganie ruszania na wzniesieniu.

Mazda 6 po liftingu będzie dostępna zarówno w wersji sedan, kombi jak też 5-drzwiowej. Do wyboru będzie sześć silników, trzy diesle i trzy benzynowe. Te benzynowe to 1,8 litra o mocy 120 KM, 2,0 litra o mocy 155 KM oraz 2,5 litra o mocy 170 KM. Natomiast diesle mają pojemność 2,2 litra ale moc 129, 163 lub 180 KM.

I ceny? Mazda 6 nie jest autem tanim. Podobnie zresztą jak jej najwięksi rywale. W najtańszej wersji z silnikiem 120 KM kosztuje od 83.900 zł. Jednak 120 KM to zbyt mało, dlatego lepszym rozwiązaniem jest silnik o mocy 155 KM. To już wydatek od 91.900 zł. Natomiast z pozostałymi jednostkami napędowymi mazda 6 kosztuje powyżej 100 tys. zł. Ale chętni się znajdą. Mazda powoli przebija się na polskim rynku i udanie rywalizuje z zadomowionymi w Polsce markami rodem z Japonii.

TABELA

Mazda z silnikiem 1,8 litra benzyna
* moc 120 KM
* moment obrotowy 165 Nm
* prędkość maksymalna 196 km/godz.
* przyspieszenie do 100 km/godz. 11,4 sekundy
* średnie zużycie benzyny 6,4 litra na 100 km
* pojemność bagażnika 519/1.702 litrów
* długość/szerokość 475,5/179,5 cm
* rozstaw osi 272,2 cm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie