Na rynek trafiła czwarta generacja hondy CR-V

WAK
Z przodu CR-V zmieniła się niewiele. Inne są jedynie zderzaki, kratka wlotu powietrza oraz obręcze  (fot. Czesław Wachnik)
Z przodu CR-V zmieniła się niewiele. Inne są jedynie zderzaki, kratka wlotu powietrza oraz obręcze (fot. Czesław Wachnik)
Auto jest nieco ładniejsze od poprzedniej wersji, dostało też nowy silnik diesla. Ale z jednostką diesla auto jest znacznie droższy od modelu z benzyniakiem.

W Polsce popularność aut typu stale SUV rośnie. I nie bardzo wiadomo, dlaczego. Gór i dróg gruntowanych u nas niewiele, a więc wystarczyłby kompakt czy segment D. Tymczasem za niekiedy ponad 100 tys. zł rodacy fundują sobie potężne fury, dodatkowo z napędem na cztery koła. I taki też jest CR-V po liftingu. W najtańszej wersji z silnikiem benzynowym o mocy 150 KM kosztuje od 101.900 zł.

Pierwsze hondy CR-V pojawiły się na rynku w 1995 roku.

Już wtedy auto to stało się jedną z najpopularniejszych ,,terenówek''. Obecnie mamy do czynienia z już chyba czwartą wersją tego pojazdu, nieco ładniejszą, lepiej wyposażoną i z nowym silnikiem. Chociaż w kwestii silników Honda klientów nie rozpieszcza. Jest ich tylko dwa. Dotychczasowy benzynowy 2,0 litra o mocy 150 KM i nowy diesel 2,2 litra, także o mocy 150 KM. Dla porównania w identycznej wersji comfort CR-V z silnikiem benzynowym kosztuje 102.900 zł, a diesla aż o 18 tys. zł więcej. Czy jest zatem sens kupienia tego drugiego? Przy obecnie zbliżonych cenach benzyny i oleju napędowego.

Co się jeszcze w CR-V zmieniło? Co ważne, auto jest dostępne także z automatyczną skrzynią biegów, przy silniku diesla. Nieco inne jest nadwozie oraz wnętrze. Inny jest zderzak, zarówno z przodu jak też z tyłu, kratka wlotu oraz obręcze. Natomiast w przypadku wnętrza mamy do czynienia z inną tapicerką, nowymi panelami wykończeniowymi i dywanikami. Czyli drobiazgami. Ale to one często decydują o postrzeganiu auta. Co ważne, zamontowano nowszy model audio, dający możliwość podłączenia urządzeń typu iPod lub MP3. Jest też wejście USB.

Nie zmieniły się natomiast rozmiary auta. CR-V ma 457,4 cm długości i 167,5 cm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 513 litrów, a po złożeniu foteli rośnie do 1.532 litrów. W bagażniku przydatne są dwie półki. Auto ważny około 1,5 tony a z silnikiem diesla o prawie 150 kg więcej. Napęd 4x4 jest włączany automatycznie, a steruje tym komputer. Z przodu mamy tradycyjne kolumny Mac Pearsona a z tyłu wahacze. Dzięki temu CR-V na dobrej drodze zapewnia stosunkowo wysoki komfort jazdy a przy jeździe po bezdrożach nie podskakuje i nie wychyla się zbytnio.

Oczywiście tu trzeba pamiętać, iż jedziemy autem segmentu SUV. W środku jest cicho, a pojazd ochoczo rozpędza się do nawet 160-180 km/h. Honda jest pojazdem uniwersalnym i wygodnym. Można nią podróżować po górskich serpentynach, polnych czy leśnych wertepach, ale też po autostradzie. Co istotne, CR-V pod względem komfortu jazdy jak też wyglądu w niczym nie ustępuje klasycznym kompaktom czy nawet autom segmentu D. Jedyną różnicą jest chyba to, iż siedzi się wyżej niż w innych pojazdach.

Wynika to po prostu z konieczności zachowania wysokiego prześwitu, między nawierzchnią a podłogą. By auto mogło dzięki temu pokonywać nawet znaczne nierówności.

Przy rozsądnej jeździe diesel zużywa 6-7 litrów paliwa na 100 km. Ponadto wysoki moment obrotowy 350 Nm sprawia, iż auto jest dynamiczne a silnik szybko wchodzi na obroty. Ale jednostka benzynowa też nie jest przysłowiowym smokiem. Producent zapewnia, iż średnie spalanie wynosi nieco ponad 8 litrów benzyny na 100 km.

 

Czytaj też:

Honda crv ma wiele zalet

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3