MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa mazda trafi na salony

(wak)
Mazda 2 to jedno z najładniejszych jakie wystawiono na targach w Lipsku. Dlatego cieszyło się dużym powodzeniem u zwiedzających.
Mazda 2 to jedno z najładniejszych jakie wystawiono na targach w Lipsku. Dlatego cieszyło się dużym powodzeniem u zwiedzających. Fot. Tomasz Gawałkiewicz
Jednym z najładniejszych aut jakie można było zobaczyć w Lipsku, obok fiata 500, była nowa mazda 2. Zdobyła tytuł światowego samochodu roku.

MAZDA 2 1.5 W PIGUŁCE

MAZDA 2 1.5 W PIGUŁCE

Pojemność silnika - 1.498 ccm
Moc - 103 KM
Przyspieszenie (0-100 km/godz.) - 10,6 sek.
Prędkość maksymalna - 188 km/godz.
Zużycie paliwa (średnie) - 7,9 l/100 km
Droga hamowania ze 100 km/godz. - 39 metrów
Rozstaw osi - 249 cm
Pojemność zbiornika paliwa - 43 litrów
Poziom hałasu: (100 km/godz.) - 69 decybeli.

Dlaczego piszemy o nowej mazdzie 2? Głównie dlatego, że w tym roku powstanie polskie przedstawicielstwo Mazdy, a dzięki temu auta tej prestiżowej marki, szerszym strumieniem trafią do kraju. Nowa mazda2 powinna pojawić się w salonach jeszcze w tym roku, w cenie zbliżonej do toyoty yaris.

Lżejsza i ładniejsza
Jaka jest mazda 2? Najkrócej w porównaniu z obecnym modelem, znacznie ładniejsza, o bardziej sportowym nadwoziu i lżejsza o 100 kg. Ale co ważna, wnętrze jest podobnej wielkości. Oczywiści trzeba pamiętać, że mazda 2 to segment B.

.

Z przodu dominują łezkowe, zachodzące na boki reflektory, sporej wielkości kratka wlotu powietrza oraz duży zderzak. Także tył auta jest bardzo ładny. Bok został wyprofilowany, co zapewne w przypadku naprawy po stłuczce, sprawi mechanikom sporo kłopotów. Ale tu wygrała uroda, a nie pragmatyka. Bagażnik nowej mazdy nie imponuje wielkością, ma tylko 250 litrów.

Mazda 2 nie jest autem dużym. Jej długość wynosi 388,5 cm, przy 170 cm szerokości i 147,5 cm wysokości. Rozstaw osi to 249 cm. Jednak we wnętrzu czujemy się zaskakująco swobodnie. Miejsca jest tu tyle samo, co w innych autach segmentu B. Zarówno na przednich fotelach jak też tylnej kanapie siedzi się wygodnie.

Nie można też nic złego zarzucić desce rozdzielczej. Jest ładna, wykonana z dobrej jakości materiałów, ale niestety nieco za szara. Pewnie się czepiam, ale przydałyby się kolorowe wstawki czy też np. górna części deski w jaśniejszym kolorze. Mazdę 2 zapewne polubią kobiety, a te chciałyby więcej radości we wnętrzu.

Kierownica jest mała trzyramienna, a kierowca ma przed sobą duży prędkościomierz, znacznie mniejszy obrotomierz i wyświetlacz zasobności zbiornika paliwa i temperatury. Wszystko to sprawia bardzo korzystne wrażenie.

Ceny od 35-36 tys. zł
Zawieszenie mazdy 2 jest tradycyjne, z przodu kolumny McPhersona i belka skrętna z tyłu. Proste, sprawdzone i uniwersalne. Prognozuje to dosyć komfortową jazdę, ale tylko po lepszej jakości drogach.

W Niemczech mazda 2 będzie oferowana z czterema silnikami do wyboru. Trzy benzynowe to 1,3 litra o mocy 75 lub 86 KM oraz 1,5 litra o mocy 103 KM. Natomiast diesel ma 1,4 litra i moc 68 KM. U naszych sąsiadów podano już ceny. W najtańszej wersji 1,3 litra 75 KM nowa mazda będzie kosztowała 11.450 euro, czyli około 40 tys. zł. Dodajmy, że za najtańszą klimatyzację trzeba dopłacić 300 euro.

Dla porównania dodajmy, że fiat 500 z nawet słabszym, bo tylko 69 konnym motorem, ale nieco lepszym wyposażeniem, kosztuje w Niemczech około 12 tys. euro. Można prognozować, że w Polsce ceny nowej mazdy 2 mogą rozpoczynać się od sumy 35-36 tys. zł. Auto będzie więc droższe od renaulta twingo czy hyundaia i10 i w podobnej cenie jak peugeot 207 czy renault clio.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska