Poślizg na budowie kostrzyńskiego amfiteatru

Beata Bielecka
Budowany amfiteatr przylega do Kostrzyńskiego Centrum Kultury. - Kończymy właśnie dach - mówi pracownik Infry Paweł Małecki.
Budowany amfiteatr przylega do Kostrzyńskiego Centrum Kultury. - Kończymy właśnie dach - mówi pracownik Infry Paweł Małecki. fot. Beata Bielecka
Miasto chciało, żeby budowę zakończyć do Dni Twierdzy, które były w ostatni weekend. Nie udało się, bo jak tłumaczy wykonawca, pojawił się problem nasypu pod widownią. Okazało się, że trzeba go remontować, a to nie było w planach.

- Dokumentacja z biura projektów, która była podstawą do opracowania oferty nie ujmowała wymiany nasypu - wyjaśnia Wojciech Maciejewski, szef gorzowskiej firmy Infra, która wygrała przetarg na realizację inwestycji.

- Na początku zakładano, że tylko zdejmiemy ławki oraz oświetlenie i wymienimy siedziska. Skarpa, na której znajduje się widownia okazała się jednak niestabilna. Jest to stary obiekt zbudowany z ziemi i żużla i istnieje duże ryzyko, że może osiadać - tłumaczy dyrektor. Z tego powodu doszło do opóźnień.

Strają się o dodatkowe pieniądze

Miasto uważało, że wykonawca powinien wyremontować skarpę w ramach rozstrzygniętego przetargu, Infra była odmiennego zdania. - W którymś momencie wydawało się nawet, że spór będzie rozstrzygał sąd, ale w piątek mieliśmy spotkanie i doszliśmy do kompromisu - mówi burmistrz Andrzej Kunt.

Budowa amfiteatru finansowana jest z Programu Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013. Inwestycja pochłonie ok. 4 mln zł. Dotacja stanowić będzie 85 proc. całej sumy.

- Ponieważ skarpie zagrażają wysokie stany wód gruntowych wystąpiliśmy do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o dodatkowe pieniądze (ok. 500 tys. zł) na zabezpieczenie przed powodzią tego terenu i wszystko wskazuje na to, że dostaniemy te pieniądze - wyjaśnia burmistrz.

Finał do końca roku

Kiedy skarpa będzie przebudowywana jeszcze nie wiadomo. Od tego zależy termin zakończenia całej inwestycji. Według umowy ma być gotowa do końca roku.

- Na razie finalizujemy inne prace - mówi kierownik budowy Jarosław Górski. W ramach tego projektu, na terenie istniejącego amfiteatru, powstała nowoczesna muszla koncertowa z zadaszoną sceną. Na zapleczu sceny powstaną trzy garderoby, podręczny magazyn i sanitariaty. Na widowni zamontowane będą nowe siedziska i schody. Obiekt dostępny będzie dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Pracownicy Infry zagospodarowują też obecnie teren wokół stawu, który przylega do amfiteatru. - Czyścimy też sam stawik - mówi kierownik budowy. Powstanie przy nim plaża. Obok powiększone zostało miejsce do tańczenia, urządzono nowe alejki spacerowe. Cały teren będzie ładnie oświetlony i monitorowany przez cztery kamery przemysłowe.

Dużą rolę w pozyskaniu na to wszystko pieniędzy odegrały władze Seelow oraz stowarzyszenie Kindervereinigung e.V. z Seelow (FRIZZ Seelow), z udziałem których powstała koncepcja wykorzystania obiektu do organizacji wspólnych polsko-niemieckich imprez.

- Miejsce świetnie nadaje się do tego nadaje. Nie ma w mieście drugiego takiego - mówi dyrektor Kostrzyńskiego Centrum Kultury Zdzisław Garczarek. - Bardzo cieszymy się z tego obiektu, bo stary amfiteatr powstał 22 lata temu w czynie społecznym i od dłuższego czasu był w tak kiepskim stanie, że nie mogliśmy robić tam większych imprez - opowiada.

Wideo

Komentarze 38

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ręka rękę myje. Mają kasę i prawników. Jak kot skoczą na cztery łapy.

wielonickowy polityku anonimie,czemu ciagle uzywasz ponad 100 nicków?
i znowu pomawiasz i sugerujesz bez ANI JEDNEGO dowodu, i tal od lat
R
Ręka

Ręka rękę myje. Mają kasę i prawników. Jak kot skoczą na cztery łapy.

S
Socjalista
Wszystkiemu winni kosmici.

Raczej komuniści. ( może byli )
G
Gość
fajna dziura w miejscu dawnych siedzonek - zaprawdę powiadam wam, plac skończą szybciej niż Amfiteatr... w sumie chyba wszystko skończą, nawet szkołę a amiteatru jak nie było... tak nie będzie

Ciągle o tym piszesz i ciągle się powtarzasz,
a ja pronuję poczekać z oceną budowy do jej zakończenia choć jestem pewien ze jak zwykle,przy okazji KAŻDEJ budowy, KAŻDEJ inwestycji, KAŻDEGO remontu napiszesz JAK ZWYKLE że to było bez sensu, po co budować bo było dobrze po staremu
i jak zwykle nie zgodzę się z toba, żeby nowy amfiteatr otwierać na szybko, ze starą widownią, lepiej niech ją zrobią od nowa, porządnie, na spokojnie
G
Gość

fajna dziura w miejscu dawnych siedzonek - zaprawdę powiadam wam, plac skończą szybciej niż Amfiteatr... w sumie chyba wszystko skończą, nawet szkołę a amiteatru jak nie było... tak nie będzie

k
kuba
"Od niedawna dziwny wysyp kandydatów znających się na inwestycjach i wyborach. Uważam, że to forum do końca listopada będzie zarojone działaczami różnych komitetów piszących pod różnymi nazwami i chwalących własnych kandydatów krytykując jednocześnie przeciwników, krótko mówiąc to forum przez najbliższe 2 miesiące będzie strasznie upolitycznione,zaszambione nagonkami, wyzwiskami, pełne hipokryzji ale w grudniu znowu warto być może będzie tu coś napisac, pozdrawiam kryptodziałaczy fighterów forumowych, na szczęście większość z was odpadnie w wyborach, nagle taki wysyp "bezstronnych forumowiczów, oczywiście bezpartyjnych"

Cztery lata temu na miejskim forum było podobnie i jak widzę na forach sąsiednich miast jest tak samo czyli trzeba to jakoś przeczekać
G
Gość

nigdy nie popieram zadnego kandydata oficjalnie na forum, nigdy też ŻADNEGO kandydata (z wyjątkiem twej kandydatury) nie skrytykowałem, nigdy nie pisalem niczego o żadnej partii
czyli jedak przyzajesz mi racje - forum zostalo upolitycznipne przedz paru politykow anonimow
niech sobie bedzie kampania,fajnie ze cos sie dzieje tylo to wcale nie oznacza ze mozesz pomawiac dziesiatki osob,wyzywac anonimowo konkurentow, sugerowac ze jakies posty tworzą rozni kandydaci a potem np. udawac dyskusje miedzy nimi albo ich tyrac.bardzo cie o to prosze
niestety do czasów wyborów na tym forum ty i paru innych politykow anonimow bedziecie zamulac kazdy temat udając inne osoby.

G
Gość
dlaczego tak brzydko o mnie piszesz? czemu wedlug ciebie jestem glupi?
w ktorym poscie ?
czy tylko dlatego ze prosze cie a od niedawna jeszcze paru innych anonimowych politykow o nieuzywanie wyzwisk i pomowień i tanich prowokacji?
luzik, nie denerwuj sie tak i przestan udawac inne osoby,od jakiegos czasu ty i jeszcze jeden przedsztawiciel komitetu wyborczego udajecie wpisy roznych kandydatow (np p. b ogdanskiego, p. filusia, p. kunta)a potem ich tyracie to na prawdę psuje debatę na tym forum,zrozum to i pamiętaj ze następne wybgory już za 4 lata a potem znowu i znowu, swiat sie nie konczy na 2010 r

No właśnie, ty nic nie musisz udawać. Ty jesteś anonimowym klakierem, który natychmiast zabiera głos, jak ktoś ocenia rządy Kunta. Ty nie rozumiesz, że rozpoczęła się kampania. A kampania wyborcza to nie jest zabawa w ciuciubabkę. To jest walka o zwycięstwo wyborcze. Chyba zauważyłeś, że 5 osób potwierdziło udział w walce o fotel burmistrza. A tobie marzy się, że kontrkandydaci będą wychwalać Kunta ! Jesteś naiwny jak Rysio z Klanu !
J
Jaki Ty głupi
dlaczego tak brzydko o mnie piszesz? czemu wedlug ciebie jestem glupi?
w ktorym poscie ?
czy tylko dlatego ze prosze cie a od niedawna jeszcze paru innych anonimowych politykow o nieuzywanie wyzwisk i pomowień i tanich prowokacji?
luzik, nie denerwuj sie tak i przestan udawac inne osoby,od jakiegos czasu ty i jeszcze jeden przedsztawiciel komitetu wyborczego udajecie wpisy roznych kandydatow (np p. b ogdanskiego, p. filusia, p. kunta)a potem ich tyracie to na prawdę psuje debatę na tym forum,zrozum to i pamiętaj ze następne wybgory już za 4 lata a potem znowu i znowu, swiat sie nie konczy na 2010 r

Nie jestem politykiem. Nie byłem i raczej chyba nie będę.
G
Gość

dlaczego tak brzydko o mnie piszesz? czemu wedlug ciebie jestem glupi?
w ktorym poscie ?
czy tylko dlatego ze prosze cie a od niedawna jeszcze paru innych anonimowych politykow o nieuzywanie wyzwisk i pomowień i tanich prowokacji?
luzik, nie denerwuj sie tak i przestan udawac inne osoby,od jakiegos czasu ty i jeszcze jeden przedsztawiciel komitetu wyborczego udajecie wpisy roznych kandydatow (np p. b ogdanskiego, p. filusia, p. kunta)a potem ich tyracie to na prawdę psuje debatę na tym forum,zrozum to i pamiętaj ze następne wybgory już za 4 lata a potem znowu i znowu, swiat sie nie konczy na 2010 r

J
Jaki Ty głupi
w przeciwienstwsie do ciebie o kuncie prawie nigdy nie pisalem,chodzi mi glownie o wyzywanie szeregu osob prywatnych, swieckich i duchownych,partyyjnych,bezpartyjnych i tyle
nikogo nie pouczam ,zadnego kandydata nigdy nie wspieram,tylko cie prosze nie wyzywanie , nie uzywanie brzydkich slow,nie oskarzanie bez dowodow, nie udawanie roznych osob,nie robienie cieniutkich prowokacji na rozne osoby,z roznych opcji czy partii czy w ogole.prosze cie o rzeczowe pisanie, i szacunek dla innych forumowiczow
jak zwykle od wielu miesiecy bardzo cie prosze o nie zakladanie nowych tematow na te same tematy,nie uzywanie ogromnej ilosci nickow

Jakiś Ty głupi.
G
Gość

w przeciwienstwsie do ciebie o kuncie prawie nigdy nie pisalem,chodzi mi glownie o wyzywanie szeregu osob prywatnych, swieckich i duchownych,partyyjnych,bezpartyjnych i tyle
nikogo nie pouczam ,zadnego kandydata nigdy nie wspieram,tylko cie prosze nie wyzywanie , nie uzywanie brzydkich slow,nie oskarzanie bez dowodow, nie udawanie roznych osob,nie robienie cieniutkich prowokacji na rozne osoby,z roznych opcji czy partii czy w ogole.prosze cie o rzeczowe pisanie, i szacunek dla innych forumowiczow
jak zwykle od wielu miesiecy bardzo cie prosze o nie zakladanie nowych tematow na te same tematy,nie uzywanie ogromnej ilosci nickow

G
Gość
do działacza wielonickowego polityka anonima ostatnio podpisującego sie jako "wal sie"od razu cie rozpoznalem,ech, w sumie nie jestes juz jedynym panonimowym wielonikowym politykiem na forum, jak widze ostatnio oprocz twojego komitetu zaczeły na tym forum bardzo aktywnie dzialac jeszcze conajmniej 3,ale ty i tak zapodajesz najwiecej,choc jak widze inni politycy sie rozkręcają,na tym forum dziala juz kilkanascie tematow wyborczych,poziom zenujacy,prowokacyjki bardzo płytkie i latwo rozpoznawalne, dwoje nowych anonimowych polityków rozpoznalem juz pierwszego dnia,slabiutki kamuflaż
dobra,psujcie forum dalej w imie paruset zł diety
dlaczego znowudo mnie bardzo brzydko piszesz?dlaczego jak zwsykle nie przedstawiasz argumentow tylko oskrazasz pod wieloma ksywkami? bardzo cie grzecznie,uprzejmie prosze, wyluzuj plis!!!
serdecznie pozdrawiam

Ty natomiast jesteś wielonickowym klakierem. Niewiele śpisz, nigdzie nie pracujesz, bo ślęczysz przy klawiaturze i atakujesz (pardon) pouczasz każdego, kto krytycznie wypowiada się na temat rządów Kunta w mieście lub radnych z jego paki. Naiwnie sądzisz, że Kunt będzie burmistrzem do śmierci. A tu czasy się zmieniły. Od Kunta poodwracali się ci, którzy go 4 lata temu popierali. To są inne czasy i inne szansę. NA niekorzyć Kunta działa rutyna, pewność siebie i arogancja. Na tym forum twoje nachalne wypowiedzi także działają na jego niekorzyść.
G
Gość

do działacza wielonickowego polityka anonima ostatnio podpisującego sie jako "wal sie"od razu cie rozpoznalem,ech, w sumie nie jestes juz jedynym panonimowym wielonikowym politykiem na forum, jak widze ostatnio oprocz twojego komitetu zaczeły na tym forum bardzo aktywnie dzialac jeszcze conajmniej 3,ale ty i tak zapodajesz najwiecej,choc jak widze inni politycy sie rozkręcają,na tym forum dziala juz kilkanascie tematow wyborczych,poziom zenujacy,prowokacyjki bardzo płytkie i latwo rozpoznawalne, dwoje nowych anonimowych polityków rozpoznalem juz pierwszego dnia,slabiutki kamuflaż
dobra,psujcie forum dalej w imie paruset zł diety
dlaczego znowudo mnie bardzo brzydko piszesz?dlaczego jak zwsykle nie przedstawiasz argumentow tylko oskrazasz pod wieloma ksywkami? bardzo cie grzecznie,uprzejmie prosze, wyluzuj plis!!!
serdecznie pozdrawiam

W
Wal się
jeżeli w ciagu ostatniego tygodnioa na forum zaczęlo dzialac pare komitetow i paru kandydatow to nie ma to nic wspoplnego ze spoleczenstwem obywatelski.
to ze ktos nagle od paru dni wychwala anonimowo samego siebie a atakuje tych ktorzy prztypadkiem z nim konkuruja to wedlug ciebie spoleczenstwo obywatelskie
to tylko slabiutenka kampania,do niedawna dzilal na tym forum przez wiele miesiecy jeden wielonickowy polityk anonim, teraz dolaczylo do niego jeszcze paru i na siebie najezdzaja,zrobcie sobie debatę a nie zamieciliscie forum i tak do dnia wyborow

Wal się.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3