Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rachunki za telefon i internet

(mb)
Na pytania Czytelników w minioną środę odpowiadała Maria Piechocka, z biura prasowego Telekomunikacji Polskiej SA.

Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

  • Wybudowałem dom na wsi w powiecie sulęcińskim. Mam troje dzieci w wieku szkolnym, które potrzebują dostępu do internetu. Od prawie roku proszę TP o doprowadzenie linii w celu podłączenia telefonu stacjonarnego oraz internetu. Zdziwiłem się, gdy otrzymałem odpowiedź, że z przyczyn technicznych nie jest to możliwe. Moi najbliżsi sąsiedzi mają telefony stacjonarne. Do kogo mogę zwrócić się o pomoc?

    MP: - Niestety, czasami ograniczenia techniczne powodują, że TP SA nie jest w stanie podłączyć w krótkim czasie każdego klienta do sieci. Teraz przygotowujemy plany inwestycyjne na 2008 r. Możliwe, że plan ten będzie przewidywał unowocześnienie sieci w Trzemesznie. Jednak dziś nie mogę obiecać, że już w przyszłym roku TP będzie mogła zaoferować panu dostęp do neostrady.

  • Dzwonię często za granicę, do rodziny w Niemczech i Austrii. Jak mogę obniżyć koszty połączeń telefonicznych?

    MP: Pani ma komputer i dostęp do internetu, proponuję więc skorzystanie z usługi TP; telefonii internetowej. Umożliwia z korzystania z rozmów telefonicznych w cenie 12 groszy za minutę. Można przy tym dzwonić na dowolny telefon stacjonarny w kraju lub za granicą. Opłaty za rozmowy otrzymywać będzie na rachunkach przysyłanych przez TP.

  • Mam mieszkanie w starej kamienicy, gdzie nie ma telewizji kablowej. Słyszałem, że teraz TP oferuje telewizję, która przesyłana jest kablem telefonicznym. Czy mogę zamówić taką usługę dla siebie.

    MP: - TP oferuje tzw. multipakiet, czyli dostęp do trzech usług jednocześnie. Jest to internet, telewizja i telefon stacjonarny. Wszystko z jednego gniazdka telefonicznego. Względy techniczne powodują, że obecnie jest to dostępne dla klientów z Gorzowa, Zielonej Góry i Przylepu. To nowa propozycja i na pewno liczba miejscowości, w której będzie oferowany multipakiet będzie się powiększać. Usługę można zamówić telefonicznie pod numerem 93-93 lub osobiście w salonie sprzedaży TP.

  • Dzwonię bardzo mało, a płacę rachunek co miesiąc w wysokości 50 zł. Mam za to wprawdzie 60 darmowych minut na rozmowy, ale nigdy ich nie wykorzystuję. Czy mogę zmniejszyć swoje rachunki?

    MP:- W ofercie TP jest niższy abonament, tzw. socjalny. Kosztuje on 28 zł. W tym planie jest 15 impulsów za darmo. Ale muszę ostrzec, że po ich wykorzystaniu rozmowy telefoniczne są dwa razy droższe niż przy innych planach taryfowych.

  • Często wyjeżdżam za granicę i nie chcę płacić rachunków 50 zł za okres, gdy nikt nie korzysta z telefonu. Ile kosztuje zawieszenie linii?

    MP: - Może pani zawiesić linię na czas pani nieobecności w domu. Dokonać tego można nawet telefonicznie, z wyprzedzeniem, dzwoniąc na numer 93 - 93. Wtedy dostanie pani jeden rachunek za cały okres zawieszenia. Kosztuje to 21 zł za miesiąc.

  • Płacę za telefon ok. 120 zł co miesiąc, bo dużo dzwonię do swoich córek. Czy można jakoś zmniejszyć koszt tych rozmów?

    MP: - Proponuję pani nasz program taryfowy ,,darmowe wieczory i weekendy''. Wtedy każdego dnia po 20.00 i do 8.00 rano następnego dnia może pani rozmawiać za darmo. Darmowe są też rozmowy w weekendy. Plan ten kosztuje 85 zł miesięcznie. Jeżeli jednak musi pani dużo rozmawiać w czasie dnia, to lepszy dla pani będzie plan ,,zawsze za darmo''. Kosztuje 108 zł miesięcznie. To i tak mniej niż pani dzisiejsze rachunki za telefon.

  • Mam plan taryfowy za 50 zł, bo dużo dzwonię w ciągu dnia. Wykorzystuję zazwyczaj wszystkie darmowe minuty. Czy jest jakaś tańsza dla mnie oferta?

    MP: - Może pani wybrać tańszy plan taryfowy za 28 zł, ale wtedy więcej pani zapłaci za rozmowy. Wydaje się, że to rozwiązanie, które teraz pani ma jest najlepsze.

  • Co to znaczy, że darmowe połączenia w planie ,,darmowe rozmowy'' mogą być realizowane tylko poprzez sieć TP?

    MP: - Warunek, że połączenie musi zostać zrealizowane poprzez sieć TP oznacza, że nie może pan korzystać z prefiksu i/lub preselekcji alternatywnego operatora telekomunikacyjnego. Bezpłatne połączenia nie są jednak ograniczone do sieci TP, czyli mogą być realizowane do abonentów sieci innych operatorów.

  • Czy niewykorzystane minuty przechodzą na kolejny okres rozliczeniowy?

    MP: - Niestety nie. Limit 2 tys. darmowych minut oferowany jest w okresie rozliczeniowym, a niewykorzystane w ramach limitu minuty nie przechodzą na następne okresy rozliczeniowe.

  • Nie wiem, czy połączenia w ramach planu ,,darmowe wieczory i weekendy'' są rozliczane impulsowo, czy sekundowo?

    MP: - Połączenia w tym planie rozliczane są z dokładnością do 1 sekundy, podobnie jak w pozostałych planach telefonicznych oferowanych obecnie przez TP. Wyjątkiem jest plan standardowy (nie sprzedaje już go nowym klientom), w którym rozmowy rozliczne są w impulsach.

  • Czy korzystając z planu TP 60 minut za darmo mam możliwość sprawdzenia jaki jest stan wykorzystania limitu darmowych minut?

    MP: - Niestety ze względu na uwarunkowania techniczne nie jest możliwe monitorowanie stanu wykorzystania limitu darmowych minut.

  • Czym różni się telefonia internetowa TP od neofonu TP?

    MP: - Podstawową różnicą są ograniczenia sprzętowe. Aby korzystać z usługi telefonii internetowej trzeba posiadać modem livebox oraz aparat telefoniczny. Niezbędny jest również komputer, oraz dostęp do internetu poprzez neostradę. Aby realizować połączenia w usłudze neofon TP, wystarczy komputer, oraz ewentualnie zestaw słuchawkowy. W usłudze neofon nie trzeba posiadać neostrady ani aparatu telefonicznego. W ramach usługi neofon nie można realizować innych połączeń niż bezpłatne połączenia lokalne i międzymiastowe wewnątrz sieci TP oraz bezpłatne połączenia na numery VoIP w TP (0~399). W usłudze telefonia internetowa można wykonywać pozostałe rodzaje połączeń, należy jednak pamiętać, że są to połączenia płatne.
  • emisja bez ograniczeń wiekowych
    Wideo

    Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska