Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamacja wadliwego towaru

(gm)
Czy oddając do reklamacji towar - w moim przypadku jest to żelazko - koniecznie muszę korzystać z gwarancji?

Słyszałam, że mogę także reklamować towar "na warunkach ogólnych - z tytułu niezgodności z umową". Co to znaczy? - pyta Czytelnik.

- Wybór zastosowania konkretnych uprawnień należy do konsumenta. Można zgłosić reklamację z powodu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową lub skorzystać z gwarancji. W pierwszym przypadku, zgodnie z przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność ponosi sprzedawca towaru. Zakres odpowiedzialności jest ściśle uregulowany w ustawie. Natomiast gwarancja ma charakter dobrowolny. O jej treści przesądza oświadczenie gwaranta (w postaci karty gwarancyjnej). Gwarantem może być np. producent towaru, dystrybutor lub jakiś inny podmiot. Kształtuje on gwarancję wedle własnego uznania. Oczywiście dokonane zobowiązania są dla gwaranta wiążące. Konsument może się domagać od gwaranta wyłącznie tego, co przewidują zapisy gwarancji. Powtarzam jednak, że to od konsumenta zależy, z którego uprawnienia skorzysta - informuje Marcin Wujaszek kierownik zespołu zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska