MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stracili klientów przez roboty drogowe

Redakcja
- Nikt nas nie uprzedził, że zjazd z dwójki zostanie zablokowany - skarży się Dorota Kuczyńska z Drive Marketu.
- Nikt nas nie uprzedził, że zjazd z dwójki zostanie zablokowany - skarży się Dorota Kuczyńska z Drive Marketu. Fot. Mariusz Kapała
- Do września odcięli nas od drogi, z której żyjemy - oburza się Zbigniew Szeliga, kierownik baru przy skrzyżowaniu tras nr 2 i 3 w Świebodzinie.

Na świebodzińskim rondzie, na którym krzyżują się drogi nr 2 i 3, byliśmy w wtorek i w środę. Stoją tam: bar, sklep i stacja benzynowa. Działają, bo żyją z przejeżdżających kierowców. Teraz stracili klientów z powodu robót drogowych.

- Nie protestujemy przeciwko inwestycji. Rondo jest potrzebne, bo na skrzyżowaniu doszło do zbyt wielu wypadków - łagodzi Krystyna Tumielewicz, właścicielka Drive Marketu, ale zaraz nie kryje irytacji: - Chodzi tylko o to, że zostaliśmy zaskoczeni zamknięciem wjazdu od strony Poznania, a stamtąd trafia do nas podstawowy klient, który zaopatruje się tutaj przed przekroczeniem granicy. Jeszcze pod koniec ubiegłego tygodnia zamówiłam towar za 200 tysięcy złotych, w tym mnóstwo nabiału, nie zrobiłabym tego, gdyby ktoś mnie uprzedził!

Mogli spodziewać się?

- To wszystko wydaje się bardzo dziwne - zauważa Zbigniew Szeliga, kierownik Ekspres baru, który mieści się w tej samej hali, co sklep. - Zatrudniam ponad 20 osób, 12 osób ma sklep i pewnie koło dziesięciu stacja benzynowa, i w tej sytuacji wszyscy drżą o pracę. O zmianach w organizacji ruchu nie otrzymaliśmy żadnej informacji ani od drogowców, ani od miasta. Tymczasem po cichu odcięli nas od drogi, z której przecież żyjemy!

Obok kompleksu handlowego działa stacja paliw Orlen. Także tutaj pustki. Drogbud, wykonawca ronda, dopiero 19 maja - a więc w dniu zamknięcia wjazdu od strony Poznania - poinformował koncern o utrudnieniach. W piśmie czytamy, że od lipca zostanie zablokowany wjazd z trasy także od strony Świecka.

- Nie mieliśmy obowiązku uprzedzić o tych zmianach - zauważa Ewa Janusz, zastępca dyrektora Drogbudu. - W granicach prowadzonych robót nie ma kolizji ze zjazdem na posesje protestujących.

- Cały projekt nowej organizacji ruchu został uzgodniony z rejonem dróg, policją, zarządem dróg powiatowych, gminą, starostwem i został podyktowany względami bezpieczeństwa - stwierdza Zdzisław Kuciak, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze. - Do samego Świebodzina można wjechać 400 metrów wcześniej, albo pół kilometra dalej. A o czekających kierowców utrudnieniach informowaliśmy media. Wiadomości są także na naszej stronie internetowej.

Do końca września

A czy handlowcy zostali poinformowani? - Może powinniśmy udać się tam osobiście, ale wydawało się, że wszystko jest jasne - przyznaje dyrektor Kuciak. - W lipcu zostanie zamknięty wjazd w ul. Wojska Polskiego od strony Świecka, i o tym będziemy informować szerzej.

Roboty przy rondzie mają zakończyć się do końca września i - jak przekonują drogowcy - wtedy wszystko wróci do normy. - Spotkamy się z prawnikami, aby określili, czy jest szansa na uzyskanie odszkodowania. Jeśli jest taka możliwość, założymy drogowcom sprawę - zapowiada Zbigniew Szeliga.

- W najbliższych dniach skierujemy wniosek do inwestora i wykonawcy o spotkanie. Trzeba wypracować rozwiązania, które zmniejszą utrudnienia dla kierowców i handlu. Chcemy rozwiązań, które zrównoważą straty finansowe - informuje Beata Karpińska, koordynator biura prasowego PKN Orlen.

- Pracuję tutaj od niedawna i póki co jest mi dobrze. Ale obawiam się, że wkrótce będę musiała zacząć rozglądać się za nową robotą - martwi się młoda ekspedientka z Drive Marketu.

Krzysztof Fedorowicz
0 68 324 88 19
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska