Tylko te sklepy przetrwają na rynku! Inne są bez szans?

RedakcjaZaktualizowano 
Tylko te sklepy przetrwają na rynku! Inne są bez szans? <br>Dyskonty zrywały z wizerunkiem "sklepów dla biednych ludzi" i wprowadzały tzw. towary z wyższej półki, starając się dotrzeć do zamożniejszych konsumentów. Z kolei supermarkety czy zwłaszcza delikatesy rozwijając ofertę tanich produktów walczą o utrzymanie swoich klientów, także szukających częściej promocji
Tylko te sklepy przetrwają na rynku! Inne są bez szans? Dyskonty zrywały z wizerunkiem "sklepów dla biednych ludzi" i wprowadzały tzw. towary z wyższej półki, starając się dotrzeć do zamożniejszych konsumentów. Z kolei supermarkety czy zwłaszcza delikatesy rozwijając ofertę tanich produktów walczą o utrzymanie swoich klientów, także szukających częściej promocji Archiwum
Niedawno na rynku obowiązywał twardy podział na hipermarkety, supermarkety, dyskonty. Jednak kryzys - najpierw z 2008 r., a teraz jego kolejna fala - większość strategii wywrócił do góry nogami.

Efekt? Jak pisze "Rzeczpospolita", sklepy w pogoni za niskimi cenami coraz mniej się od siebie różnią.

Oprócz hipermarketów, supermarketów i dyskontów, na rynku funkcjonują jeszcze delikatesy, oferujące więcej produktów z wyższej półki oraz sklepy convenience, czyli niewielkie, otwarte do późna sklepy osiedlowe jak np. Żabka. Jednak dla klienta i tak branżowe nazwy nic nie znaczą - każdy duży samoobsługowy sklep nazywany jest zazwyczaj supermarketem - czytamy w  "Rzeczpospolitej"

"rzeczpospolita" pisze też, że kryzys spowodował, że Polacy, przyzwyczajeni wcześniej do kupowania produktów coraz droższych, zaczęli skrupulatnie liczyć, ile wydają w sklepie. Zaczęła się walka o klienta. Dyskonty zrywały z wizerunkiem "sklepów dla biednych ludzi" i wprowadzały tzw. towary z wyższej półki, starając się dotrzeć do zamożniejszych konsumentów. Z kolei supermarkety czy zwłaszcza delikatesy rozwijając ofertę tanich produktów walczą o utrzymanie swoich klientów, także szukających częściej promocji. Według analityków Euromonitor International, polski rynek handlowy będzie się dalej rozwijał. Jego najszybciej rosnącymi segmentami pozostaną dyskonty, supermarkety oraz tzw. sklepy convenience.

Źródło: Rzeczpospolita

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Materiał oryginalny: Tylko te sklepy przetrwają na rynku! Inne są bez szans? - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukaszek

Jak słyszę słowo "kryzys" to mnie nerwica chwyta. Nie ma żadnego kryzysu, tylko ktoś wymyślił sobie to śmieszne słowo, żeby dalej ludzi oszukiwać. Ktoś z układzików na wysokim szczeblu chce mieć wszystko dla siebie, a reszta "niewolników" niech na niego robi. Taka jest prawda !!!

A
Aneczkaa

Dokładnie! czy ktoś widział kryzys?czy jest ktoś w stanie go opisac? W naszym kraju zawsze panowało i panuje zjawisko, które objawia się niższymi zarobkami...tak było i jest i pewnie niestety dlugo bedzie:/

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3