Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd miasta jeszcze bardziej dostępny dla mieszkańców. W Zielonej Górze można korzystać z pierwszych usług przez internet

OPRAC.:
Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Urząd Miasta Zielona Góra udostępnił mieszkańcom pierwsze usługi w formie elektronicznej
Urząd Miasta Zielona Góra udostępnił mieszkańcom pierwsze usługi w formie elektronicznej Eliza Gniewek-Juszczak
- Stawiamy na rozwój i innowacje, bowiem dla zielonogórzan oznacza to większą wygodę i możliwość zaoszczędzenia czasu - podkreśla wiceprezydent Dariusz Lesicki. Są dostępne pierwsze usługi Urzędu Miasta Zielona Góra, z których można korzystać elektronicznie.

Urząd Miasta Zielona Góra. Usługi elektroniczne

Co mieszkaniec Zielonej Góry może już zrobić przez internet? Może przeglądać swoje zobowiązania, m.in. z tytułu podatku o nieruchomości, a dzięki temu może uniknąć problemów wynikających z opóźnień w płatnościach. Opłatę można wykonać w miejskim serwisie, poprzez bankowość elektroniczną.

Można uzyskać wypis i wyrys w planie miejscowym, otrzymać zaświadczenie MPZP oraz zaświadczenie o położeniu lokalu w strefie rewitalizacji.

- Świat nie stoi w miejscu, coraz większa część naszej aktywności przenosi się do sieci. To dotyczy również urzędów oraz instytucji publicznych. Dlatego tym bardziej cieszę się, że również w Zielonej Górze ruszyliśmy z pierwszymi usługami w ramach tzw. eUrzędu – podkreśla wiceprezydent Dariusz Lesicki w komunikacie urzędu.

Serwis https://mojemiasto.um.zielona-gora.pl ruszył 1 lutego. Na razie dostępnych jest tylko kilka wymienionych wyżej usług.

- To dopiero początek. Będziemy starali się dopracowywać na bieżąco nasz eUrząd oraz powiększać gamę oferowanych e-usług. W planach jest m.in. wprowadzenie systemu powiadomień dla mieszkańców. Stawiamy na rozwój i innowacje, bowiem dla zielonogórzan oznacza to większą wygodę i możliwość zaoszczędzenia czasu. Okres pandemii jedynie udowodnił, że to właściwy kierunek. Przed tym nie ma ucieczki - zaznacza D. Lesicki.

Nowy serwis. Jak korzystać?

Urząd miasta informuje, że serwis jest utrzymany w przejrzystej prostej formule – dostęp do właściwych usług otrzymamy po zalogowaniu przez tzw. węzeł krajowy, czyli przez powszechnie w Polsce używany Profil Zaufany. Wybierając tę opcję, poprzez system bankowości elektronicznej, z automatu potwierdzimy naszą tożsamość.

Na głównym ekranie znajdziemy wyszukiwarkę. W przyszłości, gdy e-usług będzie więcej, będzie można wpisać do niej odpowiednie frazy, a ona przekieruje do odpowiednich zaświadczeń czy dokumentów.

- Obecnie wybierając rozwijane menu „Rodzaj Sprawy” w kategorii „Inne”, znajdziemy wszystkie oferowane wnioski i zaświadczenia. Podobnie, gdy w górnym pasku kategorii klikniemy w „Sprawy”, wyświetlą nam się oferowane e-usługi. Gdy wybierzemy jedną z nich, np. „zaświadczenia MPZP”, ekran wyświetli nam m.in. możliwość złożenia elektronicznego wniosku bez potrzeby wizyty w magistracie - wyjaśnia Urząd Miasta Zielona Góra.

Część e-usług będzie wymagała podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub poprzez Profil Zaufany.

Źródło: Urząd Miasta Zielona Góra

Czytaj też:

Zobacz też wideo: Aresztowani za włamania w Zielonej Górze

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska