5/47
W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na...
fot. Jacek Katarzyński

W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na ulicy Batorego w Zielonej Górze może być znów zamknięte. Po przerwie ruszy kolejny etap prac.

- Wszyscy czekaliśmy na przebudowę tego wąskiego gardła, bo ciężko się tu jeździło - mówi kierowca Henryk Klaczkowski. - Nikt się jednak nie spodziewał, że prace się przeciągną, bo robotników spotkają tu niespodzianki.



Chodziło o poszerzenie przejazdu pod wiaduktem, czyli wyremontowanie jednego i przesunięcie drugiego (lewego, patrząc od strony centrum miasta) przyczółka o cztery metry. Wszystko odbywało się zgodnie z projektem do czasu, kiedy okazało się, że przyczółki mają nietypowe, trójkątne fundamenty. I jeśli roboty nadal by prowadzono, wiadukt mógłby się zawalić. A przecież cały czas muszą po nim jeździć pociągi. Nie można odciąć Zielonej Góry od świata. Przynajmniej jeden tor wciąż musi być czynny. Wiąże się z tym także konieczność wykonania dodatkowych inwestycji, by mimo remontu nie zaburzać rozkładu jazdy pociągów. Trzeba wybudować tymczasowe rozjazdy, które rozprowadzą składy na różne perony.

- Przebudowa staroniemieckiego wiaduktu wiąże się z ryzykiem wystąpienia niezinwentaryzowanej infrastruktury lub innego stanu zakrytej infrastruktury niż jest to w technicznym projekcie. Tak jest w tym przypadku - mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowa wymaga wykonania dodatkowych prac przy wzmocnieniu przyczółka zachodniego oraz przeniesienia niezinwentaryzowanych kabli. Są to roboty nieprzewidziane wcześniej w dokumentacji oraz harmonogramie.

Prace przy budowie przyczółka od strony północnej ruszą do końca września br.

- Gdy rozpocznie się budowa w obrębie przyczółka, zamknięty zostanie ruch pieszych - informuje Zbigniew Wolny. - Ponowne jego otwarcie nastąpi najszybciej, jak to będzie możliwe, po zakończeniu robót. Droga pod wiaduktem przebudowywana będzie przez miasto.

Przypomnijmy, że inwestycja (wspólna - miasta i PKP PLK) rozpoczęła się w marcu tego roku.

POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:

Domy za miliony. Tak wyglądają te najdroższe wystawione na sprzedaż w Lubuskiem!



6/47
W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na...
fot. Jacek Katarzyński

W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na ulicy Batorego w Zielonej Górze może być znów zamknięte. Po przerwie ruszy kolejny etap prac.

- Wszyscy czekaliśmy na przebudowę tego wąskiego gardła, bo ciężko się tu jeździło - mówi kierowca Henryk Klaczkowski. - Nikt się jednak nie spodziewał, że prace się przeciągną, bo robotników spotkają tu niespodzianki.



Chodziło o poszerzenie przejazdu pod wiaduktem, czyli wyremontowanie jednego i przesunięcie drugiego (lewego, patrząc od strony centrum miasta) przyczółka o cztery metry. Wszystko odbywało się zgodnie z projektem do czasu, kiedy okazało się, że przyczółki mają nietypowe, trójkątne fundamenty. I jeśli roboty nadal by prowadzono, wiadukt mógłby się zawalić. A przecież cały czas muszą po nim jeździć pociągi. Nie można odciąć Zielonej Góry od świata. Przynajmniej jeden tor wciąż musi być czynny. Wiąże się z tym także konieczność wykonania dodatkowych inwestycji, by mimo remontu nie zaburzać rozkładu jazdy pociągów. Trzeba wybudować tymczasowe rozjazdy, które rozprowadzą składy na różne perony.

- Przebudowa staroniemieckiego wiaduktu wiąże się z ryzykiem wystąpienia niezinwentaryzowanej infrastruktury lub innego stanu zakrytej infrastruktury niż jest to w technicznym projekcie. Tak jest w tym przypadku - mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowa wymaga wykonania dodatkowych prac przy wzmocnieniu przyczółka zachodniego oraz przeniesienia niezinwentaryzowanych kabli. Są to roboty nieprzewidziane wcześniej w dokumentacji oraz harmonogramie.

Prace przy budowie przyczółka od strony północnej ruszą do końca września br.

- Gdy rozpocznie się budowa w obrębie przyczółka, zamknięty zostanie ruch pieszych - informuje Zbigniew Wolny. - Ponowne jego otwarcie nastąpi najszybciej, jak to będzie możliwe, po zakończeniu robót. Droga pod wiaduktem przebudowywana będzie przez miasto.

Przypomnijmy, że inwestycja (wspólna - miasta i PKP PLK) rozpoczęła się w marcu tego roku.

POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:

Domy za miliony. Tak wyglądają te najdroższe wystawione na sprzedaż w Lubuskiem!



7/47
W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na...
fot. Jacek Katarzyński

W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na ulicy Batorego w Zielonej Górze może być znów zamknięte. Po przerwie ruszy kolejny etap prac.

- Wszyscy czekaliśmy na przebudowę tego wąskiego gardła, bo ciężko się tu jeździło - mówi kierowca Henryk Klaczkowski. - Nikt się jednak nie spodziewał, że prace się przeciągną, bo robotników spotkają tu niespodzianki.



Chodziło o poszerzenie przejazdu pod wiaduktem, czyli wyremontowanie jednego i przesunięcie drugiego (lewego, patrząc od strony centrum miasta) przyczółka o cztery metry. Wszystko odbywało się zgodnie z projektem do czasu, kiedy okazało się, że przyczółki mają nietypowe, trójkątne fundamenty. I jeśli roboty nadal by prowadzono, wiadukt mógłby się zawalić. A przecież cały czas muszą po nim jeździć pociągi. Nie można odciąć Zielonej Góry od świata. Przynajmniej jeden tor wciąż musi być czynny. Wiąże się z tym także konieczność wykonania dodatkowych inwestycji, by mimo remontu nie zaburzać rozkładu jazdy pociągów. Trzeba wybudować tymczasowe rozjazdy, które rozprowadzą składy na różne perony.

- Przebudowa staroniemieckiego wiaduktu wiąże się z ryzykiem wystąpienia niezinwentaryzowanej infrastruktury lub innego stanu zakrytej infrastruktury niż jest to w technicznym projekcie. Tak jest w tym przypadku - mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowa wymaga wykonania dodatkowych prac przy wzmocnieniu przyczółka zachodniego oraz przeniesienia niezinwentaryzowanych kabli. Są to roboty nieprzewidziane wcześniej w dokumentacji oraz harmonogramie.

Prace przy budowie przyczółka od strony północnej ruszą do końca września br.

- Gdy rozpocznie się budowa w obrębie przyczółka, zamknięty zostanie ruch pieszych - informuje Zbigniew Wolny. - Ponowne jego otwarcie nastąpi najszybciej, jak to będzie możliwe, po zakończeniu robót. Droga pod wiaduktem przebudowywana będzie przez miasto.

Przypomnijmy, że inwestycja (wspólna - miasta i PKP PLK) rozpoczęła się w marcu tego roku.

POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:

Domy za miliony. Tak wyglądają te najdroższe wystawione na sprzedaż w Lubuskiem!



8/47
W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na...
fot. Jacek Katarzyński

W przyszłym tygodniu przejście pod wiaduktem kolejowym na ulicy Batorego w Zielonej Górze może być znów zamknięte. Po przerwie ruszy kolejny etap prac.

- Wszyscy czekaliśmy na przebudowę tego wąskiego gardła, bo ciężko się tu jeździło - mówi kierowca Henryk Klaczkowski. - Nikt się jednak nie spodziewał, że prace się przeciągną, bo robotników spotkają tu niespodzianki.



Chodziło o poszerzenie przejazdu pod wiaduktem, czyli wyremontowanie jednego i przesunięcie drugiego (lewego, patrząc od strony centrum miasta) przyczółka o cztery metry. Wszystko odbywało się zgodnie z projektem do czasu, kiedy okazało się, że przyczółki mają nietypowe, trójkątne fundamenty. I jeśli roboty nadal by prowadzono, wiadukt mógłby się zawalić. A przecież cały czas muszą po nim jeździć pociągi. Nie można odciąć Zielonej Góry od świata. Przynajmniej jeden tor wciąż musi być czynny. Wiąże się z tym także konieczność wykonania dodatkowych inwestycji, by mimo remontu nie zaburzać rozkładu jazdy pociągów. Trzeba wybudować tymczasowe rozjazdy, które rozprowadzą składy na różne perony.

- Przebudowa staroniemieckiego wiaduktu wiąże się z ryzykiem wystąpienia niezinwentaryzowanej infrastruktury lub innego stanu zakrytej infrastruktury niż jest to w technicznym projekcie. Tak jest w tym przypadku - mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowa wymaga wykonania dodatkowych prac przy wzmocnieniu przyczółka zachodniego oraz przeniesienia niezinwentaryzowanych kabli. Są to roboty nieprzewidziane wcześniej w dokumentacji oraz harmonogramie.

Prace przy budowie przyczółka od strony północnej ruszą do końca września br.

- Gdy rozpocznie się budowa w obrębie przyczółka, zamknięty zostanie ruch pieszych - informuje Zbigniew Wolny. - Ponowne jego otwarcie nastąpi najszybciej, jak to będzie możliwe, po zakończeniu robót. Droga pod wiaduktem przebudowywana będzie przez miasto.

Przypomnijmy, że inwestycja (wspólna - miasta i PKP PLK) rozpoczęła się w marcu tego roku.

POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:

Domy za miliony. Tak wyglądają te najdroższe wystawione na sprzedaż w Lubuskiem!



Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Poruszający koncert Haliny Frąckowiak w żarskim kościele

Poruszający koncert Haliny Frąckowiak w żarskim kościele

Biało-czerwony bieg w Gorzowie. Trzy kilometry na święto 3 Maja

Biało-czerwony bieg w Gorzowie. Trzy kilometry na święto 3 Maja

To był piknik na 3 Maja! W Gorzowie bawili się nie tylko najmłodsi

To był piknik na 3 Maja! W Gorzowie bawili się nie tylko najmłodsi

Zobacz również

Bieg z falgą w Żaganiu 2024! Parkrun w pałacowym parku!

Bieg z falgą w Żaganiu 2024! Parkrun w pałacowym parku!

W Pałacu Henryków pod Szprotawą możemy zobaczyć najnowsze trendy ślubne

W Pałacu Henryków pod Szprotawą możemy zobaczyć najnowsze trendy ślubne