W Zielonej Górze powstaną kolejne ścieżki rowerowe. Zyska Stary Kisielin, Racula, Ochla... [WIDEO, ZDJĘCIA]

Natalia Dyjas-Szatkowska
Natalia Dyjas-Szatkowska

Wideo

Zobacz galerię (6 zdjęć)
Zieloną Górę powoli oplata sieć ścieżek rowerowych. W środę, 4 lipca, miasto podpisało kolejną umowę na budowę nowych tras. By białych plam, bez ścieżek dla dwóch kółek, było u nas coraz mniej.

Zieloną Górę powoli oplata sieć ścieżek rowerowych. W środę, 4 lipca, miasto podpisało kolejną umowę na budowę nowych tras. By białych plam, bez ścieżek dla dwóch kółek, było u nas coraz mniej.

- Chcemy, by sieć ścieżek rowerowych, która się w mieście tworzy, była bez dziur - mówi prezydent Janusz Kubicki. Tak, by rowerem można było przejechać prawie całe miasto, nie zsiadając z niego. - Koszt budowy to prawie 5 mln zł - dodaje włodarz. - Do maja przyszłego roku chcemy, by kolejny etap został zrealizowany. Za inwestycję odpowiedzialne jest przedsiębiorstwo Bud-dróg. Ścieżki powstaną m.in. między Centrum Rekreacyjno-Sportowym a Starym Kisielinem.

Ale to nie jest jedyna trasa, którą wybuduje kożuchowskie przedsiębiorstwo. Nowych ścieżek doczekamy się też w Zielonej Górze Raculi na długości ul. Głogowskiej, ale i Witosa czy Polnej aż do Ośrodkowej w Zielonej Górze Drzonkowie. Tutaj powstanie też jeszcze ścieżka na ul. Modrzewiowej. Ostatnia trasa ma przebiegać przez Zieloną Górę Ochlę.

Zobacz również: Rowerzysta przekoziołkował przez maskę pędzącego samochodu

W ramach inwestycji powstaną ścieżki o nawierzchni bitumicznej, z kruszywa naturalnego, wyznaczone zostaną szlaki rowerowe i przebudowane istniejące zjazdy. Budowa powstanie w systemie "zaprojektuj-wybuduj", firma ma czas do końca września na stworzenie projektu.

- Budowa jest dofinansowana ze środków unijnych - dodaje prezydent Kubicki. - W ramach tzw. niskiej emisji.

Czy po stworzeniu tych ścieżek na mapie miasta zostaną jeszcze jakieś białe plamy?

- Największy problem jest w obrębie starego miasta - mówi Janusz Kubicki. - Gdzie często pasy drogowe są zbyt wąskie i nie jesteśmy w stanie dość często wybudować ścieżki rowerowej, która pozwalałaby na skomunikowanie. Tutaj te problemy mogą się jeszcze pojawiać.

A co z wycinką drzew pod nowe trasy?
- Trzeba wziąć pod uwagę, że to jest forma zaprojektuj-wybuduj - mówi Marcin Kwapiszewski z firmy Bud-Dróg. - Ta szczegółowa inwentaryzacja (zieleni - dop. red.) dopiero nastąpi. Patrząc przez pryzmat wizyty terenowej my tych drzew wytniemy stosunkowo niewiele. W stosunku do innych inwestycji.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie