Zakupy przez internet

(gm)
Na pytanie odpowiada Ewa Mazurkiewicz dyrektor zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej.
  • Trzy tygodnie temu kupiłam w sklepie internetowym odtwarzacz DVD. Zapłaciłam przelewem od razu przy zamówieniu. Pomimo, że obiecano mi szybką dostawę, towar dotarł do mnie dopiero wczoraj. Odebrałam go, ale chciałam skorzystać z opcji zwrotu towaru (w międzyczasie znalazłam w innym sklepie tańszy odtwarzacz). Sprzedawca poinformował mnie przez telefon, że upłynęło już dziesięć dni od momentu zawarcia umowy, więc nie mogę go zwrócić. Co mam zrobić?

    Czytelniczka z Zielonej Góry

    - Sprzedawca udzielił pani błędnego wyjaśnienia. Zgodnie z art.7 ust. 1 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 ze zm.), konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Należy jednak zauważyć, że przysługujący pani termin dziesięciodniowy liczy się od dnia wydania rzeczy. Ma pani zatem wciąż możliwość dokonania skutecznego zwrotu towaru.
  • Wideo

    Komentarze

    Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

    Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

    Podaj powód zgłoszenia

    Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
    Dodaj ogłoszenie