- Niedawno skorzystałam z oferty sklepu internetowego, kupując dwa komplety pościeli. Za towar zapłaciłam przelewem. Przesyłkę otrzymałam trzy dni temu. Niestety, okazało się, że pościel nie wygląda tak dobrze jak na zdjęciu zamieszczonym w internecie. Jakość materiału jest dużo gorsza niż oczekiwałam. Wysłałam maila do sprzedawcy, ale ten poinformował mnie, że nie możemy anulować transakcji. Co zrobić w tej sytuacji?
- Sprzedawca mija się z prawdą. Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000, nr 22, poz. 271), konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od wydania rzeczy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą odstępnego. W razie odstąpienia od umowy uważana jest ona za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Osoby zainteresowane bardziej wyczerpującymi informacjami na ten temat proszę o kontakt telefoniczny.
(gm)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?