Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chłonny handel

ANDRZEJ WŁODARCZAK
Ogłoszenia prasowe to jedno ze źródeł informacji o wolnych etatach. Gdy na nie odpowiesz, musisz liczyć się z dużą konkurencją.

Pracownicy gorzowskiego Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, działającego w ramach Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Zielonej Górze, na bieżąco śledzą i analizują oferty pracy publikowane w lokalnej prasie, w tym w "GL". W czwartym kwartale ub.r. przeanalizowali 598 propozycji zatrudnienia.

Chłonny handel

Za pośrednictwem regionalnej prasy pracodawcy najczęściej szukają kandydatów na przedstawicieli handlowych w branżach spożywczej i medycznej. Na kolejnych miejscach plasują się akwizytorzy i agenci ubezpieczeniowi, sprzedawcy, kierownicy sklepów, marketów, magazynów i hurtowni.
Pracownicy centrum telefonują do ogłoszeniodawców. - Reprezentuję firmę Herbalife - odpowiada pani z Zielonej Góry. - Proponuję nie akwizycję, ale sprzedaż kosmetyków poprzez reklamę. Wynagrodzenie jest prowizyjne, zapraszam na spotkanie.
Hurtownia agd w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem prasowego ogłoszenia werbuje sprzedawców, kierowców i przedstawicieli handlowych. - Pracy jest dużo, starczy dla każdego, warunkiem zdobycia zatrudnienia jest rozmowa kwalifikacyjna z szefem - deklaruje przedstawiciel hurtowni.

Grunt to wrażenie

Kierowniczka gorzowskiego Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Elżbieta Rojszczak zapewnia, że każdy chętny może się tu zgłosić, by skorzystać z bezpłatnego specjalistycznego badania psychologicznego. Chodzi o sprawdzenie, czy kandydat ma predyspozycje do zawodu, który chciałby wykonywać.
- Podczas cyklicznie prowadzonych warsztatów psychologicznych przygotujemy też kandydata do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą - informuje E. Rojszczak. - Nauczymy go, jak zrobić wrażenie na pracodawcy, by właśnie jego wybrał spośród wielu kandydatów do jednej posady.
Podczas kilkudniowych warsztatów inscenizowane są rozmowy kwalifikacyjne i nagrywane kamerą wideo. Potem są odtwarzane, by przeanalizować ich przebieg i wyeliminować błędy.
Psycholog uświadamia wtedy m.in. kandydatowi do pracy, że zaledwie 7 proc. informacji o rozmówcy pracodawca czerpie bezpośrednio z treści jego wypowiedzi. Aż 93 proc. - to tzw. komunikacja niewerbalna, czyli mimika twarzy, sposób poruszania się, siedzenia, mówienia, gesty i ubiór. Uczestnikom zajęć warsztatowych podpowiada się także, w jaki sposób wykorzystywać również gesty komunikacji niewerbalnej do wywierania jak najlepszego wrażenia na pracodawcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska