Panująca powszechnie opinia o tym, że płeć piękna wydaje więcej, niż ta „mniej piękna”, ma w sobie wiele prawdy. Jak się okazuje, u kobiet jest to raczej zaleta, niż wada, przynajmniej z punktu widzenia banków….
Kobieta dobrą inwestycją
Z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor wynika, że mimo, iż kobiety wydają statystycznie więcej, częściej dłużnikiem banku jest mężczyzna. Panie dogoniły już panów pod względem liczby zaciąganych kredytów, jednak znacznie lepiej radzą sobie z ich terminową spłatą. Tylko 41 proc. wszystkich dłużników zalegających ze spłatą zobowiązań to kobiety.
Ciekawe jest również porównanie udziału kobiet i mężczyzn w grupie niesolidnych dłużników w ogólnej liczbie mieszkańców w poszczególnych województwach. W każdym regionie panie stanowią mniejszy udział w tej kategorii, niż mężczyźni. Największy odsetek takie kobiety stanowią w woj. zachodniopomorskim (5,98 proc.), a najmniejszy w woj. podkarpackim (2,14 proc.). Dokładnie w tych samych województwach niechlubne rekordy biją też panowie. Niesolidni kredytobiorcy płci męskiej stanowią odpowiednio 9,17 proc. i 3,89 proc. W Lubuskiem udział kobiet i mężczyzn w tej grupie wynosi odpowiednio 5,65 proc. i 8,59 proc. O sumienności pań dodatkowo świadczy fakt, iż wg danych GUS za 2011 w każdym województwie w ogólnej liczbie mieszkańców przeważają kobiety. Czy jest to dowód kobiecej zaradności i rozwagi? - Kobiety rzeczywiście są skłonne wydawać więcej, ale są jednocześnie bardziej ostrożne w inwestowaniu pieniędzy. Częściej od mężczyzn wybierają też lokaty, aniżeli bardziej ryzykowne formy oszczędzania – mówi Dorota Jaworska, doradca Aspiro z Zielonej Góry.
Produkty szminką pisane
Oferta banków pod kątem warunków musi być jednakowa dla każdej z płci. Jak się jednak okazuje panie są dla banków i firm ubezpieczeniowych na tyle atrakcyjną grupą klientów, że tworzą one produkty specjalnie im dedykowane (choć nie są one zabronione dla mężczyzn). Większość produktów skierowanych do kobiet związanych jest z wydawaniem pieniędzy. Są to najczęściej karty kredytowe z programem rabatowym, specjalne konta osobiste, czy też pakiety specjalnych ubezpieczeń. Nieprzypadkowo. Z raportu Płeć Konsumenta w Marketingu wynika, że kobiety są bardziej skłonne do wydawania pieniędzy, co wynika z tego, że kochają robić zakupy, a za promocją, jak czytamy w serwisie egospodarka.pl, są w stanie pojechać nawet za ocean.
Banki wychodzą więc paniom naprzeciw oferując produkty z wartością dodaną w postaci specjalnych rabatów, zwrotu procenta wydatków czy pakietu ubezpieczeń. Panowie z pewnością nie docenią zalet tego rodzaju ofert, ale dla kobiet, mogą być one silnym argumentem w wyborze finansowych partnerów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?