Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gorzów ma 12 mln zł na budowę ścieżek. Rowerzyści mogą podpowiedzieć, gdzie trasy mają powstać

(tr)
Gdzie powinny być ścieżki?
Gdzie powinny być ścieżki? Tomasz Rusek
Jesteś z Gorzowa i lubisz jeździć na rowerze? Zamiast narzekać, że gdzieś nie ma ścieżki albo że jest byle jaka, pomóż to zmienić. Jak?

W prosty sposób. Ekipa "Rowerowy Gorzów" zbiera wasze opinie na temat: gdzie w pierwszej kolejności trzeba zbudować ścieżki (lub inaczej ułatwić rowerzystom spokojną jazdę)? Pytanie jest zasadne, bo miasto ma 12 mln zł na budowę tras i ogólny pomysł na nie, ale chce z pomocą rowerzystów przygotować harmonogram.

Według przygotowanej przez miasto koncepcji, ścieżki i trasy rowerowe - by układały się w sensowną całość i umożliwiały swobodny przejazd między dzielnicami i do centrum - powinny powstać na około 30 głównych ulicach. Wszystko wskazuje na to, że to właśnie spomiędzy nich najlepiej wybierać te najpilniejsze, o co prosi Rowerowy Gorzów.

Wszystkie informacje o Przystanku Woodstock 2015:**Przystanek Woodstock 2015 - program, koncerty, goście **

A jakie dokładnie trasy odnaleźliśmy w koncepcji? Dobra wiadomość - jest tam ulica Walczaka, o której mówili nam rowerzyści, jest też dojazd do strefy ekonomicznej. Można tam odnaleźć także ścieżkę przy ul. Kostrzyńskiej (inwestycja jest już w przygotowaniu). - Ale potrzeb jest dużo więcej, bo wiele popularnych szlaków ciągle nie ma infrastruktury drogowej - pisze w mailu do redakcji internauta Travis. I to może się zmienić.

No to czytamy dalej. Według urzędników ścieżki mogłyby pojawić się także przy ulicach: Piłsudskiego (obecnie jest szlak z kostki rowerowej), Żwirki i Wigury, Kosynierów Gdyńskich, Fabrycznej, Borowskiego, Dąbrowskiego (wzdłuż Kłodawki!). Na liście do ewentualnego "urowerowienia" jest też ul. Warszawska. Ktokolwiek jechał kiedyś do Santoka wie, że dojazd do gminy ul. Warszawską to koszmar. Wąsko, ciasno, nierówno, niebezpiecznie, a to przecież niemal dwukilometrowy odcinek.

W koncepcji jest też: Trasa Nadwarciańska (kawałek od Ronda Santockiego do początku nawierzchni bitumicznej mostu i oraz łącznik z ul. Zielonej do Grobli), ul. Kobylogórska, Koniawska (są tam braki w już istniejących pasach rowerowych), Poznańska, Sulęcińska, a w centrum ulice takie jak: Wybickiego, Jagiełły,
Dworcowa, Orląt Lwowskich, Szpitalna czy… Chrobrego. Czyli znowu trafienie - bo o niej też mówili nam Czytelnicy (ścieżki nie ma nigdzie, rowery śmigają o nierównym chodniku między pieszymi).

Cały materiał w najbliższym tygodniku "Głos Gorzowa" (20-21 czerwca), dodatku do magazynowego wydania "Gazety Lubuskiej",

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska