Kupujemy więcej aut

(wak)
W Lipsku honda pokazała swój najnowszy model crz. Autko jest bardzo ładne i pewnie poprawi pozycję Hondy. Jednak czy to sprawi, że Honda wróci do pierwsze dziesiątki, raczej wątpliwe (fot. Mariusz Kapała)
W Lipsku honda pokazała swój najnowszy model crz. Autko jest bardzo ładne i pewnie poprawi pozycję Hondy. Jednak czy to sprawi, że Honda wróci do pierwsze dziesiątki, raczej wątpliwe (fot. Mariusz Kapała)
Udostępnij:
Sprzedawcy powoli odrabiają straty, jakie ponieśli w dwóch pierwszych miesiącach roku. W marcu klienci kupili o blisko 5 tys. samochodów osobowych więcej niż jeszcze w lutym.

To wprawdzie cieszy, ale w porównaniu do marca ubiegłego roku sprzedaż jest nadal niska, z salonów wyjechało o prawie 1,8 tys. aut mniej. W pierwszej dziesiątce w stosunku do poprzedniego roku wzrost sprzedaży odnotowały jedynie Volkswagen oraz Peugeot. Ale na pozycji lidera umocniła się Skoda.

Sprzedaż czeskich aut w marcu wyniosła 3.269 tj. o dwie sztuki mniej niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale kupiliśmy 9.230 aut. Wiceliderem jest Toyota, która w marcu sprzedała 2.692 samochody, a w pierwszym kwartale 7.010 sztuk. Na trzecie (z drugiego) miejsce spadł Fiat, który w marcu sprzedał 2.383 auta, a w całym kwartale 6.733 sztuk tj. o ponad 2,5 tys. mniej niż w kwartale 2009 roku.

Na czwarte miejsce awansował natomiast Volkswagen, który w marcu sprzedał aż 2.653 auta, przypomnijmy, że przed rokiem o ponad tysiąc sztuk mniej. Łącznie w pierwszym kwartale kupiliśmy 6.118 golfów, polo czy passatów.

Na kolejnych miejscach znalazły się:

5. Opel - w kwartale sprzedano 5.842 sztuk,

6. Ford – 5.585 sztuk,

7. Renault – 4.432 aut,

8. Kia – 4.045 aut,

9. Peugeot – 3.533 sztuk,

10. Hyundai – 3.148 sztuk.

W drugiej dziesiątce rankingu rosnącą sprzedaż wykazały Nissan (13- miejsce, 2.650 sztuk, plus 21,67 proc. w porównaniu do kwartału 2009 roku), BMW (17- miejsce, 1.304 sztuki, plus 50,58 proc. co oznacza największą dynamikę wzrostu spośród marek w pierwszej dwudziestce), Mercedes (19- miejsce, 1.242 auta, plus 18,3 proc.

Na uwagę zasługuje także dobry wynik miesięczny Chevroleta na poziomie 707 sztuk, co oznacza spadek „tylko” o 12,7 proc. czyli na poziomie niewiele większym niż cały rynek. Choć od początku roku sprzedaż tej marki spadła o 26,34 proc. do 1.776 sztuk w pierwszym kwartale, to w kolejnych miesiącach powinno być już lepiej. W kwietniu w polskich salonach debiutuje mały, ale bardzo ładny spark w cenie ok. 30 tys. zł. Spark z przyzwoitym wyposażeniem seryjnym (m. in. 6 poduszek, ABS czy wspomaganie w standardzie) może być groźnym rywalem dla najtańszych aut innych popularnych marek np. hyundaia i10 czy suzuki alto.

 

Czytaj też:

Najnowszy ranking niezawodności aut

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie