MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kupujemy więcej aut

(wak)
W Lipsku honda pokazała swój najnowszy model crz. Autko jest bardzo ładne i pewnie poprawi pozycję Hondy. Jednak czy to sprawi, że Honda wróci do pierwsze dziesiątki, raczej wątpliwe (fot. Mariusz Kapała)
W Lipsku honda pokazała swój najnowszy model crz. Autko jest bardzo ładne i pewnie poprawi pozycję Hondy. Jednak czy to sprawi, że Honda wróci do pierwsze dziesiątki, raczej wątpliwe (fot. Mariusz Kapała)
Sprzedawcy powoli odrabiają straty, jakie ponieśli w dwóch pierwszych miesiącach roku. W marcu klienci kupili o blisko 5 tys. samochodów osobowych więcej niż jeszcze w lutym.

To wprawdzie cieszy, ale w porównaniu do marca ubiegłego roku sprzedaż jest nadal niska, z salonów wyjechało o prawie 1,8 tys. aut mniej. W pierwszej dziesiątce w stosunku do poprzedniego roku wzrost sprzedaży odnotowały jedynie Volkswagen oraz Peugeot. Ale na pozycji lidera umocniła się Skoda.

Sprzedaż czeskich aut w marcu wyniosła 3.269 tj. o dwie sztuki mniej niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale kupiliśmy 9.230 aut. Wiceliderem jest Toyota, która w marcu sprzedała 2.692 samochody, a w pierwszym kwartale 7.010 sztuk. Na trzecie (z drugiego) miejsce spadł Fiat, który w marcu sprzedał 2.383 auta, a w całym kwartale 6.733 sztuk tj. o ponad 2,5 tys. mniej niż w kwartale 2009 roku.

Na czwarte miejsce awansował natomiast Volkswagen, który w marcu sprzedał aż 2.653 auta, przypomnijmy, że przed rokiem o ponad tysiąc sztuk mniej. Łącznie w pierwszym kwartale kupiliśmy 6.118 golfów, polo czy passatów.

Na kolejnych miejscach znalazły się:

5. Opel - w kwartale sprzedano 5.842 sztuk,

6. Ford – 5.585 sztuk,

7. Renault – 4.432 aut,

8. Kia – 4.045 aut,

9. Peugeot – 3.533 sztuk,

10. Hyundai – 3.148 sztuk.

W drugiej dziesiątce rankingu rosnącą sprzedaż wykazały Nissan (13- miejsce, 2.650 sztuk, plus 21,67 proc. w porównaniu do kwartału 2009 roku), BMW (17- miejsce, 1.304 sztuki, plus 50,58 proc. co oznacza największą dynamikę wzrostu spośród marek w pierwszej dwudziestce), Mercedes (19- miejsce, 1.242 auta, plus 18,3 proc.

Na uwagę zasługuje także dobry wynik miesięczny Chevroleta na poziomie 707 sztuk, co oznacza spadek „tylko” o 12,7 proc. czyli na poziomie niewiele większym niż cały rynek. Choć od początku roku sprzedaż tej marki spadła o 26,34 proc. do 1.776 sztuk w pierwszym kwartale, to w kolejnych miesiącach powinno być już lepiej. W kwietniu w polskich salonach debiutuje mały, ale bardzo ładny spark w cenie ok. 30 tys. zł. Spark z przyzwoitym wyposażeniem seryjnym (m. in. 6 poduszek, ABS czy wspomaganie w standardzie) może być groźnym rywalem dla najtańszych aut innych popularnych marek np. hyundaia i10 czy suzuki alto.

 

Czytaj też:

Najnowszy ranking niezawodności aut

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska