Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Lepszy rydz, niż nic? Na lubuskie tory wjadą dodatkowe pociągi

Robert Bagiński
Zakupione dla Lubuskiego autobusy szynowe zostały wyprodukowane w latach 2010-2011.
Zakupione dla Lubuskiego autobusy szynowe zostały wyprodukowane w latach 2010-2011. PKP PLK
Władze Lubuskiego nie mają serca do kolei, a Polregio tą sytuację wykorzystuje. Spółka dokonała właśnie zakupu szynobusów, a na lubuskie tory wjadą stare "smerfy" z Zachodniopomorskiego.

Zakupione dla Lubuskiego autobusy szynowe zostały wyprodukowane w latach 2010-11 i raczej nie sprawią, że jakość świadczonych przez Polregio usług, znacznie się poprawi. Informacja o transakcji została podana niemal w tym samym momencie, gdy na światło dzienne wyszły informacje o tym, że władze województwa nie paliły się do współpracy z Kolejami Dolnośląskimi, które należą do najlepszych i najnowocześniejszych w Polsce.

O jakości transakcji Polregio dla zabezpieczenia transportu zbiorowego Lubuszan świadczy fakt, że Zachodniopomorskie potrzebowało aż czterech przetargów i znacznego obniżenia ceny, aby używane szynobusy z serii SA 136, w ogóle ktoś zechciał kupić. – Nikt nie chce kupić zachodniopomorskich SA136 – donosił w kwietniu br. kolejowyportal.pl. – Do trzech razy sztuka? Znowu szukamy kupca na nasze „smerfy” – donosił w tamtym czasie „Głos Szczeciński”.

Okazało się, że to czego nikt nie chce w innych województwach, według menadżerów spółki Polregio, można zakupić dla województwa lubuskiego.

Nowe jednostki trafią tam, gdzie aktualnie są największe potrzeby, a w tym momencie jest to oczywiście województwo lubuskie. Mamy nadzieję, że dodatkowe jednostki taborowe spełnią oczekiwania podróżnych - mówi z troską o Lubuszan, Andrzej Pawlik, prezes Polregio.

Według prezesa Pawlika, zakup tych pojazdów, to wyjątkowa okazja. Był to czwarty przetarg na sprzedaż tych pociągów, a w poprzednich cena wynosiła 33 mln, później 26,7 mln złotych. Polregio zakupiło trzy szynobusy za 21 mln. Tyle tylko, że kiedy we wszystkich regionach stawia się na nowy tabor, nawet tam, gdzie sieć nie jest zelektryfikowana, tylko do Lubuskiego trafiają szynobusy, których nikt inny nie chce.

Radosną atmosferę po pozbyciu się pojazdów na tory w Lubuskiem, oddają artykuły w zachodniopomorskich mediach. - W końcu pozbyliśmy się trzynastoletnich szynobusów. Nabywcą Polregio, które ogłasza się "zwycięzcą". Skorzysta Lubuskie - napisała "Gazeta Wyborcza". - Zachodniopomorskie szynobusy sprzedane. Mają teraz „zwiększyć komfort podróżnych” w Lubuskiem - to już portal w szczecinie.pl.

Tekstów na temat tej transakcji opublikowano w zachodniopomorskich mediach dużo więcej. Właściwie w każdym można wyczuć ulgę z tego powodu, że udało się w końcu znaleźć jakiegoś kupca na coś, co przez wiele miesięcy wydawało się niesprzedawalne.

Zobacz również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska