Pani Elżbieta jest sołtyską Brodów, z których część mieszkańców była zapisana do NZOZ Medicus w Sulechowie. W sumie do przychodni i jej poradni specjalistycznych należało około 5 tys. osób! Ale 2 marca medyczna spółka została rozwiązana i automatycznie wygasł jej kontrakt z NFZ. Pacjenci nie mogli już korzystać z darmowego leczenia, ale nikt ich o tym oficjalnie nie powiadomił... Część dowiedziała się dopiero z artykułu w "Gazecie Lubuskiej"!
- Mieliśmy sobie wybrać nowego rodzinnego, ale nie wszyscy zdołali. Bo tu mają komplet pacjentów, tam mieszkańców Brodów nie chcą... Tkwimy w zawieszeniu! - opowiadała nam jeszcze w ub. tygodniu Musiałek. Interweniowaliśmy w tej sprawie, pilnowaliśmy tematu i dlatego możemy podać dobrą wiadomość.
Przyjmą za darmo
Już od środy lekarze i pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej dawnego Medicusa znów zaczną bezpłatnie przyjmować. Były współwłaściciel spółki Paweł Piotrowski, na bazie "starego" personelu, w tym samym budynku przy Krańcowej powołał nową przychodnię. "Medicus = nr 1" oficjalnie ruszy 1 lipca.
- Ale już zbieramy od pacjentów deklaracje wyboru personelu medycznego - poinformował nas dzisiaj dyrektor Piotrowski. Wcześniej, wraz z żoną Dorotą, był współwłaścicielem Medicusa. Spółka została zlikwidowana, bo między byłymi już małżonkami doszło do konfliktu. Ale skutki ich prywatnych historii odczuło ponad 5 tys. osób, nagle pozbawionych bezpłatnej opieki medycznej. Panika była ogromna. NFZ zamieścił nawet specjalne oświadczenie w tej sprawie.
Koniec zamieszania
W ocenie funduszu, sytuacja z dostępem do usług medycznych w Sulechowie wraca do normy. Piotrowska - także w ramach kontraktu z NFZ - otworzyła niedawno przychodnię specjalistyczną NZOZ Dormed. Od środy jej dawny partner ruszy z podstawową opieką zdrowotną. Brakuje jeszcze rehabilitacji. - Ale wkrótce ją otworzymy - zdradził nam dzisiaj Piotrowski.
Deklaracje do "Medicus = nr 1" można składać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 (od lipca już do 19.00). Więcej informacji pod numerem tel. 0 68 352 88 01.
Pacjent musi się tylko zapisać, resztę formalności załatwia przychodnia. Jak poinformowała nas Sylwia Malcher-Nowak, rzeczniczka lubuskiego oddziału NFZ, dzisiaj jego pracownicy przeprowadzili finalną kontrolę nowej przychodni. Nie znaleźli żadnych uchybień.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?