Trwa rozbiórka mostu kolejowego na Odrze w Kostrzynie. Inwestycję prowadzą Niemcy. W miejscu rozebranej przeprawy powstanie nowa. Dzięki niej będzie się można dostać z Polski do stolicy Niemiec. Ale zanim to nastąpi, na placu budowy praca wre. Koparki i spawacze zmieniają stary, żelazny most, w stertę pogiętego żelastwa. Do tej pory rozebrano dwa z czterech przęseł. Zasypano też część nurtu Odry, aby można było prowadzić rozbiórkę trzeciego przęsła z poziomu gleby.
Muzealnicy na placu budowy
We wtorek, 21 października, na miejscu budowy pojawili się pracownicy Muzeum Twierdzy Kostrzyn. Ich zadaniem było m. in. wybranie fragmentu mosty, który znajdzie się na ekspozycji muzealnej w bastionie Filip. Jak informuje kostrzyńskie muzeum, być może fragment ten kiedyś stanie się zaczątkiem większej ekspozycji opowiadającego losy kostrzyńskich przepraw przez rzeki i inne zbiorniki wodne.
Powstanie nowy most
Przypomnijmy, stary most kolejowy na Odrze trzeba rozebrać, bo w jego miejscu Niemcy wybudują zupełnie nową przeprawę. Nowy most ma mieć 260 metrów długości. Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2022 r. Na czas inwestycji między Kostrzynem a niemieckim Kietz działa komunikacja zastępcza. Dziesiątki osób, które pracują u naszych zachodnich sąsiadów, przejeżdża przez Odrę autobusami lub samochodami prywatnymi i dopiero w Niemczech ruszają w podróż pociągiem. Po zakończeniu budowy mostu to się zmieni. Zanim ruch kolejowy między Kostrzynem a Berlinem został zawieszony, pociągi do stolicy Niemiec odjeżdżały i przyjeżdżały z niej co godzinę.
Wideo: Rozpoczęła się rozbiórka mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie. W jej Niemcy wybudują nową przeprawę.
Gdynia Orłowo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?