Most w Milsku już spina oba brzegi Odry, powstają dwa ronda. Kiedy koniec prac?

(b)
Budowa mostu w Milsku
Budowa mostu w Milsku GL
Udostępnij:
Most w Milsku już stoi, duża część drogi prowadzącej do przeprawy jest gotowa, trwają prace przy budowie rond w Łazie i Zaborze. Co jeszcze zostało do zrobienia i kiedy drogowcy zejdą z placu budowy?

Przeprawa w Milsku to inwestycja, na którą z niecierpliwością czekają mieszkańcy regionu. Dziś, aby dostać się na drugi brzeg Odry, trzeba korzystać z promu albo nadkładać kilometrów. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za kilka miesięcy kierowcy będą mieli do dyspozycji most, do którego dojadą nową, malowniczo położoną drogą.

Powstają dwa ronda

Budowa mostu wymusiła zmianę przebiegu drogi nr 282. Jej nowy odcinek będzie częściowo omijał Łaz, przecinał drogę Zabór – Łaz i kończył się na skrzyżowaniu w Bojadłach.

- Obecnie trwają przy budowie rond przed wjazdem do miejscowości Łaz i Zabór, a także na skrzyżowaniu nowej drogi z drogą gminną łączącą Zabór i Tarnawę. Powstaje także skrzyżowanie na końcu inwestycji, w Bojadłach – informuje Paweł Tonder, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.

W miejscu budowy rond wprowadzono ruch wahadłowy, który reguluje sygnalizacja świetlna.

Trwają prace na moście

Kolejnym miejscem, gdzie praca wre, jest most. – Jego konstrukcja jest zabezpieczana przed erozją, wykonywana jest izolacja pod nawierzchnię chodnikową – dowiadujemy się. – Montowane jest oświetlenie w rejonie skrzyżowań oraz na samym moście nad Odrą. Trwa nawożenie terenów oraz nasadzenia drzew i krzewów.

Co zostało do zrobienia?

Drogowcy największe roboty mają już za sobą, ale jeszcze trochę pracy przed nimi. – Trzeba ułożyć brakujące warstwy bitumiczne na całym odcinku, wykonać oznakowanie poziome i pionowe – informuje dyrektor Tonder. - Na obiekcie mostowym pozostały do wykonania prace brukarskie, ułożenie nawierzchni na chodnikach i ścieżce rowerowej, ustawienie słupów oświetleniowych i barier ochronnych oraz roboty wykończeniowe – wylicza. – Na koniec zostanie uporządkowanie terenu – dodaje.

Ułatwienia dla rowerzystów

- W ramach inwestycji trasa rowerowa prowadzona będzie częściowo po drogach dojazdowych, a częściowo po wyodrębnionych ścieżkach rowerowych. W sumie powstanie osiem odcinków ścieżek rowerowych o łącznej długości 1 285 m. Na ścieżkach dopuszczony będzie ruch pieszych. Na rondach w miejscowości Łaz i Zabór oraz na ścieżce rowerowej przy moście nad Odrą, od strony Zielonej Góry powstaną Miejsca Obsługi Rowerzystów – zapowiada dyr. Tonder.

Zakończenie inwestycji jeszcze w tym roku

Otwarcie mostu planowane jest na czwarty kwartał tego roku. Czy termin zostanie dotrzymany? - Obecnie nie ma informacji, aby sytuacja gospodarcza mogła przyczynić się do opóźnienia zakończenia robót budowlanych. Jednak należy mieć na uwadze obecną sytuację geopolityczną, która ma wpływ m.in. na rynek budowlany – zaznacza Paweł Tonder.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie