- Zgodnie z przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, konsument ma prawo zażądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy towaru, który jest niezgodny z umową. W przypadku, gdy sprzedawca nie jest w stanie uczynić zadość powyższym żądaniom - czyli np. usunięta usterka się ponowiła - konsument może odstąpić od umowy, żądając zwrotu gotówki.
Z Pani opisu wynika, że już to Pani zrobiła. Negatywna odpowiedź sprzedawcy na oświadczenie o odstąpieniu od umowy, poparta opinią rzeczoznawcy oznacza, że nie chce on uznać odstąpienia za skuteczne. W chwili obecnej logiczne byłoby podjęcie kroków zmierzających do wyegzekwowania kwoty, którą zapłaciła Pani za buty. Można to uczynić kierując pozew do sądu. Ta metoda nie jest wcale tak skomplikowana, jakby się wydawało. Inną ewentualnością jest skierowanie się do Inspekcji Handlowej, w celu złożenia wniosku o mediację.
Mediacja jest bezpłatnym postępowaniem polubownym, które powinno prowadzić do uzyskania porozumienia pomiędzy sprzedawcą a klientem. Informacje na temat mediacji w Zielonej Górze można uzyskać pod numerem telefonu 0 68 322 18 32.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?