Rozsądne menu

(beta)
Przy wysokich temperaturach spożywane potrawy powinny być lekkostrawne. Korzystne jest też jedzenie większej ilości warzyw, owoców i picie wody mineralnej.

Latem powinniśmy się ochładzać, a ułatwi nam to odpowiednio dobrana dieta. Dlatego warto jeść produkty, które po spożyciu rozszerzają tkanki. Powoduje to nacisk na naczynia krwionośne i ich kurczenie się. Wtedy organizm się wychładza. Do tej grupy produktów należą m.in. mięso kaczki i zająca, cykoria, pomidory, kalafior, kiwi, rabarbar, banan, arbuz i truskawki. To co pijemy również wpływa na wychłodzenie ciała. Dlatego warto sięgnąć po wodę mineralną, herbaty ziołowe i owocowe, kompot czy białe wino. Oprócz tego dozwolone jest spożywanie kawioru, wszystkich zbóż, płatków, ryżu i soi.

Rozsądne menu

W wakacje wskazane jest przyjmowanie pięciu lub sześciu posiłków dziennie, ponieważ częste zjadanie pokarmów w czasie upałów powoduje, że organizm lepiej radzi sobie z trawieniem. Przyjmowane potrawy powinny być lekko strawne. Korzystne dla organizmu jest jedzenie większej ilości warzyw i owoców. Z racji tego, że wraz z potem tracimy cenne składniki mineralne i wodę, zaleca się zjadanie owoców z dużą zawartością wody, takich jak arbuz czy melon. Pragnienie można też zastąpić pijąc napoje mleczne. Wskazane jest, aby codziennie wypijać dwa lub trzy litry wody nie gazowanej, średniomineralizowanej oraz pić świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne. Należy tylko zwrócić uwagę na zawartość w napojach magnezu i potasu, które zapobiegają odwadnianiu się organizmu. Istotne jest, aby szczególnie dzieci przyjmowały dużą ilość płynów, ze względu na możliwość występowania zaparć i większą skłonność do odwodnień. Jeśli decydujemy się na zupy, warto wybrać chłodnik, żurek, zupę jarzynową, pomidorową czy ogórkową. Nie jest wskazane spożywanie większej ilości używek takich jak kawa, coca - cola oraz napojów gorących, bo powodują większą potliwość. Wskazane jest ograniczenie spożycia alkoholu.

Lody dla ochłody

Latem łasuchy mogą czuć się usprawiedliwione, bo wskazane jest spożywanie większej ilości lodów. Można też sięgnąć po serniki, rolady i torty z bitą śmietaną zamiast tłustych kremów. Warto ulec pokusie słodyczy, jednak osoby chcące utrzymać latem smukłą sylwetkę nie powinny się nimi zajadać, bo są bardzo kaloryczne.
W upalne dni lepiej unikać potraw tłustych i smażonych. Warto zastąpić je produktami i warzywami gotowanymi lub surowymi. Nie należy rezygnować z nabiału. Na gorące dni najodpowiedniejszy jest jogurt, kefir oraz białe i żółte sery.
W praktyce bardzo trudno ułożyć dietę tak, aby składała się tylko z produktów wychładzających organizm. Dlatego w jadłospisie powinny dominować potrawy najwłaściwsze dla danej pory roku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie