Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tomasz Meller

Redakcja
Tomasz Meller Funkcja i firma: dyrektor generalny Grupy Nordis

Od kiedy zajmuję kierownicze stanowisko: Dyrektorem generalnym Grupy Nordis jestem od dwóch lat. Ukończyłem studia na kierunku Informatyka z elektroniką na Politechnice Zielonogórskiej, a także Zarządzanie na Uniwersytecie Zielonogórskim. Moja kariera zawodowa związana jest od początku z Nordisem. Pracę rozpocząłem w firmie jako informatyk, pełniłem również funkcje kierownicze w dziale marketingu i sprzedaży. Później zarządzałem spółkami należącymi do Grupy Nordis w Opolu i w Białymstoku.

Wielkość zatrudnienia w firmie: 600 osób w sezonie, 500 osób poza sezonem.

Z jakich osiągnięć jestem dumny: Proces dużych zmian w Grupie Nordis rozpoczął się dwa lata temu. Zainwestowaliśmy zarówno w najnowsze technologie informatyczne, jak i w rozwój zespołu handlowców. Rozpoczęliśmy współpracę z naukowcami, wdrażamy nowe smaki oraz najnowsze technologie produkcyjne.  

Kluczowe inwestycje w ludzi, technologie: Zainwestowaliśmy we wzmocnienie zespołu handlowców na obszarze od Poznania do Gdańska, czyli na całym Pomorzu, a także w centralnej Polsce, w tym na trudnym rynku warszawskim. 

Innowacje w firmie: Ważną innowacją było wprowadzenie systemów informatycznych, które pomagają nam sprawnie zarządzać całym procesem funkcjonowania spółek. Znacząco udoskonaliliśmy dzięki temu produkcję, zamówienia, magazynowanie i dystrybucję.

Obroty w firmie (wzrost proc. rok do roku): Przychody  Grupy Nordis w minionym 2012 r. szacujemy na ok. 180 mln zł. Udziały Nordis w całości rynku mrożonek sięgają 10 proc., co daje nam 3. miejsce w skali kraju. Rozwijamy się w tempie ok. 8 proc. rocznie, czyli prawie dwa razy szybciej niż cały rynek produktów mrożonych.

Co pomogło mi w karierze: Kluczowe było dochowanie wierności zasadzie mówiącej, że dobry produkt musi się bronić sam. Kiedy ktoś spróbuje wyrobu o wysokiej jakości zaczyna zupełnie inaczej o nim myśleć.
Wysoka jakość to opanowanie trudnej sztuki powtarzalności smaku, właściwy dobór dobrych surowców i dochowanie wierności recepturom. Nieprzypadkowo nasze pyzy z mięsem smakują tak samo od blisko 40 lat. Klienci preferują potrawy, których smak jest zawsze taki sam, przecież potrafimy pamiętać nawet smaki z dzieciństwa.
Powtarzalność smaku wymaga od Nordisu żelaznej konsekwencji w zachowaniu jakości składników i kontroli na każdym etapie produkcji. Sprawdzamy jakość marchewki i groszku już na plantacjach naszych dostawców. Nasze lody zawierają wyłącznie najlepszej jakości składniki. Przykład: wysoka jakość używanych w produkcji wiśni kandyzowanych. W tej chwili produkuje je na odpowiednim poziomie jakościowym  niewiele firm. Można wprawdzie kupić ten surowiec taniej, ale równałoby się to z pogorszeniem smaku lodów. Z punktu widzenia Nordis jest to wykluczone, ponieważ produkt przestanie się wtedy bronić sam, czyli swoją jakością.

Moje plany na najbliższy rok: Zwiększenie świadomości marki Nordis i umocnienie na rynku naszych produktów, np. z serii Kids, które pozwolą zdrowo odżywiać naszych najmłodszych, a także dalszy rozwój sprzedaży lodów, w tym prestiżowej serii Cadenza, która łączy w sobie najwyższą jakość i unikalny smak.
W całościowym wymiarze grupy ważne jest przygotowanie do przekroczenia pułapu 10 proc. udziału w polskim rynku produktów mrożonych. Oznacza to duże zaangażowanie na rynkach lokalnych i ewentualne przejęcia firm dystrybucyjnych. W efekcie wykorzystamy dzięki temu więcej mocy produkcyjnych, którymi dysponuje Grupa Nordis, np.w Zielonej Górze.

Najtrudniejsze zadanie, które wykonałem: Modernizacja systemów zarządzania firmą przy jednoczesnej restrukturyzacji wynikającej ze zmiany sytuacji na rynku. Nieopłacalne stało się na przykład utrzymywanie dużych chłodni między innymi dlatego, że poszczególne regiony kraju zmieniły specjalizację produkcji rolnej. Dziś dużo mniej warzyw uprawia się na Opolszczyźnie, ponieważ region ten wyspecjalizował się w uprawie ziemniaków i rzepaku. Trzeba było szukać dostawców w innych regionach Polski. Stąd decyzja o ulokowaniu całej produkcji warzyw w naszym zakładzie w Kaliszu. Dobre mrożonki powstają z warzyw i owoców zamrożonych jak najszybciej po ich zebraniu.

Działalność społeczna, charytatywna: Grupa Nordis wspiera lokalny sport. Dla żużlowców Stelmetu Falubazu firma wyprodukowała Falubazowe rożki z efektownym żółto-biało-zielonym opakowaniem i sylwetkami żużlowców zielonogórskiej drużyny. Firma wspiera też piłkę nożną - zespół Stelmet UKP, a także budzącą wiele pozytywnych emocji inicjatywę zawiązania w Zielonej Górze drużyny futbolu amerykańskiego. Firma wspiera lokalne stowarzyszenia oraz dostarcza upominki do domów dziecka w postaci swoich najsmaczniejszych produktów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska