reklama

Tory wreszcie ożyją!

Dariusz Brożek
- Musimy jeszcze dopracować pewne szczegóły związane z uruchomieniem przejazdów - zapowiadali uczestniczy wczorajszego testu (od lewej) Krystyna Zagrodnik, Zbigniew Spurgiasz i Zdzisław Łozdowski.
- Musimy jeszcze dopracować pewne szczegóły związane z uruchomieniem przejazdów - zapowiadali uczestniczy wczorajszego testu (od lewej) Krystyna Zagrodnik, Zbigniew Spurgiasz i Zdzisław Łozdowski. fot. Dariusz Brożek
Po 15 latach przerwy kolej wznowi przewozy pasażerskie na linii Rzepin-Międzyrzecz. Dziś przetestował ją szynobus.

ZABIERZE 100 OSÓB

ZABIERZE 100 OSÓB

Między Rzepinem i Międzyrzeczem kursować będzie pierwszy z kilku szynobusów, które urząd marszałkowski zakupił w Poznaniu. Ma 44 miejsca siedzące i 56 stojących.

Linię testowali dziś pracownicy spółek kolejowych i urzędu marszałkowskiego. - Wpierw musieliśmy oczyścić ją z chaszczy, a do tego zmodernizować niektóre odcinki oraz przejazdy w Trzemesznie Lubuskim i Długoszynie - wylicza Włodzimierz Nowakowski ze spółki Polskie Linie Kolejowe. - A w Templewie mieszkańcy sami posprzątali peron.

Trasa między Rzepinem i Międzyrzeczem ma 66 km. Szynobus pokonał ją w półtorej godziny.

- W przyszłym tygodniu wykonamy jeszcze takie dwa próbne przejazdy. I dopiero wtedy będziemy mogli opracować rozkład jazdy - mówi Zdzislaw Łozdowski, naczelnik rzepińskiej sekcji spółki Przewozy Regionalne.

Stop przed przejazdem

Przewozy pasażerskie na tym odcinku zawieszono w 1992 r. Wznowione zostaną już 9 grudnia - wraz z wprowadzeniem przez PKP nowego rozkładu jazdy. Tradycyjne pociągi zastąpi jednak szynobus, który będzie miał bazę w Rzepinie. I dwa razy dziennie ma kursować do Międzyrzecza i z powrotem.

- Na pewno jest wygodniejszy od tradycyjnych pociągów - zapewnia kierownik składu Zbigniew Spurgiasz, który dawniej jeździł na tej linii tradycyjnymi pociągami.
Szynobus będzie się zatrzymywać na dziewięciu przystankach. I przed pięcioma przejazdami.

- Kierownicy składów będą wychodzić przed przejazdami i kierować ruchem, żeby nie doszło do wypadku. Zostaliśmy już przeszkoleni - zapowiada Z. Spurgiasz.

Musi być taniej

Kolejarze zaznaczają, że wznowienie przewozów to zasługa sulęcińskich społeczników i starosty Stanisława Kubiaka, którzy walczyli o to od blisko 10 lat. - I dopięliśmy swego, choć początkowo wiele osób nie wierzyło w powodzenie - komentuje Ryszarda Kosmala z Sulęcina.

Czy mieszkańcy będą korzystać z szynobusów? - Chętnie bym nimi dojeżdżał do pracy w Międzyrzeczu - mówił dziś Zbigniew Adamczuk z Kurska. - Zależy to jednak od rozkładu i cen biletów. Muszą być tańsze od autobusowych.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Patrycjusz

Jestem na prawdę szczęśliwy, że trasa Międzyrzecz-Sulęcin-Rzepin zostaje wznowiona .
Jest to wielka Szansa dla Sulęcina (i nie tylko), ponieważ będziemy mieli bezpośrednie połączenie z magistralą rzepińską, a stamtąd z całą Polską.
Przydało by się tylko odnowić dworzec, bo kiepsko trochę wygląda. Postawili 3 ławki, bez zadaszenia... myślę, że zmieni się to po okresie próbnym.
Nie ma co narzekać na pociągi, bo z doświadczenia wiem,że autobusy jeżdzą o wiele wolniej... parodia...

m
marcin m-cz

Jezeli chcą przywrocic polaczenie Miedzyrzecz-Rzepin to moim zdaniem powinno sie zaczac od skrocenia czasu jazdy.Zacznijmi ze infrastruktura zostala zdewastowana,rozebrana,a to bardzo wazna rzecz do funkcjonowania ruchu a nie ze na przejazdach same ograniczenia,a o widzialnosci przez kirowcow to juz lepiej nie wspominac to ludzie zawsze beda wybierac samochod a nie pociag.

M
Milka

Z Rzepinem i Międzyrzeczem - ok. Szkoda tylko że zlikwidowano bezpośrednie szynobusy do Zielonej Góry (w końcu drugą stolicą naszego województwa). Czyżby za mało ludzi jeździło - nie wydaje mi się, bo sama nimi podróżowałam. Teraz nie ma żadnego bezpośredniego do Zielonej, tylko trzeba się przesiadać w Zbąszynku albo jechać do Krzyża i stamtąd do Zielonej. Bez komentarza.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3