1/9
Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie...
fot. źródło:GDDKiA

Tunel w Świnoujściu: wydrążono już ponad 130 metrów. Zdjęcia z placu budowy

Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie oddany do użytku, kolejki pojazdów czekających na prom odejdą w zapomnienie.

Olbrzymia maszyna TBM do budowy tunelu pod Świną etap rozruchu ma już za sobą. Osiągnęła już zakładane tempo drążenia, które wynosi ok. 10 metrów na dobę. Do tej pory zostało wydrążonych ponad 130 metrów, a to oznacza, że cała maszyna jest już w tunelu.



Tunel będzie miał długość 1,44 km, a jego drążenie zakończy się jesienią. Jednak przewiercenie się z wyspy Uznam na wyspę Wolin nie będzie oznaczało końca prac. Tunel będzie miał przekrój kolisty, tak jak tarcza maszyny TBM. Aby mogły się nim poruszać pojazdy, trzeba będzie wykonać płytę, na której będzie zlokalizowana jezdnia. Pod jezdnią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna wraz z większością instalacji tunelu. Ważnym elementem będą również wyjścia awaryjne do galerii ewakuacyjnej. Wykonywane zostaną również systemy wentylacji, przeciwpożarowe, zarządzania ruchem i monitoringu.

Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych.

Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku.

Wideo: "Potężne wiertło skruszy nie tylko warstwy ziemi, ale i bariery niemożności". Pod okiem premiera i prezesa Kaczyńskiego rozpoczęto drążenie tunelu w Świnoujściu

źródło: TVN24/x-news

Czytaj także: Tak powstaje tunel w Świnoujściu. Zdjęcia z miejsca budowy robią wrażenie

2/9
Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie...
fot. źródło:GDDKiA

Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie oddany do użytku, kolejki pojazdów czekających na prom odejdą w zapomnienie.

Olbrzymia maszyna TBM do budowy tunelu pod Świną etap rozruchu ma już za sobą. Osiągnęła już zakładane tempo drążenia, które wynosi ok. 10 metrów na dobę. Do tej pory zostało wydrążonych ponad 130 metrów, a to oznacza, że cała maszyna jest już w tunelu.



Tunel będzie miał długość 1,44 km, a jego drążenie zakończy się jesienią. Jednak przewiercenie się z wyspy Uznam na wyspę Wolin nie będzie oznaczało końca prac. Tunel będzie miał przekrój kolisty, tak jak tarcza maszyny TBM. Aby mogły się nim poruszać pojazdy, trzeba będzie wykonać płytę, na której będzie zlokalizowana jezdnia. Pod jezdnią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna wraz z większością instalacji tunelu. Ważnym elementem będą również wyjścia awaryjne do galerii ewakuacyjnej. Wykonywane zostaną również systemy wentylacji, przeciwpożarowe, zarządzania ruchem i monitoringu.

Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych.

Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku.

Wideo: "Potężne wiertło skruszy nie tylko warstwy ziemi, ale i bariery niemożności". Pod okiem premiera i prezesa Kaczyńskiego rozpoczęto drążenie tunelu w Świnoujściu

źródło: TVN24/x-news

Czytaj także: Tak powstaje tunel w Świnoujściu. Zdjęcia z miejsca budowy robią wrażenie

3/9
Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie...
fot. źródło:GDDKiA

Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie oddany do użytku, kolejki pojazdów czekających na prom odejdą w zapomnienie.

Olbrzymia maszyna TBM do budowy tunelu pod Świną etap rozruchu ma już za sobą. Osiągnęła już zakładane tempo drążenia, które wynosi ok. 10 metrów na dobę. Do tej pory zostało wydrążonych ponad 130 metrów, a to oznacza, że cała maszyna jest już w tunelu.



Tunel będzie miał długość 1,44 km, a jego drążenie zakończy się jesienią. Jednak przewiercenie się z wyspy Uznam na wyspę Wolin nie będzie oznaczało końca prac. Tunel będzie miał przekrój kolisty, tak jak tarcza maszyny TBM. Aby mogły się nim poruszać pojazdy, trzeba będzie wykonać płytę, na której będzie zlokalizowana jezdnia. Pod jezdnią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna wraz z większością instalacji tunelu. Ważnym elementem będą również wyjścia awaryjne do galerii ewakuacyjnej. Wykonywane zostaną również systemy wentylacji, przeciwpożarowe, zarządzania ruchem i monitoringu.

Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych.

Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku.

Wideo: "Potężne wiertło skruszy nie tylko warstwy ziemi, ale i bariery niemożności". Pod okiem premiera i prezesa Kaczyńskiego rozpoczęto drążenie tunelu w Świnoujściu

źródło: TVN24/x-news

Czytaj także: Tak powstaje tunel w Świnoujściu. Zdjęcia z miejsca budowy robią wrażenie

4/9
Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie...
fot. źródło:GDDKiA

Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie oddany do użytku, kolejki pojazdów czekających na prom odejdą w zapomnienie.

Olbrzymia maszyna TBM do budowy tunelu pod Świną etap rozruchu ma już za sobą. Osiągnęła już zakładane tempo drążenia, które wynosi ok. 10 metrów na dobę. Do tej pory zostało wydrążonych ponad 130 metrów, a to oznacza, że cała maszyna jest już w tunelu.



Tunel będzie miał długość 1,44 km, a jego drążenie zakończy się jesienią. Jednak przewiercenie się z wyspy Uznam na wyspę Wolin nie będzie oznaczało końca prac. Tunel będzie miał przekrój kolisty, tak jak tarcza maszyny TBM. Aby mogły się nim poruszać pojazdy, trzeba będzie wykonać płytę, na której będzie zlokalizowana jezdnia. Pod jezdnią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna wraz z większością instalacji tunelu. Ważnym elementem będą również wyjścia awaryjne do galerii ewakuacyjnej. Wykonywane zostaną również systemy wentylacji, przeciwpożarowe, zarządzania ruchem i monitoringu.

Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych.

Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku.

Wideo: "Potężne wiertło skruszy nie tylko warstwy ziemi, ale i bariery niemożności". Pod okiem premiera i prezesa Kaczyńskiego rozpoczęto drążenie tunelu w Świnoujściu

źródło: TVN24/x-news

Czytaj także: Tak powstaje tunel w Świnoujściu. Zdjęcia z miejsca budowy robią wrażenie

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Nagie wdzięki pod prysznicem najseksowniejszej siatkarki świata. Prowokacyjnie ujęcia

Nagie wdzięki pod prysznicem najseksowniejszej siatkarki świata. Prowokacyjnie ujęcia

Uwaga! W weekend na rondo Kosynierów Gdyńskich kierowcy nie wjadą

Uwaga! W weekend na rondo Kosynierów Gdyńskich kierowcy nie wjadą

Dacia Duster 2024. Trzecie pokolenie bestsellera

Dacia Duster 2024. Trzecie pokolenie bestsellera

Zobacz również

Mnóstwo śmieci w Parku Narodowym Ujście Warty. To jakiś koszmar!

Mnóstwo śmieci w Parku Narodowym Ujście Warty. To jakiś koszmar!

Wraca żużlowy klasyk. Falubaz Zielona Góra jedzie do Leszna!

Wraca żużlowy klasyk. Falubaz Zielona Góra jedzie do Leszna!