Uczniowie z 3 klasy technikum logistycznego przyznają, że wybrali logistykę trochę w ciemno. To kierunek, który w Zespole Szkół Tekstylno-Handlowych powstał stosunkowo niedawno.
- Jeszcze teraz dużo osób dopytuje się, na czym polega logistyka, czy to mi się do czegoś przyda - opowiada Agnieszka Dec.
- Logistyka to jest bardzo szerokie pojęcie - wyjaśnia koleżanka Agnieszki Patrycja Najdek.- Planowanie potrzebne jest w każdej firmie, zwłaszcza w każdej dużej - podkreśla.
Zajęcia w wakacje
Z uczniami zgadzają się nauczyciele. Mówią o dużej wadze tego kierunku, ale też o sporym wkładzie w przygotowanie ucznia do zawodu. - Nasze kierunki wymagają dużej praktyki, żeby po ukończonej szkole uczniowie potrafili znaleźć się na rynku pracy - podkreśla nauczycielka Wioletta Sosnowska.
Jest ona jednocześnie koordynatorką projektu starostwa powiatowego pt. "Praktyki i staże drogą do sukcesu zawodowego", który jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. - To doskonała forma, żeby po ukończonej szkole, uczniowie potrafili znaleźć się na rynku pracy - podkreśla nauczycielka z ZSTH.
Programem objętych jest 30 uczniów z drugiej i trzeciej klasy, techników logistycznego i hotelarskiego. Każdy z młodych ludzi będzie miał 60 godzin praktyk i tyle samo stażu. Przerobienie 120 godzin zajmie rok - po lekcjach, w weekendy i wakacje.
Uczniowie mają w planach dwa wyjazdy do Centrum Kształcenia Praktycznego we Wrocławiu i Poznaniu, a przede wszystkim praktyczne poznanie zawodu, dzięki żagańskiej firmie "Rośnij Zdrowo - Usługi Turystyczne i Promocja Zdrowia". Chodzi dokładnie o praktyki w Centrum Informacji Turystycznej, a przede wszystkim w hotelu Willa Park.
- Chyba każdy zna zasady funkcjonowania firmy turystycznej i hotelu, jednak patrząc na to "od kuchni" sprawa nie wydaje się taka prosta, bo sporo trzeba się na trudzić, w walce o każdego klienta - przypomina W. Sosnowska.
Języki to podstawa
- Do planowania pracy potrzeba dużo wiadomości. Będziemy mieli do dyspozycji znaczących przedsiębiorców, więc powinniśmy się dużo dowiedzieć - mówi Żaneta Małecka.
Także uczniowie techników hotelarskiego liczą na to, że praktyka powinna zaprocentować w przyszłości. - Trzeba się będzie wykazać zaradnością, wszechstronną wiedzą i obyciem - opowiada Natalia Karagiorgis z 2 klasy technikum hotelarskiego.
- Nawet, gdy się sprząta pokoje, trzeba być komunikatywnym - dodaje uczennica, która uczy się francuskiego, niemieckiego i angielskiego. - Zadowolenie klienta to podstawa - podsumowuje N. Karagiorgis.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?