Miejsce 6 - Snapchat
Snapchat swoje dni świetności ma już dawno za sobą, gdyż jego główne funkcjonalności skopiowali więksi gracze na rynku. Nadal ma on jednak dużą rzeszę użytkowników, choć jest to grupa osób przede wszystkim bardzo młodych.
Dzięki temu Snapchata w sierpniu odwiedziło ponad 5,5 miliona użytkowników, co zapewniło mu miejsce 5 w tabeli Gemiusa.
Miejsce 5 - Pinterest
Największym zaskoczeniem tego rankingu jest obecność Pinteresta. Ta platforma do dzielenia się obrazami jest popularna przede wszystkim wśród kobiet, gdzie szukają one inspiracji w temacie wystroju wnętrz, mody czy prac kreatywnych.
Mimo że Pinterest nie wydaje się wcale być medium tak głośnym, jak reszta stron, to dzięki ponad 6,2 milionom unikalnych użytkowników uplasował się na wysokim, 5 miejscu tego zestawienia.
Miejsce 4 - Twitter / X
Mimo ogromnych kontrowersji wokół platformy po przejęciu przez Elona Muska, Twitter, teraz nazywany X, wciąż jest w czołówce odwiedzanych przez Polaków mediów społecznościowych.
X jest platformą skupiających wszystkie grupy zainteresować, jednak szczególną popularnością cieszą się tutaj dziennikarze oraz politycy.
Prawie 8,8 miliona unikalnych użytkowników odwiedziło domenę poprzez aplikację lub za pośrednictwem strony internetowej, dzięki czemu zajął on wysokie, 4 miejsce w rankingu opartym o dane Gemiusa.
Miejsce 3 - TikTok
TikTok zaraził swoim uzależniającym sposobem na podawanie treści miliony osób na całym świecie. Krótkie filmiki o tematyce przeróżniej pochłaniają coraz więcej czasu Polaków, i wielu współczesnych internautów nie wyobraża sobie dnia bez ślepego wpatrywania się w podawaną przez apkę zawartość.
Według badania Gemiusa aż ponad 12,5 miliona Polaków odwiedziło TikToka w sierpniu 2023 roku przynajmniej raz. Ten ogromny wynik pozwala mu na zajęcie 3. miejsca w rankingu.