ZIELONA GÓRA: Na koniec prac na stacji PKP wycięto... dwie lipy. Ludzie się dziwią. Dlaczego drzewa trafiły pod topór? [ZDJĘCIA]

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Przy przejściu na peron pierwszy rosły dwie lipy (są widoczne na kilku zdjęcia), ale zostały wycięte (na zdjęcia pozostały tylko puste miejsca po nich). Mają być nowe nasadzenia Leszek Kalinowski
Mieszkańcy miasta się dziwią, bo przez cały czas remontu peronów na stacji, lipy były chronione. A kiedy się on wreszcie kończy, poszły pod topór. Dlaczego?

Regina Wąchalska często korzysta z komunikacji kolejowej. - Jeżdżę do wnuka do Głogowa. Cieszyłam się, że tej modernizacji peronów - opowiada. - Ale nie mogłam się nadziwić, dlaczego na jej koniec wycięto dwie ładne lipy? Przecież one podczas robót, były obłożone opaską z desek, żeby nie zostały zniszczone. Aż tu nagle taka przykra niespodzianka. Ludzie mówią, że to ponoć dlatego, żeby liście nie brudziły przeszklonego zadaszenia.

Z pytaniem tym zwróciliśmy się do inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Protesty nie pomogły. Ruszyła wycinka drzew przy ul. Kościus...

- Lipy na stacji Zielona Góra były częściowo obumarłe. Stan drzew stwarzał zagrożenie dla podróżnych, istniało także ryzyko uszkodzenia nowych konstrukcji wiat zamontowanych na peronie - wyjaśnia Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK S.A. - Ze względów bezpieczeństwa, w uzgodnieniu z miastem, konieczne było ich usunięcie. W miejscu dotychczasowych drzew będą nowe nasadzenia.

Lipy na stacji Zielona Góra były częściowo obumarłe. Stan drzew stwarzał zagrożenie dla podróżnych, istniało także ryzyko uszkodzenia nowych konstrukcji wiat zamontowanych na peronie

Mieszkańcy pytają też, dlaczego konsekwentnie nie wykonano zadaszenia ze stali i szkła, tylko wprowadzono coś na kształt blachy trapezowej?

Trwa głosowanie...

Czy drzewa na peronie powinny zostać wycięte?

- Projekt modernizacji stacji przewidywał, by ok. 1/3 powierzchni wiat było wykonane ze szkła. Takie pokrycie jest montowane przede wszystkim w miejscach, które wymagają większego natężenia światła naturalnego, np. przy zejściach do przejścia podziemnego - mówi R. Śledziński. - Pozostała część wiat jest wykonana z estetycznej i wytrzymałej płyty, zapewniającej dobrą ochronę przed deszczem i słońcem.

Henryka Nagłego interesuje też, kiedy ostatecznie zakończą się wszystkie prace na stacji i pojawią się wreszcie tablice z napisem: Zielona Góra Główna. Pyta także o ławki, co nie jest bez znaczenia nie tylko dla starszych podróżnych.

- Zasadnicze prace na stacji planujemy zakończyć jeszcze w tym roku - podkreśla R. Śledziński z PKP PLK S.A. - W najbliższym czasie na peronach wykonawca zamontuje ławki, sukcesywnie pojawiać się będą tablice z nazwą stacji. Roboty wykończeniowe, głównie w obrębie peronu nr 2, mogą trwać jeszcze do końca stycznia, wtedy też gotowe będzie całe szklane pokrycie wiat.

Na peronach nie przewiduje się donic i automatów do napojów, o co także pytają mieszkańcy. Natomiast w gablotach informacyjnych na poszczególnych platformach będzie umieszczony plan stacji Zielona Góra. W czytelny i dogodny sposób zapewni to podróżnym dobrą informację dotyczącą komunikacji na stacji.

Dodajmy, że łączna długość zadaszenia peronów wyniosła ie 1002 metry. Ale inwestycja obejmowała więcej zadań. Od lutego dostępne jest wyremontowane i przedłużone przejście podziemne, łączące ul. Towarową z Dworcową. Wybudowano też pochylnie pieszo-rowerowe. Tunel zapewnia dogodne dojście do peronów i poprawia komunikację między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Dostęp do przejścia osobom o ograniczonej mobilności zapewnia winda. Z myślą o niewidzących i niedowidzących zamontowano specjalne nakładki w alfabecie Braille’a na poręczach. Zakończyła się też przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego.

ZOBACZ TEŻ

ZIELONA GÓRA: Kończy się zadaszanie peronów. Zobacz, jak wyg...

ZILEONA GÓRA: Zobacz prawdziwe cudo! Nawet nie wiemy, co mam...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gochu

Głupota, albo coś gorszego.

E
Ewa

Ten dworzec to nieporozumienie.Chodzi mi o układ torów.Przyjeżdżasz z kierunku Wrocławia na peron 3 i przesiadasz się dalej w kierunku Zbąszynka gdzie pociąg oczekuje na peronie 2.Do tego jeszcze pociągi na peronie 2 stają na samym końcu tego peronu.Od przejścia podziemnego już jest spory kawałek a gdzie jeszcze z 3 peronu lecieć.Miałam sytuację ze pociąg z Wrocławia się opóźnił i biegiem trzeba było lecieć z peronu 3 na 2.Pociągi skomunikowane powinny odjeżdżać z jednego peronu a tu się robi podróżnym zdrowotne biegi...

G
Gość

Połowa drzew w tym mieście nadaje się do wycięcia, gdyż zagrażają życiu mieszkańców, były sadzone jeszcze przez Niemców w XIX wieku. Ale nikt z tym, nic nie robi, żeby nie drażnić ekoterrorystów, Jak ktoś zginie od gałęzi lub pnia, wtedy mądrych inaczej domorosłych ekologów nie będzie, aby wziąć odpowiedzialność.

J
Jarpako

Wszędzie jest nacisk na klimat i ekologię oprócz Zielonej Góry i janufa. Czekam tez kiedy dopiszą z każdej strony (są cztery)centrum przesiadkowego "Zielona Góra" bez jabłuszka jak przy Palmiarni.

G
Gość
14 grudnia, 12:56, Zielonogórzanin:

Zawsze znajdzie się jakaś maruda której coś przeszkadza..dworzec i ta cała infrastruktura wygląda coraz ładniej...i tak trzymać!!!

Zabetonuj sobie łepetynę i będzie ładniutka i trzymaj beton.

Z
Zielonogórzanin

Zawsze znajdzie się jakaś maruda której coś przeszkadza..dworzec i ta cała infrastruktura wygląda coraz ładniej...i tak trzymać!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3