Przedłużony do 44 metrów tunel (wcześniej sięgał tylko do drugiego peronu) został oddany do użytku 22 lutego 2019 roku. Koszt jego oraz modernizacji peronów, dotyczące przede wszystkim zadaszenia ich (o długości tysiąca metrów i połączenia z Centrum Przesiadkowym) to 38 mln zł.
Podziemny tunel na stacji Zielona Góra Główna nadal czeka na poprawkę
Woda w tunelu stoi od 2019 roku
W tunelu jest m.in. jasne oświetlenie oraz dobra informacja. Dogodny dostęp umożliwiają windy, a także pochylnie. Z myślą o osobach niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające i nakładki w alfabecie Braille’a na poręczach.
- Wszystko fajnie, ale od 2019 roku wciąż mieszkańcy zwracają uwagę, że tunel wymaga poprawki, bo woda w nim stoi nie tylko wtedy, gdy popada deszcz – przypomina Tomasz Woliński z Zielonej Góry. Interweniowaliśmy w tej sprawie Polskich Kolejach Państwowych PLK S.A. Otrzymywaliśmy odpowiedzi, że przeprowadzone w przejściu podziemnym prace są objęte gwarancją. Mimo działającego systemu odwodnienia pojawiają się zacieki. By ustalić przyczynę, wykonano badanie wodociągu. Przygotowywana jest dodatkowa ekspertyza, która wykaże, dlaczego występuje woda.

Jak rozwiązać tę sytuację w tunelu?
Niestety czas mijał, a w tunelu woda jak stała, tak stoi nadal.
- To była inwestycja za grube miliony złotych. Powinno być wszystko w porządku. A to nie dość, że ta woda jest w kilku miejscach i stanowi przeszkodę dla podróżnych, to jeszcze odkryte zostały płyty, ściany pokryte są brązowym nalotem. Bardzo brzydko to wygląda – mówi Barbara Goździewicz, która często korzysta z podziemnego przejścia w drodze do i z pracy.
Ponownie więc zwróciliśmy się do PKP PLK.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokładają starań, aby poprawić stan techniczny rozbudowanej części przejścia podziemnego na stacji Zielona Góra. W ostatnim czasie przeprowadzono iniekcję ścian tunelu. Mimo wykonanych prac i działającego odwodnienia nadal pojawiają się jednakże zacieki, które wynikają z wysokiego poziomu wód gruntowych po intensywnych lub długotrwałych opadach, co wykazała przygotowana wcześniej ekspertyza – tłumaczy Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Obecnie analizujemy możliwości dalszych działań, by rozwiązać tę sytuację.

ZOBACZ TO
ZIELONA GÓRA: A jednak jest zakaz jazdy rowerem w tunelu! [ZDJĘCIA]

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym problemem w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?