Kolej na rower. Popularna ścieżka rowerowa na dawnych torach
Z wycieczek rowerowych po dawnej trasie kolejowej korzystają całe rodziny nie tylko z Nowej Soli, ale i dalszych okolic miasta. Ścieżka Kolej na rower stała się znana również wśród rowerzystów spoza województwa lubuskiego. Stąd częste pytania w siedzibie Centrum Informacji Turystycznej o to, jak trafić na tę atrakcję.
Cykliści z Soli wraz z Klub Turystyki Kolarskiej TURKOT Nowa Sól dzięki wsparciu finansowemu od Urzędu Miejskiego właśnie malują odpowiednie znaki, które pomogą trafić zainteresowanych na ścieżkę.
– Robimy oznakowanie na wszelkiego rodzaju skrzyżowaniach – mówi Jakub Kosiak ze Stowarzyszenia Cykliści z Soli. – Chcemy wyznaczyć trasę dla tych, którzy chcieliby dojechać od części trasy, od strony Kożuchowa na odcinek koło firmy NORD Napędy.
Prace ruszyły od firmy NORD w kierunku kożuchowskiego odcinka. Później będą prowadzone w drugą stronę od ul. Przyszłości z powrotem do okolic tej firmy.
Pierwsze znaki są malowane na zielono. – Jest pomysł, aby drugą linię zrobić na pomarańczowo. Wprawdzie zielony jest kolorem logo ścieżki, ale dzięki dwóm kolorom nie będą mieszały się kierunki – dodaje Jakub Kosiak.
Ścieżka Kolej na rower. Miejsce Obsługi Rowerzystów
W Otyniu powstało ostatnio Miejsce Obsługi Rowerzystów. – Ten z pozoru drobny element infrastruktury rowerowej był na tym odcinku trasy Kolej na rower bardzo potrzebny, bo dzięki zestawowi narzędzi dostępnych dla każdego, cykliści mogą czuć się pewniej i bezpieczniej - mówił nam Artur Lawrenc, członek otyńskiego Stowarzyszenia Europejskie Centrum Innowacji.
Będzie kolejne takie miejsce na trasie.
- Na przystanku rowerowym przy ul. Przyszłości w Nowej Soli, tuż przy wjeździe na ścieżkę rowerową w kierunku Kożuchowa postawimy niebawem naszą nową stację naprawczą dla rowerów. Zapracowaliśmy na nią wspólnie w tegorocznej rywalizacji o Puchar Rowerowej Stolicy Polski - poinformowała mieszkańców Beata Kulczycka, naczelnik wydziału promocji i programowania w Urzędzie Miejskim w nowej Soli.
Ścieżka Kolej na rower. Trasy alternatywne
Przy ścieżce rowerowej oraz na profilu ścieżki rowerowej Kolej na rower na Facebooku można poznać trasy alternatywne, z których można korzystać przy okazji. - Podoba mi się, że te trasy są realistycznie oznakowane. Napisane jest wprost, ile jest szutru, a ile asfaltu - ocenia Jakub Kosiak ze Stowarzyszenia Cykliści z Soli.
- Oznaczone kolorem zielonym ścieżki to propozycja łatwych i przyjemnych tras, które polecamy dorosłym i dzieciom - zachęcają do skorzystania pracownicy starostwa powiatowego.
Trasy można poznać tutaj.
Ścieżka rowerowa Kolej na rower
Ścieżka na dawnej linii kolejowej nr 371 Żagań - Wolsztyn powstała pomiędzy Stypułowej a Sławocinem. Liczy ok. 50 km. Liderem projektu był powiat nowosolski. Największą atrakcją trasy jest przejazd zabytkowym mostem przez Odrę pomiędzy miejscowościami Bobrowniki w gm. Otyń, a Stanami w gm. Nowa Sól.
Starostwo powiatowe wyliczyło, że na podbudowę tej ścieżki wykorzystano 90 tys. ton tłucznia. Położono też 13,5 tony asfaltu.
- Barierki antyrowerzystowe pokazują filozofię, że to rowerzysta stwarza zagrożenie na drodze. Wciąż widać wyższość transportu samochodowego nad rowerowym. Jeśli trzeba postawić znak stop, to oczywiście dotyczy rowerzystów – wskazuje na obecne mankamenty ścieżek rowerowych Jakub Kosiak.
CZYTAJ TAKŻE:
ZOBACZ TAKŻE WIDEO: Oto kilka prostych czynności, które zapewnią bezpieczną i przyjemną jazdę
Źródło: x-news
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?