MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bank w zasięgu myszki

Paweł Wańczko 068 324 88 80 [email protected]
Danuta Balczewska. Od 16 lat pracuje w BZ WBK w Zielonej Górze. Obecnie na stanowisku dorady ds. produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. Mężatka. Ma dwójkę dzieci.
Danuta Balczewska. Od 16 lat pracuje w BZ WBK w Zielonej Górze. Obecnie na stanowisku dorady ds. produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. Mężatka. Ma dwójkę dzieci. fot. Paweł Janczaruk
Na pytania Czytalników odpowiada Danuta Balczewska z Banku Zachodniego WBK w Zielonej Górze.

- Mam tradycyjne konto w banku. Chciałbym korzystać z niego poprzez internet. Mam jednak obawy, że nie jest to w pełni bezpieczne.
- Bankowość elektroniczna jest nie tylko szybka, tania i wygodna, ale także bezpieczna. Podstawy tego bezpieczeństwa tworzą: bank oraz użytkownik, czyli klient. Bezpieczeństwo usług zapewniają: numer indentyfikacyjny klienta (NIK), hasło PIN, hasło dodatkowe, SMS-kod, limity transakcji, blokada dostępu do usług. Numeru NIK ani numeru PIN nie należy udzielać innym osobom. Do autoryzacji telefonicznej jest wykorzystywane hasło dodatkowe, które ustalane jest w oddziale banku przy podpisywaniu umowy. Tego hasła nie należy również udostępniać innym osobom. SMS-kod to bezpieczna i tania w obsłudze metoda zatwierdzania transakcji internetowych. Proszę jednak pamiętać, że w przypadku utraty telefonu należy zastrzec tą usługę. W trakcie zawierania umowy ustala Pan dzienny limit transakcji, czyli maksymalną sumę pieniędzy, jaką będzie Pan mógł przelać danego dnia. Jeśli podczas logowania zostaną trzy razy błędnie podane kody dostępu, usługa samoczynnie zostanie zablokowana.

- Chciałbym wysłać pieniądze do USA. Czy taką operacje mogę wykonać przez internet?
- Tak. Usługa internetowa umożliwia również wykonanie przelewu walutowego na rachunek w banku zagranicznym. Z opcji tej można skorzystać tylko, gdy jest Pan posiadaczem SMS-kodu lub tokena. Jednorazowo może pan dokonać przelew do kwoty 200 tys. euro. Można to zrobić zarówno w złotówkach jak i w walutach wymienialnych. Do przeliczeń przy wykonywaniu takich operacji stosuje się kursy sprzedaży/skupu dewiz. Lista krajów, do których może zlecać takie przelewy jest ograniczona. Dane te mogą ulegać zmianie, natomiast wszelkie aktualizacje można znaleźć na stronach internetowych danego banku.

- Zgubiłem kody dostępu do konta. Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?
- W tym przypadku powinien Pan się zgłosić do oddziału banku, aby otrzymać nowe kody dostępu. Najczęściej numer indetyfikacyjny klienta nie ulega zmianie, natomiast klient otrzymuje nowy numer PIN, który jest tzw. PIN-em startowym, co oznacza, że po pierwszym zalogowaniu należy go zmienić na dowolnie wymyślony przez siebie.

- Co mogę załatwić poprzez telefon?
- Podpisując umowę usług bankowości elektronicznej może Pani uzyskać szybki i łatwy dostęp do rachunku przez dowolny telefon stacjonarny lub komórkowy. Ponieważ usługa "telefon" to serwis całkowicie automatyczny, dzwoniąc nie będzie pani rozmawiała z konsultantem, lecz usłyszy Pani nagrane komunikaty, a wszystkie polecenia wydaje się za pomocą klawiatury telefonu. Dzięki tej usłudze można: uzyskać informacje o stanie salda i danych szczegółowych rachunków, o historii operacji na tych rachunkach, o kursach walut, złożyć dyspozycje przelewu na rachunek własny lub obcy, zakładać i likwidować lokaty terminowe, zamówić faks z informacjami o stanie rachunków oraz inne związane z kartami kredytowymi i funduszami inwestycyjnymi.

.

- Czy bank może mnie informować o wpływach na moje konto?
- Każdy użytkownik usługi elektronicznej może skorzystać z dodatkowej funkcji tzw. "alertów". W jej ramach, na wskazane przez Pana numery telefonów komórkowych oraz adresy poczty elektronicznej, będą wysyłane powiadomienia tekstowe w następujących kategoriach: dotyczące tego co dzieje się na Pana rachunku lub rachunkach, dotyczące korzystania z usług, komunikaty informacyjno-marketingowe o nowościach i promocjach. Aktywując usługę może Pan dodatkowo podać godziny, w których mają być przesyłane do Pana powiadomienia SMS.

- Słyszałem niedawno o takiej usłudze teledysponent , co to takiego?
- Usługa teledysponent to nowoczesna i wygodna forma obsługi klienta umożliwiająca połączenie telefoniczne z konsultantem, który pomoże Panu bezpiecznie i łatwo bez wychodzenia z domu złożyć zlecenia operacji bankowych (takich jak przelewy, otwarcie lokaty, likwidacja lokaty). Jest to jednak usługa dostępna wyłącznie dla wybranej grupy klientów. Dzwoniąc pod wskazany numer telefonu do usługi Teledysponent w trakcie rozmowy z dysponentem można:

  • uzyskać informacje o stanie salda i danych szczegółowych posiadanych kont osobistych lub rachunków bieżących, rachunku karty kredytowej i lokat,
  • uzyskać informacje o historii operacji na rachunkach własnych i karcie kredytowej,
  • złożyć dyspozycje przelewu na rachunek własny, obcy, organy podatkowe oraz ZUS,
  • dokonać przelewu z karty kredytowej,
  • złożyć i anulować zlecenie z przyszła datą,
  • założyć i zlikwidować lokatę.
  • Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!
    Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska