Kłopoty ze zmywarką

(gm)
Na pytanie odpowiada Marcin Wujaszek, główny specjalista do spraw prawno - organizacyjnych w zielonogórskiej delegaturze inspekcji handlowej.
  • Kupiłam zmywarkę. Mam ją już rok, ale bez przerwy mam z nią kłopoty. Kosztowała 1.100 zł i była już pięć razy w poważnej naprawie. Prosiłam serwis o potwierdzenie, że nie da się jej już naprawić - bym mogła ją wymienić, ale oni się na to nie zgadzają. Mam już dosyć zabawy z nimi "w kotka i myszkę". Ta zmywarka kosztowała mnie nie tylko mnóstwo pieniędzy ale i nerwów. Chyba klient ma jakieś prawa?

    - Jeśli zmywarka była już w poważnej naprawie pięć razy, to wnioskuję że korzystała pani z gwarancji. Zapisy kart gwarancyjnych pozwalają bowiem często na dokonywanie nawet wielokrotnych napraw sprzętu bez prawa do jego wymiany na nowy. Inaczej będzie się przedstawiała sprawa, kiedy skorzysta pani z prawa do reklamacji na podstawie tzw. niezgodności towaru z umową. Taką reklamację należy wnieść bezpośrednio do sklepu, w którym kupiła pani towar - to sprzedawca (nie zaś serwis) jest wówczas odpowiedzialny za załatwienie reklamacji. Z prawa tego można skorzystać w terminie dwóch lat od daty sprzedaży towaru. W ramach swoich uprawnień może pani od razu zażądać wymiany towaru na nowy. Sprzedawca musi ustosunkować się do tego żądania w ciągu 14 dni.
  • Wideo

    Komentarze

    Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

    Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

    Podaj powód zgłoszenia

    Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
    Dodaj ogłoszenie