Tak wynika z badania serwisu Favore.pl należącego do Grupy Money.pl. Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę - plakaty, ulotki i inne materiały drukowane - przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy. Ten punkt to już tylko jedna czwarta reklamowych budżetów wszystkich przebadanych firm.
Decydują niskie koszty i wysoka skuteczność
Dlaczego tak się dzieje? Reklama w internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna - można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców - na przykład z konkretnego miasta. Dla niewielkich firm to bardzo istotne, że nie wydają pieniędzy na pokazywanie reklam osobom, które nie będą w stanie skorzystać z ich usług. - Większość badanych przez nas firm obejmuje swoją działalnością niewielki obszar. Ze względu na dość wysokie koszty tej formy promocji, rzadko reklamują się w radiu czy telewizji, chyba że w stacjach lokalnych - tłumaczy wynik badania Adriana Rutowicz, specjalista ds. online marketingu z Favore.pl. - Mali i średni przedsiębiorcy mają przeważnie ograniczone budżety reklamowe, dlatego chętniej wybierają prasę i właśnie internet.
Badanie przeprowadzono w internecie na próbie 1300 właścicieli małych i średnich firm z terenu całej Polski.
(staw)
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?