Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Małe i średniej wielkości firmy reklamują się w internecie

Redakcja
Przedsiębiorcy - właściciele małych i średnich firm - wydają na promocję w sieci ponad dwa razy więcej niż na reklamę w prasie i prawie dwadzieścia razy więcej niż w radiu i telewizji.

Tak wynika z badania serwisu Favore.pl należącego do Grupy Money.pl. Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę - plakaty, ulotki i inne materiały drukowane - przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy. Ten punkt to już tylko jedna czwarta reklamowych budżetów wszystkich przebadanych firm.

Decydują niskie koszty i wysoka skuteczność

Dlaczego tak się dzieje? Reklama w internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna - można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców - na przykład z konkretnego miasta. Dla niewielkich firm to bardzo istotne, że nie wydają pieniędzy na pokazywanie reklam osobom, które nie będą w stanie skorzystać z ich usług. - Większość badanych przez nas firm obejmuje swoją działalnością niewielki obszar. Ze względu na dość wysokie koszty tej formy promocji, rzadko reklamują się w radiu czy telewizji, chyba że w stacjach lokalnych - tłumaczy wynik badania Adriana Rutowicz, specjalista ds. online marketingu z Favore.pl. - Mali i średni przedsiębiorcy mają przeważnie ograniczone budżety reklamowe, dlatego chętniej wybierają prasę i właśnie internet.

Badanie przeprowadzono w internecie na próbie 1300 właścicieli małych i średnich firm z terenu całej Polski.

(staw)

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska