Nieuprzejme traktowanie klientów w sklepie

(gm)
Na pytanie odpowiada Marcin Wujaszek, główny specjalista do spraw organizacyjno - prawnych z zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej.
  • Jaką instytucję można zawiadomić o nieuprzejmym traktowaniu klientów w sklepie? Ekspedientka, którą mam na myśli zwykle udaje, że nie widzi klienta. A gdy się na to zwróci uwagę, odpowiada w wyjątkowo opryskliwej formie. Zaznaczam, że pracuje ona w sklepie odzieżowym, handlującym dość kosztownym towarem, gdzie powinny obowiązywać chyba jakieś podwyższone wymagania?
    - Wysoka kultura osobista jest przymiotem, którego nie da się zagwarantować ani nakazać ustawowo (oczywiście, gdy nie przekracza w sposób znaczny ustalonych norm i "nie ociera się" o konkretne wykroczenie, czy przestępstwo). Najlepszym zatem sposobem ukarania niegrzecznej ekspedientki oraz przedsiębiorcy, który ją zatrudnia jest… zrobienie zakupów u konkurencji. Sposób ten jest niezawodny i istnieje od kiedy pojawiła się gospodarka rynkowa. Placówek handlowych, w których nieuprzejmie traktuje się klienta jest coraz mniej, jednak istnieje ciągle pewna grupka przedsiębiorców, którzy nie rozumieją, że zainteresowanie kupujących jest niezbędnym warunkiem ich przetrwania.
  • Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

    Wideo

    Komentarze

    Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

    Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

    Podaj powód zgłoszenia

    Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
    Dodaj ogłoszenie